O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

“Transformacija Rijeke” kroz nove investicije: Rijeku čekaju važni projekti

Godina pred nama bit će “godina isporuke” u Rijeci što se tiče velikih infrastrukturnih projekata, istaknuo je to jučer Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture, na konferenciji pod nazivom “Transformacija Rijeke”, koju je u Hilton Costabella Beach&Spa resortu organizirao Novi list u suradnji s partnerima iz ACI-ja, Bina Istre, Hrvatskih cesta, HŽ Infrastrukture i Lučke Uprave Rijeka.

U svojem se izlaganju ministar posebno osvrnuo na brojna infrastrukturna ulaganja koja se trenutno provode ili planiraju na području Rijeke i okolice, a odnose se u prvom redu na investicije u lučku i cestovnu infrastrukturu. Zahvaljujući ovim ulaganjima naša će se najveća morska luka ponovno pozicionirati kao jedna od najvažnijih luka sjevernog dijela Jadrana.

– Cijelu ovu priču oko transformacije Rijeke započeli smo 2017. godine kada smo tadašnji gradonačelnik Vojko Obersnel i ja sjeli na neformalnom sastanku i rekli da ćemo na s tim ciljem napraviti sve zajedničkim snagama; dakle, Vlada, Grad i PGŽ, svi gradovi i općine u okruženju, kao i državne tvrtke vezane za ovu viziju.

Bili smo svjesni da riječka luka nema te brojeve kakve ima, primjerice Kopar, znali smo da moramo završiti Zagrebačku obalu. Činjenica je da će najskuplja cesta u Hrvatskoj, D403, nagodinu biti gotova, čime se stječu uvjeti da taj terminal, ključan za povećanje svih gospodarskih aktivnosti u gradu, može biti u funkciji 1. siječnja 2024. godine.

Tada bi trebali početi i s gradnjom ACI marine Rijeka, sa 260 ekskluzivnih vezova, a taj je spoj – dobitna kombinacija. Tu moram zahvaliti i Gradu Rijeci na suradnji oko izmjena plana i komunikaciji, jer što god radite na pomorskom dobru je osjetljivo pitanje. Uspostavili smo kvalitetan odnos, lokacijska dozvola je pred izdavanjem, kazao je Butković koji je ukazao i na projekt nove bolnice koja je pred otvaranjem, piše Novi list.

Također, dodao je kako su u tijeku ulaganja u pomorske luke u vrijednosti od 2 milijarde kuna, kao i to da su u posljednjih nekoliko godina izgrađene tj. proširene čak tri zračne luke u Republici Hrvatskoj. U pripremi su i nova ulaganja koja će se financirati kroz CEF i NPOO, navodi MMPI.

Osim ministra Butkovića, na konferenciji je sudjelovalo gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović, predsjednik Uprave ACI-ja Kristijan Pavić, ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić, te generalni direktor BINA Istre Dario Silić.

Komentirajući suživot kontejnerskog terminala Brajdica i buduće ACI marine u susjednom Porto Barošu, Kristijan Pavić, je ukazao kako tu problema nikakvih neće biti obzirom da sav promet s terminala direktno cestom D404 ide van grada.

– Sama lokacija ACI marine je takva da će se ona nalaziti u samom tkivu grada. Nautičarima blizina terminala zasigurno neće biti prepreka, dapače, razvoj Rijeke sigurno će biti faktor koji će nautičare dodatno privući u grad, kazao je Pavić. Sigurni smo kako će brojni riječki poduzetnici također tu prepoznati svoju priliku i ponuditi mnoštvo novih sadržaja za nautičare, goste visoke platežne moći. Naveo je kako će Porto Baroš moći primati brodove dužine i do 60 metara.

Jedan od projekata koji će transformirati samo središte Rijeke u jako nautičko središte je i u buduća ACI marina Rijeka, projekt vrijedan oko 360 milijuna kuna, a o kojem je govorio Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI-ja.

Kazao je kako se u veljači planira predati zahtjev za lokacijsku dozvolu za buduću marinu, po čijem se dobivanju paralelno ide u odabir izvođača glavnog projekta, potom građevinske dozvole i ako sve bude išlo po planu, ujesen se očekuje početak radova. Nova marina, najavio je, donosi 230 novih vezova, prosječne dužine 16 metara, 130 novih radnih mjesta direktno, a indirektno vjerojatno i više od 500-ak radnih mjesta.

Ravnatelj Luke Rijeka, Denis Vukorepa, osvrnuo se na činjenicu kako je Bruxelles prije nešto više od godine dana tražio alternative s obzirom na očekivane probleme s otpremom žitarica iz ukrajinske luke Odesa, a jedna od alternativa bila je i Rijeka.

– Pokazao se ponovno da je ovo najsigurniji pravac za transport robe za Europu. Venecija polako ispada iz trke zbog zaštite stare gradske jezgre i limitirane dubine gaza, tako da “igramo” mi, Trst i Kopar, stoga me veseli investicijski ciklus koji je doista san niza generacija. Kao što znamo, projekti su to koji su se pripremali još prije dvadeset godina, ali trebalo je imati hrabrosti, izvući ih i ladica i krenuti u njihovu realizaciju. Počeli smo o tome raspravljati, imali smo podršku predsjednika Vlade, ministra i čitave Vlade koja prepoznaje značaj Rijeke, jer ovime se osim same Rijeke razvija i kompletan prometni sustav Republike Hrvatske, kazao je Vukorepa.


Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<.

Godina pred nama bit će “godina isporuke” u Rijeci što se tiče velikih infrastrukturnih projekata, istaknuo je to jučer Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture, na konferenciji pod nazivom “Transformacija Rijeke”, koju je u Hilton Costabella Beach&Spa resortu organizirao Novi list u suradnji s partnerima iz ACI-ja, Bina Istre, Hrvatskih cesta, HŽ Infrastrukture i Lučke Uprave Rijeka.

U svojem se izlaganju ministar posebno osvrnuo na brojna infrastrukturna ulaganja koja se trenutno provode ili planiraju na području Rijeke i okolice, a odnose se u prvom redu na investicije u lučku i cestovnu infrastrukturu. Zahvaljujući ovim ulaganjima naša će se najveća morska luka ponovno pozicionirati kao jedna od najvažnijih luka sjevernog dijela Jadrana.

– Cijelu ovu priču oko transformacije Rijeke započeli smo 2017. godine kada smo tadašnji gradonačelnik Vojko Obersnel i ja sjeli na neformalnom sastanku i rekli da ćemo na s tim ciljem napraviti sve zajedničkim snagama; dakle, Vlada, Grad i PGŽ, svi gradovi i općine u okruženju, kao i državne tvrtke vezane za ovu viziju.

Bili smo svjesni da riječka luka nema te brojeve kakve ima, primjerice Kopar, znali smo da moramo završiti Zagrebačku obalu. Činjenica je da će najskuplja cesta u Hrvatskoj, D403, nagodinu biti gotova, čime se stječu uvjeti da taj terminal, ključan za povećanje svih gospodarskih aktivnosti u gradu, može biti u funkciji 1. siječnja 2024. godine.

Tada bi trebali početi i s gradnjom ACI marine Rijeka, sa 260 ekskluzivnih vezova, a taj je spoj – dobitna kombinacija. Tu moram zahvaliti i Gradu Rijeci na suradnji oko izmjena plana i komunikaciji, jer što god radite na pomorskom dobru je osjetljivo pitanje. Uspostavili smo kvalitetan odnos, lokacijska dozvola je pred izdavanjem, kazao je Butković koji je ukazao i na projekt nove bolnice koja je pred otvaranjem, piše Novi list.

Također, dodao je kako su u tijeku ulaganja u pomorske luke u vrijednosti od 2 milijarde kuna, kao i to da su u posljednjih nekoliko godina izgrađene tj. proširene čak tri zračne luke u Republici Hrvatskoj. U pripremi su i nova ulaganja koja će se financirati kroz CEF i NPOO, navodi MMPI.

Osim ministra Butkovića, na konferenciji je sudjelovalo gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović, predsjednik Uprave ACI-ja Kristijan Pavić, ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić, te generalni direktor BINA Istre Dario Silić.

Komentirajući suživot kontejnerskog terminala Brajdica i buduće ACI marine u susjednom Porto Barošu, Kristijan Pavić, je ukazao kako tu problema nikakvih neće biti obzirom da sav promet s terminala direktno cestom D404 ide van grada.

– Sama lokacija ACI marine je takva da će se ona nalaziti u samom tkivu grada. Nautičarima blizina terminala zasigurno neće biti prepreka, dapače, razvoj Rijeke sigurno će biti faktor koji će nautičare dodatno privući u grad, kazao je Pavić. Sigurni smo kako će brojni riječki poduzetnici također tu prepoznati svoju priliku i ponuditi mnoštvo novih sadržaja za nautičare, goste visoke platežne moći. Naveo je kako će Porto Baroš moći primati brodove dužine i do 60 metara.

Jedan od projekata koji će transformirati samo središte Rijeke u jako nautičko središte je i u buduća ACI marina Rijeka, projekt vrijedan oko 360 milijuna kuna, a o kojem je govorio Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI-ja.

Kazao je kako se u veljači planira predati zahtjev za lokacijsku dozvolu za buduću marinu, po čijem se dobivanju paralelno ide u odabir izvođača glavnog projekta, potom građevinske dozvole i ako sve bude išlo po planu, ujesen se očekuje početak radova. Nova marina, najavio je, donosi 230 novih vezova, prosječne dužine 16 metara, 130 novih radnih mjesta direktno, a indirektno vjerojatno i više od 500-ak radnih mjesta.

Ravnatelj Luke Rijeka, Denis Vukorepa, osvrnuo se na činjenicu kako je Bruxelles prije nešto više od godine dana tražio alternative s obzirom na očekivane probleme s otpremom žitarica iz ukrajinske luke Odesa, a jedna od alternativa bila je i Rijeka.

– Pokazao se ponovno da je ovo najsigurniji pravac za transport robe za Europu. Venecija polako ispada iz trke zbog zaštite stare gradske jezgre i limitirane dubine gaza, tako da “igramo” mi, Trst i Kopar, stoga me veseli investicijski ciklus koji je doista san niza generacija. Kao što znamo, projekti su to koji su se pripremali još prije dvadeset godina, ali trebalo je imati hrabrosti, izvući ih i ladica i krenuti u njihovu realizaciju. Počeli smo o tome raspravljati, imali smo podršku predsjednika Vlade, ministra i čitave Vlade koja prepoznaje značaj Rijeke, jer ovime se osim same Rijeke razvija i kompletan prometni sustav Republike Hrvatske, kazao je Vukorepa.


Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<.