O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

VIDEO: Veliki planovi u talijanskoj luci – Tko će sve izaći na more preko Trsta?

Velike najave i početak važnih projekata iz različitih područja obilježili su poslovanje luke u Trstu, kako u prethodnoj, tako i u ovoj godini.

Nakon što je njemački HHLA preuzeo većinsko vlasništvo nad višenamjenskim terminalom, BAT najavio gradnju inovacijsko-proizvodnog centra vrijednog čak pola milijarde eura, sve glasnije se govori o tome da će Trst u bliskoj budućnosti postati i mađarski izlaz na Jadransko more. U međuvremenu, dužnosnici podsjećaju i da bi ovo talijansko čvorište moglo biti još važnija izlaz za balkanska tržišta.

Mađarska izlazi na more

Planovi naših sjevernih susjeda podrazumijevaju ulaganje u terminal Adria Port. Prije nekoliko dana ovaj projekt, čiji početak realizacije se iščekuje, predstavljen je i na samitu Barcolana Sea u Trstu, piše tristeallnews, a prenosi PlutonLogistics.

Novi terminal Adria Port bit će izgrađen na prostoru gdje je nekada bila rafinerija Aquila, koja je zatvorena osamdesetih godina. Ukupna investicija iznosi 200 milijuna eura, od čega će 45 milijuna biti financirano iz talijanskog plana za oporavak i otpornost. Očekuje se da će izgradnja trajati oko dvije godine. Raščišćavanje područja trebalo bi početi narednih mjeseci.

Kompleks će obuhvatiti 34 hektara, a u okviru njega planirana je i gradnja novih pristaništa u dužini od 650 metara. Terminal će također imati željezničku vezu sa stanicom Aquila, 10 kilometara od srca luke. Kako je za tristeallnews rekao Péter Kiss-Parciu, šef Odjela za prekograničnu ekonomsku suradnju u Ministarstvu vanjskih poslova i trgovine Mađarske, ovaj terminal će praktično „ponuditi Mađarskoj izlaz na more“.

To je naročito značajno kada se ima u vidu da je Budimpešta tijekom posljednjih godina napravila veliki zaokret k izvozno orijentiranoj ekonomiji.

Željeznica će zapravo biti protagonist novog terminala. Između Trsta i Budimpešte već sada prometuje 6 do 8 vlakova dnevno, a broj će se povećati kada terminal bude završen. Stanica Aquila je također u fazi obnove i uskoro će biti opremljena s četiri kolosijeka pogodna za vlakove dužine 750 metara, koji će moći prevoziti 40-ft kontejnere kao i mega prikolice.

Novi terminal označava i novo poglavlje u odnosima između dvije zemlje. Dosada se Mađarska više oslanjala na luku Koper u Sloveniji. Kako je istaknuo Zeno D’Agostino, predsjednik Lučke uprave za Istočno Jadransko more, projekt se trebao realizirati u Kopru, ali je Trst uspio dobiti sredstva, a samim tim i terminal.

Željeznica u fokusu

U talijanskoj luci krajem prošle godine otpočeo je veliki projekt unapređenja željezničke infrastrukture vrijedan 20 milijuna eura, koji podrazumijeva kompletnu obnovu kolosijeka i skretnica. Te investicije utjecat će na rast produktivnosti i konkurentnosti luke, koja je važna karika u lancu opskrbe za mnogobrojna europska tržišta, pa i za Balkan.

Kako je tada istaknuto, svakog mjeseca više od 400 vlakova povezuju Trst s proizvodnim i industrijskim područjima Sjeveroistočne Italije i Centralne Europe i destinacijama poput Njemačke, Austrije, Češke, Mađarske, Švicarske i Luksemburga. Za povezivanje tržišta Centralne i Istočne Europe razvijene su intermodalne usluge.

Pokrenuli smo izgradnju nove infrastrukture inspirirani zelenom tranzicijom, izjavio je krajem rujna u Beogradu i Vitorio Torbianeli, generalni tajnik Uprave za lučko umrežavanje istočnog Jadrana, koji je predstavio aktualne projekte u Luci Trst i značaj tog jadranskog čvorišta za cjelokupnu regiju.

– Jednostavno je: mi želimo logistiku zasnovanu na željeznici. Moja poruka za Balkan je – Trst može biti važan izlaz za vas, rekao je Torbianeli na velikoj logističkoj konferenciji “Put ka oporavku: Budućnost globalnog lanca opskrbe“.

Dodao je da se i u budućnosti mora raditi na daljem unapređenju intermodalnosti, i podsjetio na činjenicu da su i operateri prepoznali taj trend. Kako je dodao, kompanije su uložile u suvremene dizalice, što je omogućilo prijevoz poluprikolica vlakovima, bez potrebe za pretovarom.

Velike najave i početak važnih projekata iz različitih područja obilježili su poslovanje luke u Trstu, kako u prethodnoj, tako i u ovoj godini.

Nakon što je njemački HHLA preuzeo većinsko vlasništvo nad višenamjenskim terminalom, BAT najavio gradnju inovacijsko-proizvodnog centra vrijednog čak pola milijarde eura, sve glasnije se govori o tome da će Trst u bliskoj budućnosti postati i mađarski izlaz na Jadransko more. U međuvremenu, dužnosnici podsjećaju i da bi ovo talijansko čvorište moglo biti još važnija izlaz za balkanska tržišta.

Mađarska izlazi na more

Planovi naših sjevernih susjeda podrazumijevaju ulaganje u terminal Adria Port. Prije nekoliko dana ovaj projekt, čiji početak realizacije se iščekuje, predstavljen je i na samitu Barcolana Sea u Trstu, piše tristeallnews, a prenosi PlutonLogistics.

Novi terminal Adria Port bit će izgrađen na prostoru gdje je nekada bila rafinerija Aquila, koja je zatvorena osamdesetih godina. Ukupna investicija iznosi 200 milijuna eura, od čega će 45 milijuna biti financirano iz talijanskog plana za oporavak i otpornost. Očekuje se da će izgradnja trajati oko dvije godine. Raščišćavanje područja trebalo bi početi narednih mjeseci.

Kompleks će obuhvatiti 34 hektara, a u okviru njega planirana je i gradnja novih pristaništa u dužini od 650 metara. Terminal će također imati željezničku vezu sa stanicom Aquila, 10 kilometara od srca luke. Kako je za tristeallnews rekao Péter Kiss-Parciu, šef Odjela za prekograničnu ekonomsku suradnju u Ministarstvu vanjskih poslova i trgovine Mađarske, ovaj terminal će praktično „ponuditi Mađarskoj izlaz na more“.

To je naročito značajno kada se ima u vidu da je Budimpešta tijekom posljednjih godina napravila veliki zaokret k izvozno orijentiranoj ekonomiji.

Željeznica će zapravo biti protagonist novog terminala. Između Trsta i Budimpešte već sada prometuje 6 do 8 vlakova dnevno, a broj će se povećati kada terminal bude završen. Stanica Aquila je također u fazi obnove i uskoro će biti opremljena s četiri kolosijeka pogodna za vlakove dužine 750 metara, koji će moći prevoziti 40-ft kontejnere kao i mega prikolice.

Novi terminal označava i novo poglavlje u odnosima između dvije zemlje. Dosada se Mađarska više oslanjala na luku Koper u Sloveniji. Kako je istaknuo Zeno D’Agostino, predsjednik Lučke uprave za Istočno Jadransko more, projekt se trebao realizirati u Kopru, ali je Trst uspio dobiti sredstva, a samim tim i terminal.

Željeznica u fokusu

U talijanskoj luci krajem prošle godine otpočeo je veliki projekt unapređenja željezničke infrastrukture vrijedan 20 milijuna eura, koji podrazumijeva kompletnu obnovu kolosijeka i skretnica. Te investicije utjecat će na rast produktivnosti i konkurentnosti luke, koja je važna karika u lancu opskrbe za mnogobrojna europska tržišta, pa i za Balkan.

Kako je tada istaknuto, svakog mjeseca više od 400 vlakova povezuju Trst s proizvodnim i industrijskim područjima Sjeveroistočne Italije i Centralne Europe i destinacijama poput Njemačke, Austrije, Češke, Mađarske, Švicarske i Luksemburga. Za povezivanje tržišta Centralne i Istočne Europe razvijene su intermodalne usluge.

Pokrenuli smo izgradnju nove infrastrukture inspirirani zelenom tranzicijom, izjavio je krajem rujna u Beogradu i Vitorio Torbianeli, generalni tajnik Uprave za lučko umrežavanje istočnog Jadrana, koji je predstavio aktualne projekte u Luci Trst i značaj tog jadranskog čvorišta za cjelokupnu regiju.

– Jednostavno je: mi želimo logistiku zasnovanu na željeznici. Moja poruka za Balkan je – Trst može biti važan izlaz za vas, rekao je Torbianeli na velikoj logističkoj konferenciji “Put ka oporavku: Budućnost globalnog lanca opskrbe“.

Dodao je da se i u budućnosti mora raditi na daljem unapređenju intermodalnosti, i podsjetio na činjenicu da su i operateri prepoznali taj trend. Kako je dodao, kompanije su uložile u suvremene dizalice, što je omogućilo prijevoz poluprikolica vlakovima, bez potrebe za pretovarom.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here