Najveće svjetske brodarske kompanije na dobrom su putu da u 2022. obore apsolutno sve rekorde. Unatoč brojnim crnim predviđanjima tijekom godine temeljenima na vrlo brzom padu cijena na promptnom tržištu, ugledni analitičari predviđaju da će najveći brodari ove godine ostvariti neto dobit od vrtoglavih 223,4 milijarde dolara, što je čak 50,6% više u odnosu na rekord ostvaren prošle godine.
John McCown, vodeći čovjek američkog Blue Alpha Capital, objavio je svoje najnovije kvartalno izvješće o dobiti u sektoru kontejnerskog transporta. Drugi kvartal ove godine obilježio je vrhunac zarade u ovom sektoru, dok se u trećem kvartalu također bilježi velik profit zahvaljujući činjenici da se velik dio kontejnera transportira na temelju dugoročnih ugovora, a ne na temelju cijena na promptnom tržištu. McCown procjenjuje da se manje od 20% kontejnera isporučuje na temelju promptnih cijena. Dok je spot tržište u padu cijele godine, dugoročni ugovori i dalje održavaju visoke cijene, prenosi Splash247.
“Puno toga je već zaključeno kada su u pitanju financijski rezultati za 2022. godinu. Pretpostavljam da će oni koji se fokusiraju na promptne cijene i predviđaju kratkoročni pad zarade biti iznenađeni stvarnim rezultatima trećeg kvartala. Vjerojatno će biti još više iznenađeni rezultatima četvrtog kvartala jer nisu uzeli u obzir puno važnije podatke. Pad zarade nije eminentan”, tvrdi McCown, analitičar ‘veteran’ koji je karijeru započeo uz bok Malcolma McLeana, Amerikanca koji je 1950.-ih izumio kontejnere.
McCown procjenjuje da su brodari samo u trećem kvartalu ostvarili zajedničku neto dobit od 58,9 milijardi dolara, što je za 22,4% više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U drugom kvartalu, neto dobit bila je 4,1 milijardu dolara (ili 6,6%) manja.
McCown je još jednom ukazao kako je dobit pomorske industrije nadmašila dobit FANG-a (Facebook, Amazon, Netflix i Google). Dobit sektora kontejnerskog transporta bila je 14% veća od ukupne dobiti FANG-a u četvrtom kvartalu prošle godine, 103% veća u prvom kvartalu ove godine i 145% veća u drugom kvartalu. U trećem tromjesečju taj se jaz još više povećao jer je dobit brodara čak 158% veća od ukupne dobiti FANG-a.
Sektor kontejnerskog transporta u trećem kvartalu ostvario je profitnu maržu od 43,9%, što je je 4,2 puta više od FANG-a. U usporedbi s velikanima Appleom i Microsoftom zajedno, ukupna dobit sektora kontejnerskog prijevoza bila je čak 54% veća, s 1,6 puta većom profitnom maržom.
Podaci Container Trades Statistics (CTS) pokazuju da je u trećem kvartalu globalni volumen kontejnera pao za 3,9%, u usporedbi s istim kvartalom prošle godine, čime se nastavio silazni trend, s padom od 1,6% u drugom i padom 0,9% u prvom kvartalu.