Prvi od ukupno šest trajekata za čiju je hitnu kupovinu ili iznajmljivanje »Javno preduzeće Morsko dobro« iz Budve dobilo zeleno svjetlo Vlade, brod Prizna trebao bi do kraja sljedećeg tjedna stići u Boku Kotorsku, saznaju Vijesti.me.
Prema neslužbenim informacijama, Morsko dobro je već u Hrvatskoj kupilo ovaj brod koji je državni brodar Jadrolinija nedavno rashodovala zbog starosti i nedovoljnih kapaciteta.
Priznu je Jadrolinija kupila 1991. kao posljednji trajekt kojeg je ta kompanija nabavila u vrijeme bivše SFRJ, a do prije nekoliko godina ovaj trajekt male obalne plovidbe je u floti državnog brodara plovio na liniji između luke Prizna u Podvelebitskom kanalu i luke Žigljen na Pagu, odnosno između Biograda i luke Tkon na Pašmanu.
Obje linije su u jednom pravcu znatno duže i na njima vožnja traje tri, odnosno preko četiri puta duže od sedmominutne plovidbe trajekta na liniji Kamenari-Lepetane u Boki.
Zbog zastarjelosti i nedovoljnih kapaciteta za potrebe prijevoza na linijama na kojima je do sada koristila ovaj trajekt, Jadrolinija je Priznu nedavno prodala kompaniji ABM Tours iz Neviđana na Pašmanu.
Ovaj brod je izgrađen 1970. godine u Švedskoj, u brodogradilištu Kalmar Varv A/B u Kalmaru, kao novogradnja 428 pod imenom “FÄRJA 61/290” za Svenska Staten Vägverk. Godine 1982. brod kupuje Lundby Industri & Handels A/B, pa je trajekt preimenovan u “GODSFÄRJA 61/290” s lukom upisa Geteborg, a devet godina kasnije ovaj trajekt od 354 bruto-tone, dužine 65, širine 11,7 i gaza od 2,2 metra, došao je na Jadran kada ga je kupila Jadrolinija i dala mu novo ime Prizna.
Godine 2016. brod je rekonstruiran dogradnjom nove palube za putnike iznad glavne palube za vozila, a promijenjeni su mu i motori. Iako je star 53 godine, po čemu je stariji od pola brodova iz flote od šest trajekata kompanije Pomorski saobraćaj iz Kamenara, koja je bila donedavni operater linije preko tjesnaca Verige, dobro upućeni krugovi kažu da je Prizna i daje u odličnom tehničkom stanju. Ovaj brod, koji može ukrcati do 60 automobila i 330 putnika, s maksimalnom brzinom od osam čvorova, pogone dva dizel motora Scania ukupne snage 1.000 konja.
Kupnju broda koji je jedno od rijetkih raspoloživih plovila za prodaju ili iznajmljivanje u Hrvatskoj s još uvijek validnim papirima i klasom putničkog RoRo broda (trajekta), Morsko dobro je odradilo pod za sada javnosti nepoznatim uvjetima.
Cijeli članak pročitajte >>ovdje<<.
Siniša Luković / Vijesti.me