O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Novi “Panamski kanal”: Američka tvrtka planira graditi tunel za kontejnere u Kolumbiji

Zergratran, američka start-up tvrtka sa sjedištem u Floridi, traži investitore za projekt izgradnje infrastrukture za transport kontejnera u Kolumbiji vrijedan 15 milijardi dolara, koji bi trebao postati alternativa Panamskom kanalu.

Puerto Internacional Las Americas (PILA) projekt je izgradnje tunela koji bi koristio sustav Maglev, tehnologiju magnetske levitacije koja se koristi u željezničkom prometu. Tehnologija bi se koristila za transport kontejnera između potpuno automatiziranih luka na atlantskoj i pacifičkoj obali sjeverne Kolumbije u manje od 30 minuta, a podzemni tunel služio bi kao svojevrsna alternativa Panamskom kanalu.

“Bit će to distribucijski centar za uvoz i izvoz robe iz Južne Amerike, a luke će biti prve svjetske luke koje će nuditi samo biogoriva”, kažu iz Zergratrana.

Projekt je nastao kao odgovor na nedostatak dodatnih pomorskih trgovačkih ruta te zagušenjima u pomorskom prometu koja su česta oko Panamskog kanala. Očekuje se da će tehnologija, koja se već koristi za brze vlakove, omogućiti brži, jeftiniji i učinkovitiji transport.

“Kontejnerski brodovi obično moraju čekati oko 10-12 dana za prelazak Panamski kanal. PILA nudi rješenje za problem nedostatka infrastrukture za obradu dodatnog kapaciteta te za brodove veće od 13.000 TEU koji ne mogu ploviti kroz kanal”, rekao je Byron Bennett, izvršni direktor Zergratrana.

Ovaj “zeleni brodski koridor” nalazio bi se tek 160 kilometara južno od Panamskog kanala, u Kolumbiji. Tunel bi bio dug oko 130 kilometara, a iz tvrtke tvrde da bi “pomogao bi na putu prema postizanju nultih emisija u pomorskoj industriji”. Naglašavaju da bi Maglev i tehnologija temeljena na linearnom indukcijskom pogonu “bila potpuno električna te stoga ne bi zagađivala okoliš”.

Zergratran bit će vlasnik obje luke, a pomorskoj industriji ponudio bi licencu za korištenje tehnologije dizalica i dizajna luka. Nakon analize izvedivosti projekta, tvrtka će putem javnog savjetovanja tražiti ponude potencijalnih partnera za izgradnju. Međutim, nakon 25 godina rada, morat će vlasništvo nad lukama i tunelom ustupiti kolumbijskoj vladi, piše Splash247.

Panama se i prije morala boriti s konkurencijom, koja je dolazila i odlazila u više navrata. Tu je ponajprije potrebno izdvojiti kinesku ponuda za izgradnju plovnog puta dugog 284 km preko Nikaragve prije osam godina, koja se nikada nije ostvarila.

Zergratran, američka start-up tvrtka sa sjedištem u Floridi, traži investitore za projekt izgradnje infrastrukture za transport kontejnera u Kolumbiji vrijedan 15 milijardi dolara, koji bi trebao postati alternativa Panamskom kanalu.

Puerto Internacional Las Americas (PILA) projekt je izgradnje tunela koji bi koristio sustav Maglev, tehnologiju magnetske levitacije koja se koristi u željezničkom prometu. Tehnologija bi se koristila za transport kontejnera između potpuno automatiziranih luka na atlantskoj i pacifičkoj obali sjeverne Kolumbije u manje od 30 minuta, a podzemni tunel služio bi kao svojevrsna alternativa Panamskom kanalu.

“Bit će to distribucijski centar za uvoz i izvoz robe iz Južne Amerike, a luke će biti prve svjetske luke koje će nuditi samo biogoriva”, kažu iz Zergratrana.

Projekt je nastao kao odgovor na nedostatak dodatnih pomorskih trgovačkih ruta te zagušenjima u pomorskom prometu koja su česta oko Panamskog kanala. Očekuje se da će tehnologija, koja se već koristi za brze vlakove, omogućiti brži, jeftiniji i učinkovitiji transport.

“Kontejnerski brodovi obično moraju čekati oko 10-12 dana za prelazak Panamski kanal. PILA nudi rješenje za problem nedostatka infrastrukture za obradu dodatnog kapaciteta te za brodove veće od 13.000 TEU koji ne mogu ploviti kroz kanal”, rekao je Byron Bennett, izvršni direktor Zergratrana.

Ovaj “zeleni brodski koridor” nalazio bi se tek 160 kilometara južno od Panamskog kanala, u Kolumbiji. Tunel bi bio dug oko 130 kilometara, a iz tvrtke tvrde da bi “pomogao bi na putu prema postizanju nultih emisija u pomorskoj industriji”. Naglašavaju da bi Maglev i tehnologija temeljena na linearnom indukcijskom pogonu “bila potpuno električna te stoga ne bi zagađivala okoliš”.

Zergratran bit će vlasnik obje luke, a pomorskoj industriji ponudio bi licencu za korištenje tehnologije dizalica i dizajna luka. Nakon analize izvedivosti projekta, tvrtka će putem javnog savjetovanja tražiti ponude potencijalnih partnera za izgradnju. Međutim, nakon 25 godina rada, morat će vlasništvo nad lukama i tunelom ustupiti kolumbijskoj vladi, piše Splash247.

Panama se i prije morala boriti s konkurencijom, koja je dolazila i odlazila u više navrata. Tu je ponajprije potrebno izdvojiti kinesku ponuda za izgradnju plovnog puta dugog 284 km preko Nikaragve prije osam godina, koja se nikada nije ostvarila.