Putnici će napokon, redovnu trajektnu i brodsku liniju, čekati u modernoj, suvremenoj zgradi pomorsko putničkog terminala, u koju bi se trebali preseliti uredi carine, lučke kapetanije i policije, te schengenska granica za kruzerske putnike
Dugo vremena Šibenik, ali i svi koji s morem i od mora žive – čekaju na modernizaciju lučke infrastrukture. Nakon što je Grad europskim novcem, vrlo uspješno, obnovio i revitalizirao svoje najveće turističke atrakcije, kopnene tvrđave, isti, metaforički rečeno, val financiranja iz EU fondova, uhvatili su i u Lučkoj upravi Šibenik, na čelu s ravnateljem Paškom Dželalijom.
Nema sumnje, kada se realiziraju brojni projekti s europskim predznakom, na kojima se duže vremena marljivo radi, obalni prostor koji je pod upravom Lučke uprave Šibenik, na istočnom predjelu grada bit će – neprepoznatljiv. Naravno, u pozitivnom smislu. Jedan od tih projekata, a vjerojatno i medijski najeksponiraniji, svakako je novi prometno-putnički terminal Vrulje. Riječ je o radovima vrijednim 62 milijuna kuna s uključenim PDV-om, koji će, kada se završe, kompletno promijeniti vizuru Šibenika. Putnici će tako napokon na ukrcaj na redovnu trajektnu i brodsku liniju, čekati u modernoj, suvremenoj zgradi pomorsko-putničkog terminala, u koju bi se, kako je planirano, trebali preseliti uredi carine, lučke kapetanije i policije, te djelatnici kontrole schengenske granice za kruzerske putnike. Naravno, novi terminal planiran je i kao novo sjedište Lučke uprave Šibenik, piše Slobodna Dalmacija.
Luka po EU standardu
– Radovi su u tijeku i za sada sve teče prema planu. Riječ je o velikom, zahtjevnom projektu za koji vjerujem da će kada bude dovršen, biti na ponos građana – kazuje nam Dželalija. Inače, naglasimo i to da je predviđeni rok za dovršenje projekta 22 mjeseca. Ugovor s izvođačem radova potpisan je još krajem kolovoza.
– U rujnu su krenuli radovi. Moram istaknuti da je definiran dinamički plan, svaki tjedan imamo koordinacije i nastojimo preventivno djelovati na sve potencijalne probleme. Ništa nismo prepustili slučaju. Mislim da ljudi do sada nisu imali primjerene uvjete za putovanje na otoke. Kada se projekt privede kraju, pusti u funkciju, uvjeren sam da će to biti jedno primjereno, moderno zdanje dostojno ovoga Grada – ističe Dželalija.
Dakle, Šibenik će dobiti jednu suvremenu luku, koja će, po funkcionalnim i estetskim kriterijima, moći stati uz bok bilo kojoj drugoj u Europi, ali i svijetu. Uz novi prometno-putnički terminal, LU radi na još nekoliko, podjednako važnih projekata. Poput izgradnje spojne obale “Dobrika – Rogač” kojim će se povećati broj priveznih mjesta za brodove, ali i ostvariti nove operativne površine s ciljem realizacije dodatnih lučkih funkcija i sadržaja.
– Upravo smo danas radili na projektnoj dokumentaciji. Ono što slijedi je javna nabava. Ovo je također jedan od projekata za koji ćemo tražiti novac iz europske blagajne i vjerujem da ćemo u tom naumu uspjeti. Važnost projekta ne treba puno ni naglašavati, dovoljno je reći da ćemo dovršetkom projekta dobiti novi, treći vez na tom području, što je velika stvar za nas – kazuje nam Dželalija, pritom ističući i važnost prometne povezanosti s lukom.
Tu se ponajviše misli na željeznicu. Naime, želja je da se jedan krak pruge Zagreb – Perković, preusmjeri na Industrijsku zonu Podi, odakle bi se željeznička pruga povezala s lukom.
– Poveznica s Podima apsolutno je dio naše strategije. To je jedan dugoročan projekt, koji ima više sudionika, nismo jedini u tom projektu. Po tom pitanju sam apsolutni optimist – kazuje nam ravnatelj LU Šibenik. Dronovi Što je još u planu Lučke uprave, otkrio nam je i pomoćnik ravnatelja LU Šibenik Joško Šupe. – Prionuli smo na posao, tako da je i posla i projekata mnogo. Vratio bi se samo na trenutak na novi terminal, u sklopu kojeg planiramo postaviti punionicu za električne bicikle te skutere. Mislim da je to sjajna stvar, jer time osim što smanjujemo emisiju CO2, podižemo razinu protočnosti prometa okolo terminala – kazuje nam Šupe. Plan LU Šibenik je i kontinuirana briga o okolišu, tako da je namjera nabaviti dva drona.
Jedan bi kontrolirao podmorje, drugi bi snimao iz zraka potencijalna onečišćenja. – Istaknuo bi još i projekt postavljanja pametnih plutača, njima bi se mjerile osnovne maritimne vrijednosti, poput brzine ili smjera vjetra. Isto tako, igrale bi veliku ulogu u prevenciji onečišćenja mora – dodaje Šupe. – Da se samo nadovežem – kazao nam je Dželalija za kraj – svaki grad, primorski, treba imati pravu luku. Ne treba ona biti velika, ali, nužno je da bude pristojna i funkcionalna. Svi ovi projekti, o kojima danas pričamo, pokazatelj su da je LU Šibenik na pravome putu – zaključio je.
Lučka uprava radi i na projektu izgradnje spojne obale ‘Dobrika – Rogač’ kojim će se povećati broj priveznih mjesta za brodove, ali i ostvariti nove operativne površine s ciljem realizacije dodatnih lučkih funkcija i sadržaja
Planiraju se postavljati pametne plutače kojima bi se mjerile osnovne maritimne vrijednosti, poput brzine ili smjera vjetra. Takve bi plutače igrale veliku ulogu u prevenciji onečišćenja mora.
Vrulje u brojkama
9. mjesec – počeli radovi na Vruljama
22 mjeseca trebat će radnicima za okončanje projekta Vrulje
62 milijuna kuna s PDV-om, “težak” je projekt novoga putničkog terminala