“Arkona” je dolazila u Dubrovnik sve do 2. svibnja 1991. kada nas je kao jedan od posljednjih brodova na kružnim putovanjima na dulje vrijeme napustila pred nastupajuću ratnu kataklizmu
S navoza njemačkog brodogradilišta Howaldtswerke – Deutsche Werft (HDW) u Hamburgu je koncem 1980. svečano porinuta u more novogradnja broj 165. Naručitelj, njemački Hadag Cruise Line ga je platio 55 milijuna US dolara te ga je planirao krstiti imenom HAMMONIA. Međutim, unatoč najavama, na prvo kružno putovanje zaplovio je krajem 1981. iz Genove prema Kanarima, ali pod novim imenom ASTOR, piše Ivo Batričević za Dubrovački dnevnik.
Bio je to luksuzni putnički kruzer od 18853 bruto tona, dug 164, širok 22 metra, koji je mogao ukrcati 633 putnika i 240 članova posade. Četiri MAN diesel glavna pogonska stroja ukupne snage 15400 kilovata preko dvije propele su mu omogućavala plovidbu brzinom od 20 čvorova. Tijekom sljedeće godine na njemu se snimala i popularna TV- serija “Das Traumschiff”, njemačka verzija američkog “Love Boata”.
Prodaje i zbrke zbog imena
Posao se po svoj prilici ipak nije najbolje odvijao jer je već u veljači 1984. ASTOR prodan južnoafričkom brodaru Safmarine za kojega te godine, nakon prve rekonstrukcije u istom HDW brodogradilištu, nastavlja ploviti na redovnim linijama između matične luke Capetowna i Southamptona. Ovdje se pokazao neprikladnim za duga prekooceanska putovanja pa je brodar Safmarine u HDW brodogradilištu naručio po vanjskoj konstrukciji sličan, ali nešto veći i snažniji brod kojem je dao isto ime ASTOR.
Stariji ASTOR je u kolovozu 1985. prodan, da bi vrlo brzo dva puta promijenio vlasnika, prvi put je to Deutsche West-Afrika Linie iz Hamburga, a odmah potom istočnonjemački VEB Deutfracht Seereederei Rostock. Tada je promijenio i ime u ARKONA, dok je novi brod sličnog izgleda ASTOR zaplovio tek 1987., ali ne u planiranom linijskom prometovanju već na kružnim putovanjima. ARKONA plovi u programima istočnonjemačkih radničkih putovanja, a po ujedinjenju Njemačke i na komercijalnim kružnim putovanjima.
Od siječnja 1998. u sastavu je brodara Arkona Touristik Rostock (registriran u Monroviji), a od veljače 2001. prvo u ruskom Sovcomflotu, a potom u Club Reise koji ga je zajedno sa sličnim brodom ASTOR iznajmio Transocean Toursu Nassau za kojeg plovi pod zastavom Bahama. Još jednom, 2002. godine zbog zajedničkih plovidbi s brodom ASTOR, mijenja ime u ASTORIA. Sličnost vanjske konstrukcije i imena ova dva broda izazvala su brojne nedoumice i zbrku u lukama u koje su uplovljavali, tim više što je ASTORIA već ranije nosila ime ASTOR.
Zapljena zbog financijskih problema
Kada je koncem 2008. Club Reise upao u financijske probleme, ASTORIA je zaplijenjena u Barceloni te na dražbi u Gibraltaru sredinom 2009. prodana je britanskom touroperatoru Saga Holidays iz Folkestonea u Velikoj Britaniji. Nakon potpune rekonstrukcije u brodogradilištu Swansea 15. ožujka 2010. zaplovila je na prva krstarenja prema norveškim fjordovima s novim imenom SAGA PEARL II.
Kad je u svibnju 2012. Saga Cruises odlučila uvesti svoj novi produkt Discovery – style Adventure Cruises, brod ponovo mijenja ime, ovaj put u QUEST FOR ADVENTURE. Kako je uskoro postalo očito da taj pokušaj nije naišao na dobar prijem kod svojih vjernih putnika, ponovo je 21. studenog 2013. vraćen starim plovidbama pod istim imenom SAGA PEARL II.
ARKONA je prvi put uplovila u Dubrovnik 28. studenog 1986. te je u povremenim posjetama ovamo dolazila sve do 2. svibnja 1991. kada nas je kao jedan od posljednjih brodova na kružnim putovanjima na dulje vrijeme napustila pred nastupajuću ratnu kataklizmu. Ponovo se ovamo vratila na isti datum 2. svibnja 1998. nakon točno punih sedam godina izbivanja od kada nas redovito posjećuje pod imenima ASTORIA, QUEST FOR ADVENTURE i SAGA PEARL II.
Godine 2019. brod je prodan British Virgin Island company Aqua Explorer Holdings koja mu mijenja ime u PEARL II, s intencijom da ga preurede u plutajući – stacioniran brod hotel ili u luksuznu mega jahtu. Ipak, situacija oko Covid 19 krize ga stavlja u raspremu pored luke Pirej u Grčkoj. Na svoje posljednje putovanje krenuo je u teglju iz Grčke prema turskom rezalištu brodova Aliaga gdje je nasukan 25. srpnja 2022., gdje se upravo reže.
Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik