OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Katar kupuje stotine brodova za prijevoz LNG-a: Kineski brodograditelji trljaju ruke

Katar želi postati globalna plinska sila ulaganjem u “stotine brodova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina (LNG)”, najavio je u utorak katarski ministar energetike.

Katar je u procesu izgradnje “najveće flote brodova za prijevoz LNG-a na svijetu”, kazao je za njemački dnevnik Bild Saad Sherida Al-Kaabi, koji je također predsjednik i izvršni direktor QatarEnergyja. U flotu koja se trenutno gradi u Kini i Južnoj Koreji uloženo je 20 milijardi eura. Grade se “stotine brodova” koje će Katar učiniti globalnom plinskom silom, dodao je ministar, a prenosi Geopolitika News.

Ranije tog dana, QatarEnergy je potpisao ugovor s Njemačkom, prema kojem će Katar od 2026. godine izvoziti 2 milijuna tona LNG-a godišnje u tu europsku zemlju. “Ovo je prvi posao koji smo ikada sklopili s Njemačkom. Kao što znate, u Njemačkoj ne postoji aktivan (LNG) terminal. Grade se novi”, rekao je.

QatarEnergy i njemačke tvrtke navodno su veći dio ove godine bile uključene u pregovore o uvozu LNG-a. Berlin želi zamijeniti Rusiju koja je najveći dobavljač plina za Njemačku. Gospodarstvo ove države uglavnom ovisi o prirodnom plinu, a nadaju se da će već sredinom 2024. nadomjestiti sav uvoz iz Rusije.

Kina proširuje proizvodnju

Kineski brodograditelji postavljaju novi izazov pred Južnu Koreju, vodeće igrače u brodograđevnoj industriji, točnije izgradnji brodova za prijevoz LNG-a, a njihova utrka za proširenjem proizvodnje izaziva zabrinutost zbog prekomjerne opskrbe.

China State Shipbuilding Corp. (CSSC) u studenom je započela s izgradnjom brodogradilišta vrijednog oko 20 milijardi juana (2,76 milijardi dolara) u gradu Dalianu putem lokalne jedinice Dalian Shipbuilding Industry (DSIC). Cilj je završetak izgradnje do kraja 2024. godine. Državna China Merchants Group naručila je ukupno četiri velika LNG broda od CSSC-a.

DSIC se do sada uglavnom fokusirao na kontejnerske brodove i brodove za rasuti teret. Sada će u novom pogonu proizvoditi LNG brodove i druge brodove visoke dodane vrijednosti pri čemu će koristiti vrhunsku tehnologiju za povećanje učinkovitosti proizvodnje, piše Nikkei Asia.

Kineska usredotočenost na LNG brodove potaknuta je globalnim trendom dekarbonizacije i rusko-ukrajinskim ratom, kažu analitičari. Ova dva čimbenika potaknula su potražnju za ekološki prihvatljivom energijom, pa sve više brodovlasnika traži LNG brodove, piše Business Korea. Iako su korejski brodograditelji vodeći na tržištu brodova za LNG, kineski brodograditelji dobivaju sve više narudžbi jer su dokovi korejskih brodograditelja potpuno popunjeni.

Međutim, postoji zabrinutost da će izgradnja LNG brodova u kineskim brodogradilištima rezultirati prevelikom opskrbom. “Trenutno Katar izdaje narudžbe za desetke LNG brodova tijekom godinu dana, ali nitko ne zna hoće li potražnja za LNG brodovima biti održiva u budućnosti”, rekao je Woo Jong-hoon, profesor brodogradnje na sveučilištu u Seulu. “Postoji rizik od prekomjerne ponude ako se LNG brodove budu naručivali jako brzo u velikim količinama.”

Analitičari kažu da će neizvjesnosti rasti u pogledu cijena LNG brodova, koje su u uzlaznom trendu. “Cijene brodova bile su solidne zbog ograničene ponude brodova za prijevoz LNG-a, ali će indeks cijena biti poremećen jer će kineski brodograditelji primati sve više narudžbi”, rekao je Lee Bong-jin, istraživač u Hanwha Investment & Securities.

Međutim, neki stručnjaci predviđaju da neće biti velikog utjecaja na tržište jer će se ekološki prihvatljivi potezi nastaviti diljem svijeta. “Korejski brodograditelji su bez premca u tehnologiji izgradnje LNG brodova, tako da čak i ako se potražnja smanji u budućnosti, kineski brodograditelji teško će preteći korejske konkurente”, rekao je analitičar.

Katar želi postati globalna plinska sila ulaganjem u “stotine brodova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina (LNG)”, najavio je u utorak katarski ministar energetike.

Katar je u procesu izgradnje “najveće flote brodova za prijevoz LNG-a na svijetu”, kazao je za njemački dnevnik Bild Saad Sherida Al-Kaabi, koji je također predsjednik i izvršni direktor QatarEnergyja. U flotu koja se trenutno gradi u Kini i Južnoj Koreji uloženo je 20 milijardi eura. Grade se “stotine brodova” koje će Katar učiniti globalnom plinskom silom, dodao je ministar, a prenosi Geopolitika News.

Ranije tog dana, QatarEnergy je potpisao ugovor s Njemačkom, prema kojem će Katar od 2026. godine izvoziti 2 milijuna tona LNG-a godišnje u tu europsku zemlju. “Ovo je prvi posao koji smo ikada sklopili s Njemačkom. Kao što znate, u Njemačkoj ne postoji aktivan (LNG) terminal. Grade se novi”, rekao je.

QatarEnergy i njemačke tvrtke navodno su veći dio ove godine bile uključene u pregovore o uvozu LNG-a. Berlin želi zamijeniti Rusiju koja je najveći dobavljač plina za Njemačku. Gospodarstvo ove države uglavnom ovisi o prirodnom plinu, a nadaju se da će već sredinom 2024. nadomjestiti sav uvoz iz Rusije.

Kina proširuje proizvodnju

Kineski brodograditelji postavljaju novi izazov pred Južnu Koreju, vodeće igrače u brodograđevnoj industriji, točnije izgradnji brodova za prijevoz LNG-a, a njihova utrka za proširenjem proizvodnje izaziva zabrinutost zbog prekomjerne opskrbe.

China State Shipbuilding Corp. (CSSC) u studenom je započela s izgradnjom brodogradilišta vrijednog oko 20 milijardi juana (2,76 milijardi dolara) u gradu Dalianu putem lokalne jedinice Dalian Shipbuilding Industry (DSIC). Cilj je završetak izgradnje do kraja 2024. godine. Državna China Merchants Group naručila je ukupno četiri velika LNG broda od CSSC-a.

DSIC se do sada uglavnom fokusirao na kontejnerske brodove i brodove za rasuti teret. Sada će u novom pogonu proizvoditi LNG brodove i druge brodove visoke dodane vrijednosti pri čemu će koristiti vrhunsku tehnologiju za povećanje učinkovitosti proizvodnje, piše Nikkei Asia.

Kineska usredotočenost na LNG brodove potaknuta je globalnim trendom dekarbonizacije i rusko-ukrajinskim ratom, kažu analitičari. Ova dva čimbenika potaknula su potražnju za ekološki prihvatljivom energijom, pa sve više brodovlasnika traži LNG brodove, piše Business Korea. Iako su korejski brodograditelji vodeći na tržištu brodova za LNG, kineski brodograditelji dobivaju sve više narudžbi jer su dokovi korejskih brodograditelja potpuno popunjeni.

Međutim, postoji zabrinutost da će izgradnja LNG brodova u kineskim brodogradilištima rezultirati prevelikom opskrbom. “Trenutno Katar izdaje narudžbe za desetke LNG brodova tijekom godinu dana, ali nitko ne zna hoće li potražnja za LNG brodovima biti održiva u budućnosti”, rekao je Woo Jong-hoon, profesor brodogradnje na sveučilištu u Seulu. “Postoji rizik od prekomjerne ponude ako se LNG brodove budu naručivali jako brzo u velikim količinama.”

Analitičari kažu da će neizvjesnosti rasti u pogledu cijena LNG brodova, koje su u uzlaznom trendu. “Cijene brodova bile su solidne zbog ograničene ponude brodova za prijevoz LNG-a, ali će indeks cijena biti poremećen jer će kineski brodograditelji primati sve više narudžbi”, rekao je Lee Bong-jin, istraživač u Hanwha Investment & Securities.

Međutim, neki stručnjaci predviđaju da neće biti velikog utjecaja na tržište jer će se ekološki prihvatljivi potezi nastaviti diljem svijeta. “Korejski brodograditelji su bez premca u tehnologiji izgradnje LNG brodova, tako da čak i ako se potražnja smanji u budućnosti, kineski brodograditelji teško će preteći korejske konkurente”, rekao je analitičar.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific