O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Hoće li europske države kupovati struju proizvedenu na turskim brodovima?

Neke su europske vlade u razgovorima oko unajmljivanja plutajućih elektrana kako bi se što lakše energetski prebrodila ova zima. 

Kako javlja Bloomberg Adria, riječ je o brodovima koji proizvode električnu energiju koristeći ukapljeni prirodni plin, LSFO ili biodizel, a mogli bi biti usidreni u blizini europskih luka već u prosincu, navodi turska tvrtka Karpowership koja posjeduje flotu takvih brodova. 

“U pregovorima smo sa četiri države koje su među vodećim gospodarstvima u Europskoj uniji. Ako uspijemo svladati birokratske zapreke i pripremiti potrebnu dokumentaciju, mogli bismo proizvoditi struju po vrlo niskoj cijeni i u skladu s europskim normama za zaštitu okoliša”, rekao je direktor za komercijalne operacije u tvrtki Karpowership Zevnep Harezi

Takvi se brodovi koriste za proizvodnju struje u Africi i niz drugih zemalja u razvoju. Zaokret Europe prema brodovima na fosilna goriva još je jedan znak hitne potrebe za iskorištavanjem dodatnih izvora energije ove zime, budući da se Europa suočava s brojnim problemima vezanima uz energetsku sigurnost nakon ruske invazije na Ukrajinu.

Po riječima Harezija, europske vlade tek trebaju odlučiti žele li da se koristi plin ili LSFO.

Uporaba takvih brodova za neke je ipak kontroverzna, pa tako njemačka ekološka udruga BUND tvrdi da ne postoji dovoljno dobra argumentacija za uporabu takvih brodova koji koriste fosilna goriva. 

Karpowership na raspolaganju ima osam brodova koji mogu proizvesti do dva gigavata električne energije i time opskrbiti oko pet milijuna kućanstava. Najveći brod ima kapacitet od 500 megavata.

Turska tvrtka navodi da može proizvoditi struju po cijeni od 20 do 25 centi za kilovat-sat što je oko pola sadašnje tržišne cijene terminskog ugovora za iduću godinu. 


Alex Longley, Petra Sorge / Bloomberg News

Neke su europske vlade u razgovorima oko unajmljivanja plutajućih elektrana kako bi se što lakše energetski prebrodila ova zima. 

Kako javlja Bloomberg Adria, riječ je o brodovima koji proizvode električnu energiju koristeći ukapljeni prirodni plin, LSFO ili biodizel, a mogli bi biti usidreni u blizini europskih luka već u prosincu, navodi turska tvrtka Karpowership koja posjeduje flotu takvih brodova. 

“U pregovorima smo sa četiri države koje su među vodećim gospodarstvima u Europskoj uniji. Ako uspijemo svladati birokratske zapreke i pripremiti potrebnu dokumentaciju, mogli bismo proizvoditi struju po vrlo niskoj cijeni i u skladu s europskim normama za zaštitu okoliša”, rekao je direktor za komercijalne operacije u tvrtki Karpowership Zevnep Harezi

Takvi se brodovi koriste za proizvodnju struje u Africi i niz drugih zemalja u razvoju. Zaokret Europe prema brodovima na fosilna goriva još je jedan znak hitne potrebe za iskorištavanjem dodatnih izvora energije ove zime, budući da se Europa suočava s brojnim problemima vezanima uz energetsku sigurnost nakon ruske invazije na Ukrajinu.

Po riječima Harezija, europske vlade tek trebaju odlučiti žele li da se koristi plin ili LSFO.

Uporaba takvih brodova za neke je ipak kontroverzna, pa tako njemačka ekološka udruga BUND tvrdi da ne postoji dovoljno dobra argumentacija za uporabu takvih brodova koji koriste fosilna goriva. 

Karpowership na raspolaganju ima osam brodova koji mogu proizvesti do dva gigavata električne energije i time opskrbiti oko pet milijuna kućanstava. Najveći brod ima kapacitet od 500 megavata.

Turska tvrtka navodi da može proizvoditi struju po cijeni od 20 do 25 centi za kilovat-sat što je oko pola sadašnje tržišne cijene terminskog ugovora za iduću godinu. 


Alex Longley, Petra Sorge / Bloomberg News

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here