O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Prvi brod za prijevoz tekućeg vodika pretrpio kvar važne opreme na prvom putovanju

Australske vlasti provele su istragu koja je rasvijetlila okolnosti incidenta s kvarom opreme na prvom putovanju prvog brodu za prijevoz tekućeg vodika na svijetu.

Brod za prijevoz tekućeg vodika (LH2) Suiso Frontier izgrađen je 2021. kao prototip broda za procjenu tehničkih aspekata prijevoza vodika morem. Brod je dizajniran za prijevoz 1250 kubičnih metara tekućeg vodika ohlađenog na –253°C, prenosi gCaptain.

Njegovo prvo putovanje bilo je glavna vijest u pomorstvu.

Nakon isporuke iz brodogradilišta Kawasaki Heavy Industries, Suiso Frontier je 25. prosinca 2021. zaplovio iz Kobea u Japanu, prevozeći 55 tona vodika u svrhu testiranja tereta i sustava nadzora. Otprilike mjesec dana kasnije, 20. siječnja 2022., uplovio je u luku Hastings u Australiji, kako bi utovario još vodika iz tamošnjeg postrojenja za ukapljivanje plina prije povratka u Kobe, što je bio dio pilot programa testiranja prijevoza vodika morem.

Nakon što je vodik ukapljen u Hastingsu, brod je još bio na vezu kada je došlo do kvara opreme za kontrolu plina.

Nakon pokretanja Gas Combustion Unita (GCU), jedan od članova posade primijetio je da iz žućkasti plamen, visok oko 1 metar, koji je izlazio iz ventilacijske jedinice na palubi. Srećom, nije došlo do požara ili eksplozije, niti do štete ili ozljeda članova posade.

Australski ured za sigurnost prometa (ATSB) istragom je otkrio da je do kratkotrajnog zapaljenja plina iz ventilacijske jedinice GCU-a došlo zbog neispravno instaliranog solenoidnog ventila. Konkretno, aktuatori ispusnog ventila GCU-a, koji reguliraju protok zraka u jedinicu, bili su opremljeni elektromagnetskim ventilima na istosmjernu struju (DC), koji nisu bili kompatibilni s napajanjem izmjenične struje (AC) od 230 V iz GCU upravljačkog sustava.

“Tijekom otprilike 400 sati rada prije incidenta, solenoidni ventili bili su podvrgnuti uvjetima za koje nisu bili dizajnirani”, kazali su iz ATSB-a. “Kad je jedan od ovih solenoidnih ventila zakazao, ispusna zaklopka ventilatora kojom je upravljao se zatvorila. Posljedično, temperatura GCU jedinice je porasla, što je na kraju rezultiralo plamenom iz ventilacijske jedinice.”

Osim neispravnog solenoidnog ventila, ATSB je otkrio da Gas Combustion Unita nije opremljen za otkrivanje kvara ventila.

“Automatske sigurnosne kontrole namijenjene otkrivanju kvara kako bi se spriječio takav incident nisu funkcionirale”, rekli su iz ATSB-a.

Proizvođač Gas Combustion Unita, Saacke, nakon istrage je instalirao dodatnu opremu na jedinice te izmijenio program za otkrivanje kvarova.

“Ova istraga naglašava važnost opremanja automatiziranih operativnih sustava na brodu sigurnosnom opremom kako bi se spriječile opasne posljedice u slučaju kvara”, rekli su iz ATSB-a. “Također ukazuje na važnost strogih kontrola kvalitete proizvođača kako bi se osiguralo da su ispravne komponente sustava specificirane i ugrađene u opremu.”

Australske vlasti provele su istragu koja je rasvijetlila okolnosti incidenta s kvarom opreme na prvom putovanju prvog brodu za prijevoz tekućeg vodika na svijetu.

Brod za prijevoz tekućeg vodika (LH2) Suiso Frontier izgrađen je 2021. kao prototip broda za procjenu tehničkih aspekata prijevoza vodika morem. Brod je dizajniran za prijevoz 1250 kubičnih metara tekućeg vodika ohlađenog na –253°C, prenosi gCaptain.

Njegovo prvo putovanje bilo je glavna vijest u pomorstvu.

Nakon isporuke iz brodogradilišta Kawasaki Heavy Industries, Suiso Frontier je 25. prosinca 2021. zaplovio iz Kobea u Japanu, prevozeći 55 tona vodika u svrhu testiranja tereta i sustava nadzora. Otprilike mjesec dana kasnije, 20. siječnja 2022., uplovio je u luku Hastings u Australiji, kako bi utovario još vodika iz tamošnjeg postrojenja za ukapljivanje plina prije povratka u Kobe, što je bio dio pilot programa testiranja prijevoza vodika morem.

Nakon što je vodik ukapljen u Hastingsu, brod je još bio na vezu kada je došlo do kvara opreme za kontrolu plina.

Nakon pokretanja Gas Combustion Unita (GCU), jedan od članova posade primijetio je da iz žućkasti plamen, visok oko 1 metar, koji je izlazio iz ventilacijske jedinice na palubi. Srećom, nije došlo do požara ili eksplozije, niti do štete ili ozljeda članova posade.

Australski ured za sigurnost prometa (ATSB) istragom je otkrio da je do kratkotrajnog zapaljenja plina iz ventilacijske jedinice GCU-a došlo zbog neispravno instaliranog solenoidnog ventila. Konkretno, aktuatori ispusnog ventila GCU-a, koji reguliraju protok zraka u jedinicu, bili su opremljeni elektromagnetskim ventilima na istosmjernu struju (DC), koji nisu bili kompatibilni s napajanjem izmjenične struje (AC) od 230 V iz GCU upravljačkog sustava.

“Tijekom otprilike 400 sati rada prije incidenta, solenoidni ventili bili su podvrgnuti uvjetima za koje nisu bili dizajnirani”, kazali su iz ATSB-a. “Kad je jedan od ovih solenoidnih ventila zakazao, ispusna zaklopka ventilatora kojom je upravljao se zatvorila. Posljedično, temperatura GCU jedinice je porasla, što je na kraju rezultiralo plamenom iz ventilacijske jedinice.”

Osim neispravnog solenoidnog ventila, ATSB je otkrio da Gas Combustion Unita nije opremljen za otkrivanje kvara ventila.

“Automatske sigurnosne kontrole namijenjene otkrivanju kvara kako bi se spriječio takav incident nisu funkcionirale”, rekli su iz ATSB-a.

Proizvođač Gas Combustion Unita, Saacke, nakon istrage je instalirao dodatnu opremu na jedinice te izmijenio program za otkrivanje kvarova.

“Ova istraga naglašava važnost opremanja automatiziranih operativnih sustava na brodu sigurnosnom opremom kako bi se spriječile opasne posljedice u slučaju kvara”, rekli su iz ATSB-a. “Također ukazuje na važnost strogih kontrola kvalitete proizvođača kako bi se osiguralo da su ispravne komponente sustava specificirane i ugrađene u opremu.”