O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Nezaustavljiv rast švicarskog brodara: MSC ima najveću knjigu narudžbi u povijesti

Švicarski brodarski div Mediterranean Shipping Company (MSC) ima dosad najveću knjigu narudžbi u pomorskoj industriji – čak 124 kontejnerska broda.

MSC čeka isporuku 14 megamax brodova i 22 neo-panamax broda, koji će se floti pridružiti tijekom 2023. godine, navodi Alphaliner. Brodovi su naručeni u kineskim i južnokorejskim velikih brodogradilištima.

Čak i ako se neke isporuke odgode do 2024., ovaj brodar sa sjedištem u Ženevi ove godine sigurno će značajno povećati kapacitet flote. MSC trenutno čeka na isporuku novogradnji ukupnog kapaciteta od 1,73 milijuna TEU, pokazuju podaci Alphalinera, izvještava Offshore Energy.

Prije dva tjedna, kinesko brodogradilište Guangzhou Shipbuilding International (GSI) porinuo je za MSC novi Ultra Large Container Vessel (ULCV) od 16.000 TEU, na LNG pogon, imena MSC Noa Ariela. Kontejnerski brod bit će opremljen sustavom zračnog podmazivanja te hibridnim sustavom za čišćenje ispušnih plinova (scrubber).

MSC Noa Ariela je prvi od osam kontejnerskih brodova od 16.000 TEU koje GSI gradi za MSC. Brodovi su naručeni još 2021. u nekoliko zasebnih ugovora za do 17 Neo Panamax LNG-ready brodova koje grade GSI i Dalian Shipbuilding Industry.

MSC je i tijekom prošle godine značajno povećao kapacitet svoje flote. Prema Alphalineru, nakon povećanja kapaciteta flote za 411.000 TEU u 2021. (+10,7%), flota MSC prošle godine porasla je za još 321.500 TEU (+7,5%).

“MSC impresivni rast flote uglavnom može pripisati kontinuiranom kupovanju rabljenih brodova, što je u siječnju 2022. omogućilo švicarskom brodaru da prestigne Maersk i postane najveća kompanija na svijetu. MSC je kroz novogradnje stekao ‘samo’ 83.600 TEU”, piše Alphaliner.

Globalna flota kontejnerskih brodova u porastu

Godinu dana kasnije, kapacitet flote MSC-a već je za 379.000 TEU veći od kapaciteta danskog partnera iz 2M saveza. Maersk je tijekom 2022. izgubio 61.700 TEU kapaciteta jer je zbog isteka ugovora o najmu. Ti su brodovi zatim prodani na rabljenom tržištu ili unajmljeni drugim kompanijama koje su bile spremne platiti veće cijene najma ili prihvatiti duže periode najma.

ZIM je posebno aktivan na charter tržištu otkako je okončao svoju suradnju s 2M savezom na rutama Azija – Sredozemlje i Azija – Zapadna obala Sjeverne Amerike što je značilo da je ovom brodaru bio potreban dodatni kapacitet kako bi zadržao svoju prisutnost na tim rutama. Postotno gledano, brodar sa sjedištem u Izraelu bio je najbrže rastući brodar među top 12, a flota ZIM-a narasla je gotovo 120.000 TEU (+29%). Većinom je riječ o brodovima koji su zatim iznajmljeni, uključujući tri novogradnje od 11.900 TEU. Velik dio novogradnji imaju LNG dual-fuel pogon.

Evergreen je prošle godine preuzeo 20 novogradnji, uključujući sedam megamax brodova za rute Azija-Europa. Tajvanski brodar je zahvaljujući novogradnjama kapaciteta od 217.500 TEU bio, barem postotno gledano, drugi najbrže rastući brodar u 2022. godini, s porastom od +12,5%.

Kada su u pitanju apsolutne brojke, CMA CGM imao je drugi najveći porast flote zbog porasta kapacitet za više od 225.000 TEU. Zanimljivo je da su MSC, Evergreen i CMA CGM već i 2021. bili najbrže rastući brodari.

Flota COSCO grupe (uključujući OOCL) smanjila se drugu godinu zaredom. Nakon smanjenja kapaciteta za 3,2% u 2021., kineska tvrtka je prošle godine opet zabilježila pad u operativnom kapacitetu od 2,1%. Međutim, COSCO s 885.000 TEU ima drugu najveću knjigu narudžbi brodova. Osim COSCO-a i Maerska, ONE (-0,8%) i HMM (-0,4%) također su smanjili svoje flote, iako neznatno.

Prema Alphalineru, rast Hapag-Lloyda ostao je ispod prosjeka s 1,8%, dok je Wan Hai rastao u skladu s tržištem za 4,1%. Flota Yang Minga porasla je za 6,8% jer je brodar preuzeo pet novogradnji od 11.860 TEU. Globalno gledano, cjelokupna svjetska flota prošle godine zabilježila je rast od 4,1%, a iznosi 26,40 milijuna TEU.


Jasmina Ovcina Mandra / Offshore Energy

Švicarski brodarski div Mediterranean Shipping Company (MSC) ima dosad najveću knjigu narudžbi u pomorskoj industriji – čak 124 kontejnerska broda.

MSC čeka isporuku 14 megamax brodova i 22 neo-panamax broda, koji će se floti pridružiti tijekom 2023. godine, navodi Alphaliner. Brodovi su naručeni u kineskim i južnokorejskim velikih brodogradilištima.

Čak i ako se neke isporuke odgode do 2024., ovaj brodar sa sjedištem u Ženevi ove godine sigurno će značajno povećati kapacitet flote. MSC trenutno čeka na isporuku novogradnji ukupnog kapaciteta od 1,73 milijuna TEU, pokazuju podaci Alphalinera, izvještava Offshore Energy.

Prije dva tjedna, kinesko brodogradilište Guangzhou Shipbuilding International (GSI) porinuo je za MSC novi Ultra Large Container Vessel (ULCV) od 16.000 TEU, na LNG pogon, imena MSC Noa Ariela. Kontejnerski brod bit će opremljen sustavom zračnog podmazivanja te hibridnim sustavom za čišćenje ispušnih plinova (scrubber).

MSC Noa Ariela je prvi od osam kontejnerskih brodova od 16.000 TEU koje GSI gradi za MSC. Brodovi su naručeni još 2021. u nekoliko zasebnih ugovora za do 17 Neo Panamax LNG-ready brodova koje grade GSI i Dalian Shipbuilding Industry.

MSC je i tijekom prošle godine značajno povećao kapacitet svoje flote. Prema Alphalineru, nakon povećanja kapaciteta flote za 411.000 TEU u 2021. (+10,7%), flota MSC prošle godine porasla je za još 321.500 TEU (+7,5%).

“MSC impresivni rast flote uglavnom može pripisati kontinuiranom kupovanju rabljenih brodova, što je u siječnju 2022. omogućilo švicarskom brodaru da prestigne Maersk i postane najveća kompanija na svijetu. MSC je kroz novogradnje stekao ‘samo’ 83.600 TEU”, piše Alphaliner.

Globalna flota kontejnerskih brodova u porastu

Godinu dana kasnije, kapacitet flote MSC-a već je za 379.000 TEU veći od kapaciteta danskog partnera iz 2M saveza. Maersk je tijekom 2022. izgubio 61.700 TEU kapaciteta jer je zbog isteka ugovora o najmu. Ti su brodovi zatim prodani na rabljenom tržištu ili unajmljeni drugim kompanijama koje su bile spremne platiti veće cijene najma ili prihvatiti duže periode najma.

ZIM je posebno aktivan na charter tržištu otkako je okončao svoju suradnju s 2M savezom na rutama Azija – Sredozemlje i Azija – Zapadna obala Sjeverne Amerike što je značilo da je ovom brodaru bio potreban dodatni kapacitet kako bi zadržao svoju prisutnost na tim rutama. Postotno gledano, brodar sa sjedištem u Izraelu bio je najbrže rastući brodar među top 12, a flota ZIM-a narasla je gotovo 120.000 TEU (+29%). Većinom je riječ o brodovima koji su zatim iznajmljeni, uključujući tri novogradnje od 11.900 TEU. Velik dio novogradnji imaju LNG dual-fuel pogon.

Evergreen je prošle godine preuzeo 20 novogradnji, uključujući sedam megamax brodova za rute Azija-Europa. Tajvanski brodar je zahvaljujući novogradnjama kapaciteta od 217.500 TEU bio, barem postotno gledano, drugi najbrže rastući brodar u 2022. godini, s porastom od +12,5%.

Kada su u pitanju apsolutne brojke, CMA CGM imao je drugi najveći porast flote zbog porasta kapacitet za više od 225.000 TEU. Zanimljivo je da su MSC, Evergreen i CMA CGM već i 2021. bili najbrže rastući brodari.

Flota COSCO grupe (uključujući OOCL) smanjila se drugu godinu zaredom. Nakon smanjenja kapaciteta za 3,2% u 2021., kineska tvrtka je prošle godine opet zabilježila pad u operativnom kapacitetu od 2,1%. Međutim, COSCO s 885.000 TEU ima drugu najveću knjigu narudžbi brodova. Osim COSCO-a i Maerska, ONE (-0,8%) i HMM (-0,4%) također su smanjili svoje flote, iako neznatno.

Prema Alphalineru, rast Hapag-Lloyda ostao je ispod prosjeka s 1,8%, dok je Wan Hai rastao u skladu s tržištem za 4,1%. Flota Yang Minga porasla je za 6,8% jer je brodar preuzeo pet novogradnji od 11.860 TEU. Globalno gledano, cjelokupna svjetska flota prošle godine zabilježila je rast od 4,1%, a iznosi 26,40 milijuna TEU.


Jasmina Ovcina Mandra / Offshore Energy

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here