O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Članovi posade VLCC-a optuženi za pokušaj krađe nafte: Ilegalno izručeni Nigeriji, prijeti im doživotna kazna zatvora

VLCC Herioc Idun pod zastavom Maršalovih otoka kojeg su ranije ove godine zadržale vlasti Ekvatorijalne Gvineje zbog navodne krađe sirove nafte, bit će vraćen Nigeriju zajedno sa posadom kako bi se nastavila istraga.

Heroic Idun (IMO: 9858058), VLCC od 300.000 dwt izgrađen je 2020. godine. Dana 8. kolovoza ove godine trebao je ukrcati sirovu naftu na nigerijskom terminalu Akpo, ali ukrcaj je kasnio. Kasnije toga dana, brodu pristupilo plovilo koje nije imalo uključen AIS, predstavljajući se da je dio nigerijske mornarice.

Nakon nekoliko neuspješnih pokušaja identifikacije plovila, VLCC je pobjegao iz područja nigerijskog terminala u internacionalne vode zbog sumnje u pokušaj piratskog napada. Nekoliko dana kasnije, na zahtjev nigerijske mornarice brod je presrela mornarica Ekvatorijalne Gvineje,  koja ga je otpratila do Malaboa, gdje se nalazi od 13. kolovoza, navodno zbog neisticanja zastave, piše Splash247.

Na brodu se nalazi ukupno 26 članova posade, od čega 16 Indijaca, 8 državljana Šri Lanke, te po jedan Poljak i Filipinac. 16 članova posade odvedeno je na obalu u Malabo gdje su zadržani u pritvoru, dok je ostatak posade ostao na brodu.

„Pomorce se gotovo tri mjeseca tretira kao kriminalce, bez ikakvih formalnih optužbi ili pravnih procesa. Užasna i šokantna nepravda“, rekao je Finn Amund Norbye, CEO OSM Group, upravitelja Herioc Iduna.

Krajem rujna plaćena je kazna kako bi se posada, zajedno s brodom, pustila na slobodu. Međutim, i posada i brod i dalje su zatočeni, izjavili su iz OSM-a. Posada je u zajedničkoj izjavi navela da se vlasti Ekvatorijalne Gvineje ne odnose loše prema njima. No, naglasili su da je mentalno i fizičko zdravlje posade kritično narušeno.

Norveška Hunter Group prodala je brod Ray Car Carriers u lipnju za oko 95 milijuna dolara. OSM surađuje s brodovlasnikom, osiguravateljima, pravnim savjetnicima i drugim dionicima industrije kako bi se slučaj priveo kraju. Međutim, upozoravaju da je slučaj dodatno otežan najnovijom situacijom, odnosno premještanjem broda pod ovlast susjedne države.

Nigerijska mornarica nije tajila da želi da se brod i posada prebace u Nigeriju, gdje bi, prema riječima Stephena Askinsa iz britanske odvjetničke tvrtke Tatham & Co, posada mogla biti izložena nehumanim uvjetima do nastavka istrage ili jamčevine.

„U nedostatku bilo kakvog ugovora o izručenju, riječ je o nezakonitoj predaji koja je jedno od najtežih kršenja ljudskih prava“, rekao je Askins, dodajući da posadu, temeljem optužbi za pokušaj krađe nafte, u Nigeriji čeka kazna doživotnog zatvora.

Askins je podsjetio na slučaj tankera San Padre Pio, koji je gotovo pune četiri godine bio zadržan u Nigeriji, od čega je posada u  te istaknuo da će ovaj posljednji potez Nigerije uzrokovati „zgražanje diljem pomorske industrije“ i postaviti ozbiljna pitanja o opetovanom nepoštivanju međunarodnog prava od strane nigerijske mornarice.

VLCC Herioc Idun pod zastavom Maršalovih otoka kojeg su ranije ove godine zadržale vlasti Ekvatorijalne Gvineje zbog navodne krađe sirove nafte, bit će vraćen Nigeriju zajedno sa posadom kako bi se nastavila istraga.

Heroic Idun (IMO: 9858058), VLCC od 300.000 dwt izgrađen je 2020. godine. Dana 8. kolovoza ove godine trebao je ukrcati sirovu naftu na nigerijskom terminalu Akpo, ali ukrcaj je kasnio. Kasnije toga dana, brodu pristupilo plovilo koje nije imalo uključen AIS, predstavljajući se da je dio nigerijske mornarice.

Nakon nekoliko neuspješnih pokušaja identifikacije plovila, VLCC je pobjegao iz područja nigerijskog terminala u internacionalne vode zbog sumnje u pokušaj piratskog napada. Nekoliko dana kasnije, na zahtjev nigerijske mornarice brod je presrela mornarica Ekvatorijalne Gvineje,  koja ga je otpratila do Malaboa, gdje se nalazi od 13. kolovoza, navodno zbog neisticanja zastave, piše Splash247.

Na brodu se nalazi ukupno 26 članova posade, od čega 16 Indijaca, 8 državljana Šri Lanke, te po jedan Poljak i Filipinac. 16 članova posade odvedeno je na obalu u Malabo gdje su zadržani u pritvoru, dok je ostatak posade ostao na brodu.

„Pomorce se gotovo tri mjeseca tretira kao kriminalce, bez ikakvih formalnih optužbi ili pravnih procesa. Užasna i šokantna nepravda“, rekao je Finn Amund Norbye, CEO OSM Group, upravitelja Herioc Iduna.

Krajem rujna plaćena je kazna kako bi se posada, zajedno s brodom, pustila na slobodu. Međutim, i posada i brod i dalje su zatočeni, izjavili su iz OSM-a. Posada je u zajedničkoj izjavi navela da se vlasti Ekvatorijalne Gvineje ne odnose loše prema njima. No, naglasili su da je mentalno i fizičko zdravlje posade kritično narušeno.

Norveška Hunter Group prodala je brod Ray Car Carriers u lipnju za oko 95 milijuna dolara. OSM surađuje s brodovlasnikom, osiguravateljima, pravnim savjetnicima i drugim dionicima industrije kako bi se slučaj priveo kraju. Međutim, upozoravaju da je slučaj dodatno otežan najnovijom situacijom, odnosno premještanjem broda pod ovlast susjedne države.

Nigerijska mornarica nije tajila da želi da se brod i posada prebace u Nigeriju, gdje bi, prema riječima Stephena Askinsa iz britanske odvjetničke tvrtke Tatham & Co, posada mogla biti izložena nehumanim uvjetima do nastavka istrage ili jamčevine.

„U nedostatku bilo kakvog ugovora o izručenju, riječ je o nezakonitoj predaji koja je jedno od najtežih kršenja ljudskih prava“, rekao je Askins, dodajući da posadu, temeljem optužbi za pokušaj krađe nafte, u Nigeriji čeka kazna doživotnog zatvora.

Askins je podsjetio na slučaj tankera San Padre Pio, koji je gotovo pune četiri godine bio zadržan u Nigeriji, od čega je posada u  te istaknuo da će ovaj posljednji potez Nigerije uzrokovati „zgražanje diljem pomorske industrije“ i postaviti ozbiljna pitanja o opetovanom nepoštivanju međunarodnog prava od strane nigerijske mornarice.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here