Kronični umor članova posade glavni je uzrok nesreće koja se dogodila 2021., kada se brod za opskrbu (OSV) zabio u naftnu platformu u Meksičkom zaljevu, utvrdio je američki Nacionalni odbor za sigurnost prometa.
Kompanija se nije pridržavala ograničenja radnog vremena od 12 sati, što je u konačnici rezultiralo sudarom.
OSV Elliot Cheramie, na kojoj su se nalazila četiri člana posade i još pet offshore radnika, 25. lipnja 2021. godine plovio je na svojoj uobičajenoj ruti između Port Fourchona u Louisiani i proizvodne platforme u Meksičkom zaljevu oko 120 NM jugozapadno od ovog grada. OSV je udario u platformu EI- 259A, pri čemu su četiri osobe lakše ozlijeđene. U sudar je nastalo više od 360.000 dolara štete na brodu, platformi i naftovodu, piše gCaptain.
Časnik i deckhand trebali su biti u noćnoj straži (od ponoći do podneva), a časnik, koji je istražiteljima rekao da je bio “umorniji nego inače” i da se osjećao “pospano”, stavio je plovilo na autopilot. Kazao je da je zacijelo zaspao, a kad se probudio, platforma je bila “točno ispred broda”. Pokušao je izbjeći sudar, no brod je udario u platformu.
NTSB je utvrdio da je u četiri dana koja su prethodila sudaru časnik OSV-a Elliot Cheramie kontinuirano radio više od 12 sati, unatoč Fatigue Management pravilima kompanije. Dan prije sudara, časnik je radio čak 19 sati, a dio posla bio je iznimno fizički naporan. Prije straže odspavao je samo pet sati.
Deckhand, koji nije imao priliku spavati prije ukrcaja, otišao je u krevet u 21:30 kako bi se malo odmorio prije svoje straže u 00:00. Časnik se probudio u 22:00 te je preuzeo stražu od 00:00 do 12:00. Deckhand, koji je trebao biti na straži s časnikom, prespavao je svoj alarm. U međuvremenu, časnik je bio sam na straži u kormilarnici te je jedini bio budan na brodu, piše The Maritime Executive.
Svi na brodu probudili su se tek kada je došlo do sudara, u kojem su na koncu ozlijeđene četiri osobe. Nije došlo do prodora vode, ali je nastala rupa na pramcu iznad vodene linije.
NTSB je utvrdio da je vjerojatni uzrok sudara to što se tvrtka nije pridržavala pravila o ograničenju radnih sati, što je dovelo do toga da je umorni časnik zaspao na straži. Na temelju work and rest evidencije časnika, nije poštovan zahtjev Vessel Operating Procedures kompanije da članovi posade “ne smiju raditi više od 12 sati unutar 24 sata”.
Uz to, Safety Management System (SMS) kompanije nalaže da članovi posade moraju biti obaviješteni najmanje 24 sata prije početka noćnog rada. No, deckhandu je straža dodijeljena kad je stigao na brod, samo pet sati prije.
“U ovoj nesreći umor posade bio je značajan uzrok, slično kao u brojnim nesrećama trgovačkih brodova”, utvrdio je NTSB. “Operativne politike i zahtjevi tvrtke trebaju uključivati i slijediti najbolju Fatigue Management praksu kako bi se osiguralo da se članovi posade dovoljno odmore za adekvatno obavljanje dužnosti straže. Osim toga, kompanije bi trebale osigurati da se na brodu nalazi dovoljan broj posade za sigurno obavljanje operacija bez ugrožavanja rasporeda rada/odmora. Kompanije i kapetani također bi trebali aktivno pratiti rasporede kako bi osigurali smanjenje rizika od umora.”