O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kruzeri Daphne & Danae posjetili su nas nebrojeno puta, postali su simbol lokrumskog sidrišta

Građeni su kao teretni brodovi za prijevoz hlađenog tereta, no njihova je sudbina kasnije izgledala znatno drugačije

Dva broda blizanca, redovni posjetitelji Dubrovnika, su izrađeni za kompaniju Port Line iz Londona, inače u vlasništvu Cunarda, iste 1955. godine, ali u različitim brodogradilištima. Pod imenom PORT SYDNEY (kasnije Daphne) izgrađen je prvi brod u Swan, Hunter & Wigham Richardson u engleskom Newcastleu dok je u Harland & Wolff  Ltd. u Belfastu izgrađen drugi pod imenom PORT MELBOURNE (kasnije Danae), piše Ivo Batričević za Dubrovački Dnevnik.

Plovili su na redovnoj liniji između Londona kroz Sueski kanal do Australije, Novog Zelanda i natrag. Brodovi su imali 10 500 bruto tona i mogli su prevoziti samo 12 putnika. U šest skladišta su mogli prevoziti generalni kao i 3 500 tona zamrznutog tereta i to uglavnom mesa. Bili su dugi 162, široki 21 metra, a dva 6-cilindrična Doxford-Wallsend dizel motora ukupne snage 13200 KS su im preko dvije propele omogućavale brzinu od 17 čvorova.                        

M/B DAPHNE

PORT SYDNEY (izgrađen 1955.) je 1972. godine prodan grčkoj kompaniji J. C. Karras za koju dvije godine plovi kao AKROTIRI EXPRESS. Od 1974. preuređen je u brod kruzer od 15833 bruto tona, mogao je ukrcati 650 putnika i plovi za Delian Athina Cruises iz Pireja kao DAPHNE. I sve to do 1996. godine, od kada u floti švicarskog brodara Martinoli plovi pod imenom SWITZERLAND

Ponovo je prodan i to liberijskoj kompaniji Dreamline Cruises iz Monrovije, ali ostaje cijelu 2001. godinu raspremljen u Marseillesu u Francuskoj. Već 2002. je iznajmljen britanskom touroperatoru Page & Moy za kojeg prvo plovi kao OCEAN ODYSSEY, a potom iste godine pod novim imenom  OCEAN MONARCH

U veljači 2005., grčka ga je Vlada uputila u pomoć kao brod-bolnicu nastradalima u Sri Lanki s imenom HELLENIC ADD. U ljetnoj sezoni ponovo krstari Sredozemljem pod imenom OCEAN MONARCH sa 650 putnika smještenih na njegovih sedam putničkih paluba o kojima se brine 240 članova posade.                                                                                

Od 2007. plovi za Monarch Classic Cruieses, a sredinom studenoga 2008. godine je prodan portugalskom Classic International Cruises za kojeg nastavlja ploviti pod imenom PRINCESS DAPHNE. Tako se još jednom zajedno našao u floti istog brodara u kojoj je plovio i brod mu blizanac PRINCESS DANAE. Nakon stečaja kompanije u veljači 2013., stavljen je u raspremu. Prodan je indijskim rezalištima brodova, a 14. lipnja 2014. godine. nasukan je na plažama Alanga pod imenom DAPHNE.

Foto: I.B. Osobna arhiva

M/B DANAE                                                                                                                                            

PORT MELBOURNE, izgrađen 1955. godine, je 1972. prodan grčkoj kompaniji J. C. Karras za kojeg plovi dvije godine kao THERISOS EXPRESS. Od 1974. preuređen je u brod kruzer od 16531 bruto tona, ima nove B & W diesel motore. Može ukrcati 650 putnika te plovi pod imenom DANAE za Delian Athina Cruises iz Pireja i pod talijanskom kompanijom Costa Cruises. 

Od 1990. mijenja brojne vlasnike i imena: ANAR, STARLIGHT EXPRESS i BALTICA. Od 1996. prodan je brodarskoj kompaniji Classic International Cruises i plovi pod imenom PRINCESS DANAE. Ljeti plovi u europskim morima, a zimi u vodama Južne Amerike. PRINCESS DANAE je nakon stečaja kompanije u veljači 2013. s još četiri broda ARION, FUNCHAL, ATHENA i PRINCESS DANAE prešla u flotu novoosnovane Portuscale Cruises. 

PRINCESS DANAE je raspremljena u Lisabonu pod  novim imenom LISBOA. Iako se njen povratak kružnim putovanjima očekivao 2015. to se nije dogodilo jer je brodarska kompanija imala sve više financijskih problema. Također, zbog zastarjelosti broda i uvjeta koje daje SOLAS 2010 (Safety of Life at Sea) konvencija za putničke brodove u međunarodnim plovidbama, brod LISBOA je prodan rezalištima u turskoj Aliagi.

Foto: I.B. Osobna arhiva

DOLASCI U DUBROVNIK                                                                                                                                               

Oba broda su pod imenima: DAPHNE, DANAE, OCEAN MONARCH, PRINCESS DAPHNE i PRINCES DANAE nebrojeno puta posjećivali Dubrovnik. U njihove redovne posjete naš je grad uvršten od 1. lipnja 1979. četrnaestodnevnim uplovljavanjima broda DAPHNE. Ove posjete nakon ukupno 12 uplovljavanja završavaju 19. listopada kada DAPHNE odlazi kako bi se natrag, ali pod drugim imenom, vratíla tek nakon dvadeset godina. 

Od 16. svibnja 1980. redovno nas sljedećih jedanaest sezona istim programom posjećuje DANAE sve do 24. lipnja 1991. godine kada posljednji put pod ovim imenom napušta naš akvatorij. Iz objavljenog programa kružnih putovanja za 1982. godinu, DANAE plovi od 15. svibnja do 2. listopada s itinererom: Venecija, Katakolon, Aleksandrija, Haifa, Kusadasi, Istanbul, Pirej, Krf, Dubrovnik, Venecija. Cijena četrnaestodnevnog krstarenja kretala se ízmeđu 1820 i 4400 američkih dolara po osobi. U olimpijskoj 1984. godini, s polascima između 19. svibnja i  22. rujna, plovi s neznatno izmijenjenim itinererom: Venecija, Katakolon, Aleksandrija, Haifa, Kusadasi, Istanbul, Mikonos, Pirej, Dubrovnik, Venecija. Nakon Domovinskog rata u povremenim dolascima ova su nas dva veterana podsjećala u ne baš tako davna vremena kada su u svojim redovnim posjetama lokrumskom sidrištu gotovo postali njegovim zaštitnim znakom.

Ivo Batričević

Građeni su kao teretni brodovi za prijevoz hlađenog tereta, no njihova je sudbina kasnije izgledala znatno drugačije

Dva broda blizanca, redovni posjetitelji Dubrovnika, su izrađeni za kompaniju Port Line iz Londona, inače u vlasništvu Cunarda, iste 1955. godine, ali u različitim brodogradilištima. Pod imenom PORT SYDNEY (kasnije Daphne) izgrađen je prvi brod u Swan, Hunter & Wigham Richardson u engleskom Newcastleu dok je u Harland & Wolff  Ltd. u Belfastu izgrađen drugi pod imenom PORT MELBOURNE (kasnije Danae), piše Ivo Batričević za Dubrovački Dnevnik.

Plovili su na redovnoj liniji između Londona kroz Sueski kanal do Australije, Novog Zelanda i natrag. Brodovi su imali 10 500 bruto tona i mogli su prevoziti samo 12 putnika. U šest skladišta su mogli prevoziti generalni kao i 3 500 tona zamrznutog tereta i to uglavnom mesa. Bili su dugi 162, široki 21 metra, a dva 6-cilindrična Doxford-Wallsend dizel motora ukupne snage 13200 KS su im preko dvije propele omogućavale brzinu od 17 čvorova.                        

M/B DAPHNE

PORT SYDNEY (izgrađen 1955.) je 1972. godine prodan grčkoj kompaniji J. C. Karras za koju dvije godine plovi kao AKROTIRI EXPRESS. Od 1974. preuređen je u brod kruzer od 15833 bruto tona, mogao je ukrcati 650 putnika i plovi za Delian Athina Cruises iz Pireja kao DAPHNE. I sve to do 1996. godine, od kada u floti švicarskog brodara Martinoli plovi pod imenom SWITZERLAND

Ponovo je prodan i to liberijskoj kompaniji Dreamline Cruises iz Monrovije, ali ostaje cijelu 2001. godinu raspremljen u Marseillesu u Francuskoj. Već 2002. je iznajmljen britanskom touroperatoru Page & Moy za kojeg prvo plovi kao OCEAN ODYSSEY, a potom iste godine pod novim imenom  OCEAN MONARCH

U veljači 2005., grčka ga je Vlada uputila u pomoć kao brod-bolnicu nastradalima u Sri Lanki s imenom HELLENIC ADD. U ljetnoj sezoni ponovo krstari Sredozemljem pod imenom OCEAN MONARCH sa 650 putnika smještenih na njegovih sedam putničkih paluba o kojima se brine 240 članova posade.                                                                                

Od 2007. plovi za Monarch Classic Cruieses, a sredinom studenoga 2008. godine je prodan portugalskom Classic International Cruises za kojeg nastavlja ploviti pod imenom PRINCESS DAPHNE. Tako se još jednom zajedno našao u floti istog brodara u kojoj je plovio i brod mu blizanac PRINCESS DANAE. Nakon stečaja kompanije u veljači 2013., stavljen je u raspremu. Prodan je indijskim rezalištima brodova, a 14. lipnja 2014. godine. nasukan je na plažama Alanga pod imenom DAPHNE.

Foto: I.B. Osobna arhiva

M/B DANAE                                                                                                                                            

PORT MELBOURNE, izgrađen 1955. godine, je 1972. prodan grčkoj kompaniji J. C. Karras za kojeg plovi dvije godine kao THERISOS EXPRESS. Od 1974. preuređen je u brod kruzer od 16531 bruto tona, ima nove B & W diesel motore. Može ukrcati 650 putnika te plovi pod imenom DANAE za Delian Athina Cruises iz Pireja i pod talijanskom kompanijom Costa Cruises. 

Od 1990. mijenja brojne vlasnike i imena: ANAR, STARLIGHT EXPRESS i BALTICA. Od 1996. prodan je brodarskoj kompaniji Classic International Cruises i plovi pod imenom PRINCESS DANAE. Ljeti plovi u europskim morima, a zimi u vodama Južne Amerike. PRINCESS DANAE je nakon stečaja kompanije u veljači 2013. s još četiri broda ARION, FUNCHAL, ATHENA i PRINCESS DANAE prešla u flotu novoosnovane Portuscale Cruises. 

PRINCESS DANAE je raspremljena u Lisabonu pod  novim imenom LISBOA. Iako se njen povratak kružnim putovanjima očekivao 2015. to se nije dogodilo jer je brodarska kompanija imala sve više financijskih problema. Također, zbog zastarjelosti broda i uvjeta koje daje SOLAS 2010 (Safety of Life at Sea) konvencija za putničke brodove u međunarodnim plovidbama, brod LISBOA je prodan rezalištima u turskoj Aliagi.

Foto: I.B. Osobna arhiva

DOLASCI U DUBROVNIK                                                                                                                                               

Oba broda su pod imenima: DAPHNE, DANAE, OCEAN MONARCH, PRINCESS DAPHNE i PRINCES DANAE nebrojeno puta posjećivali Dubrovnik. U njihove redovne posjete naš je grad uvršten od 1. lipnja 1979. četrnaestodnevnim uplovljavanjima broda DAPHNE. Ove posjete nakon ukupno 12 uplovljavanja završavaju 19. listopada kada DAPHNE odlazi kako bi se natrag, ali pod drugim imenom, vratíla tek nakon dvadeset godina. 

Od 16. svibnja 1980. redovno nas sljedećih jedanaest sezona istim programom posjećuje DANAE sve do 24. lipnja 1991. godine kada posljednji put pod ovim imenom napušta naš akvatorij. Iz objavljenog programa kružnih putovanja za 1982. godinu, DANAE plovi od 15. svibnja do 2. listopada s itinererom: Venecija, Katakolon, Aleksandrija, Haifa, Kusadasi, Istanbul, Pirej, Krf, Dubrovnik, Venecija. Cijena četrnaestodnevnog krstarenja kretala se ízmeđu 1820 i 4400 američkih dolara po osobi. U olimpijskoj 1984. godini, s polascima između 19. svibnja i  22. rujna, plovi s neznatno izmijenjenim itinererom: Venecija, Katakolon, Aleksandrija, Haifa, Kusadasi, Istanbul, Mikonos, Pirej, Dubrovnik, Venecija. Nakon Domovinskog rata u povremenim dolascima ova su nas dva veterana podsjećala u ne baš tako davna vremena kada su u svojim redovnim posjetama lokrumskom sidrištu gotovo postali njegovim zaštitnim znakom.

Ivo Batričević