OCEAN MAJESTY, lijepi i skladni putnički kruzer koji je posljednjih godina često uplovljavao u grušku luku, originalno je bio projektiran za španjolskog državnog brodara Compania Trasmediterranea kao putnički trajekt kapaciteta 100 automobila za plovidbu iz Barcelone i Valencije prema Balearima, Sjevernoj Africi i Kanarskim otocima.
Izgrađen je 1966. pod imenom JUAN MARCH kao novogradnja broj 93 u brodogradilištu Union Naval de Levante u Valenciji i bio je jedan od četiri broda blizanca klase Albatros. U istom brodogradilištu je izgrađen i LAS PALMAS DE GRAN CANARIA, dok su u Bilbau u Soc. Espanola de Construcion Naval izgrađeni ClUDAD DE CAMPOSTELA i SANTA CRUIZ DE TENERIFE, piše Ivo Batričević za Dubrovački Dnevnik.
Bili su to brodovi od 8983 bruto tona, dužine 137, širine 19 metara kojima su glavni B &W diesel strojevi ukupne snage 11800 kilovata proizvedeni u Maquanista Terrestre y Maritima u Barceloni, omogućavali plovidbu brzinom od 21 čvora. Prevozili su 124 putnika u prvom i 376 u turističkom razredu, dok se u udobnim sjedištima moglo smjestiti još 250 putnika.
Jedan od brodova izgorio u požaru
Četverac, za to vrijeme udobnih i modernih trajekata, je uspješno plovio dvadeset godina, pa su i ostali zapamćeni kao veoma kvalitetni i pouzdani brodovi. JUAN MARCH je 1985. godine prodan ciparskom brodaru Sol Mediterranean Services za kojeg pod imenom SOL CHRISTIANA u paru s brodom blizancem SOL OLYMPIA II, nekadašnjim SANTA CRUZ DE TENERIFE, održava liniju iz Pireja za Heraklion, Rodos, Limassol i Haifu. Nažalost, SOL OLYMPIA II je iste godine izgorio u požaru, nakon čega je kompanija otišla u stečaj.
SOL CHRISTIANA je za novog vlasnika, ciparskog Health Shippinga, pod imenom KYPROS STAR, zaplovila prvo prema Aleksandriji, a potom u najmu za talijansku Adriaticu između Patrasa i Brindisija. Uskoro, 1989. godine, brod još jednom mijenja vlasnika. Ovaj put je to Chios Breeze Marine koji mu daje i novo ime OCEAN MAJESTY.
Rekonstrukcija trajala godinama
Brod je bio usidren u luci Perama pokraj Pireja u Grčkoj gdje je odmah trebao biti preuređen u brod za kružna putovanja. Zbog financijskih problema, posao se na njemu neplanirano produžio sve do 1994. godine.
Rekonstrukcija, koja je koštala 36 milijuna dolara, obuhvatila je cijelu nadgradnju i prostor za automobile, a ugrađeni su i novi Wartsila glavni pogonski motori ukupne snage od 13200 kilovata s kojima postiže brzinu od 18 čvorova. Potpuno novi brod sada ima 10417 bruto tona i može prihvatiti 620 putnika u 273 putničke kabine, a o njima se brine 235 članova posade.
U prvo vrijeme plovi u najmu grčkog Epirotiki Linesa, ali pod imenom OLYMPIC i povremeno kao HOMERIC. Jedan manji posao s britanskim touroperatorom Page & Moy kojeg je brod samo za tu priliku 1995. obavio pod imenom OCEAN MAJESTY, pokazao se u konačnici kao uspješan. Nakon što su putnici oduševljeno prihvatili novi brod, Page & Moy odlučio ga je uzeti u dugoročni najam.
Preplovio je svijet
OCEAN MAJESTY je oplovio i svijet od kraja 1999. godine, s dočekom milenijske godine. Solidno građeni brod za stariji srednji društveni sloj, većinom britanskih umirovljenika, i dalje uspješno plovi za Majestic Cruise Line pod najmom agencije Page & Moy.
Od 2013. godine plovi u najmu njemačke kruzing kompanije Hansa Touristik. I dalje uspješno plovi međutim ni njega nije zaobišla Covid-19 kriza, te je dvije godine bio u raspremi pored brodogradilišta Chalkis u Grčkoj. Zbog starosti broda i međunarodne konvencije SOLAS 2010. godine koja ne dozvoljava plovidbu putničkih brodova starijih od 40 godina u međunarodnoj plovidbi osim po posebnim uvjetima, brodu je prijetio odlazak u rezalište.
Međutim OCEAN MAJESTY je 2022. zaplovio i uspješno plovio od svibnja do listopada te se trenutno nalazi u raspremi na sidrištu pored grčke luke Chalkida. Ako se što ne promjeni, jer iza njega je već 56 godina plovidbe, brod je spreman za nove izazove. Hansa Touristik je najavila kako će brod ploviti za novu sezonu 2023. godine od svibnja do listopada. Nadamo se kako će nas ponovo posjetiti.
Ivo Batričević