Praktički jedina opcija da »3. maj« iskorači iz zatvorenog kruga kumuliranih dubioza jest prijenos djelatnosti na tvrtku-kćer.
Otkako posluju prema posebnom programu, od ljeta 2019., riječki “3. maj” lanjsku je godinu zaključio s najizdašnijim prihodima koji su iznosili 41,23 milijuna eura, ali i evidentiranim gubitkom od 13,48 milijuna eura, iskazuje se u nerevidiranom financijskom izvješću objavljenom na Zagrebačkoj burzi. Prema strukturi, poslovni prihodi iznosili su 37,82 milijuna eura, prenosi Novi list.
Usporedbe radi, 2021. godine trećemajci su ostvarili ukupne prihode od 35,46 milijuna eura prihoda i minus koji je tada iskazan u iznosu od 14,79 milijuna eura.
Lanjsku godinu u riječkom brodogradilištu obilježio je najvećim dijelom dovršetak broda za prijevoz automobila koji je grčkom kupcu, kompaniji Neptune Lines, isporučen u srpnju. Radilo se o izdašnom poslu za “3. maj”, ali i za državu jer je brod od svih zatečenih novogradnji nakon kraha Uljanik grupe bio u najvećem stupnju gotovosti. Kao državna imovina prodan je putem međunarodnog tendera za iznos koji nikad nije službeno preciziran, no u dobro upućenim kuloarima spominjalo se pedesetak milijuna eura, koliko su Grci uplatili u državni proračun. Početkom prošle godine, u veljači, nakon puno peripetija s dobavom boje “3. maj” isporučio je i chemical tanker “Santiago”, a koncem lipnja porinut je i “Eclipse II”, novi luksuzni polarni kruzer koji je “3. maj” gradio kao podizvođač Scenicove hrvatske tvrtke MKM Yachts.
Nakon tri završena i isporučena broda, u “3. maju” okrenuli su se i prema zatečenoj gradnji na navozu, koju su ugovorili s kanadskom Algomom. Ponovo se radi o samoiskrcavajućem bulk carrieru, ali većih dimenzija nego što su to bile ranije novogradnje za tog kanadskog brodara.
Vlada je odobrila jamstva za kredit za završetak i tog broda, uz obvezu “3. maja” da iz vlastitih sredstava pokrije razliku između ugovorne i troškovne cijene. Stare dubioze iz razdoblja restrukturiranja pod Uljanikom, kao i minusi iz godišnjih poslovanja zbog neoptimalne zaposlenosti kapaciteta razlogom su da je s posljednjim danom prošle godine “3. maj” upisivao negativni kapital od čak 101,9 milijuna eura.
Praktički jedina opcija da “3. maj” iskorači iz zatvorenog kruga kumuliranih dubioza jest prijenos djelatnosti na tvrtku-kćer “3. maj Rijeka 1905”, što je i predviđeno planom restrukturiranja brodogradilišta. To je proces koji nužno treba što hitnije odraditi, zajedno s ugovaranjem poslova za taj, novi “3. maj”.