O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Najstrože čuvana tajna pomorske industrije: Koliko zapravo zarađuje MSC?

Jedna je to od najstrože čuvanih tajni u pomorskoj industriji – odmah tamo uz Grke i ‘tamnu flotu’, pravo značenje EEDI-a, definiciju ‘eko-broda’, satnicu prosječnog mjanmarskog deckhanda i puni opseg ‘vladavine’ obitelji Ofer u pomorskoj industriji – koliko zapravo vrijedi najveći brodar na svijetu, a s njime i najbogatiji Švicarac?

Gianluigi Aponte, osnivač Mediterranean Shipping Company (MSC), najvećeg brodara u sektoru kontejnerskog prijevoza, ali i jedne od najvećih kompanija za krstarenja, bio jedan od milijardera koji su tijekom prošle godine najviše zaradili, navodi Forbes. Naime, Aponteovo bogatstvo poraslo je za 14,4 milijarde dolara u razdoblju od 12 mjeseci, prenosi Splash247.

Ovaj 82-godišnjak nalazi se na 43. mjestu Forbesove milijardera zajedno sa svojom suprugom Rafaelom, a svako od njih vrijedi 31,2 milijarde dolara. Tajnovita obitelj Apontes podrijetlom je iz Napulja, a navodno je tri puta bogatija od druge najbogatije obitelji na listi multimilijardera koju su objavili lokalni mediji u Švicarskoj.

Što se tiče toga koliko je MSC sa sjedištem u Ženevi zapravo zaradio prošle godine, analitičari Sea-Intelligencea objavili su podatke o zaradi u sektoru kontejnerskog prijevoza. Ovaj sektor, u kojem MSC predvodi s 18,2% tržišnog udjela, prošle godine je ostvario rekordnu zaradu prije kamata i poreza (EBIT) od 220 milijardi dolara, procjenjuje Sea-Intelligence.

Foto: Splash247

“Najveći brodari koji objavljuju dobit imaju jaku korelaciju između veličine flote i EBIT-a. Ako pretpostavimo da isto vrijedi i za MSC, tada možemo procijeniti EBIT kompanije u 2022. godini na 36 milijardi dolara”, kaže Alan Murphy, izvršni direktor Sea-Intelligence.

Brojka od 36 milijardi dolara ne uključuje MSC-ovu podružnicu, MSC Cruises. MSC je, ne uključujući MSC Cruises, prošle godine ostvario otprilike tri puta veći EBIT od Amazona.

Štoviše, usprkos brojnim naslovima koji su kružili u prvom tromjesečju, Aponte bi mogao nastaviti gomilati milijarde i ove godine. Pouzdani izvor financijskih prognoza za sektor kontejnerskog prijevoza sugerira da bi brodari ove godine mogli ostvariti treći najbolji godišnji rezultat u povijesti.

John McCown iz Blue Alpha Capitala, koji objavljuje tromjesečna izvješća o dobiti u ovom sektoru, prognozirao je da će brodari ove godine ostvariti ukupni neto prihod od 43,2 milijarde dolara. Iako je riječ o padu od 80% u odnosu na prošlogodišnji rekord, ova godina ipak bi mogla biti još jedna senzacionalna godina, čime bi se moglo objasniti kontinuirano povećavanje flota u prva tri mjeseca 2023. godine.

Sektor kontejnerskog prijevoza u posljednje tri godine, odnosno 2020., 2021. i 2022., ostvario je veći EBIT od ukupne dobiti u prethodne 63 godine povijesti kontejnerskog brodarstva, prema analizi Sea-Intelligencea.

Foto: Splash247

Jedna je to od najstrože čuvanih tajni u pomorskoj industriji – odmah tamo uz Grke i ‘tamnu flotu’, pravo značenje EEDI-a, definiciju ‘eko-broda’, satnicu prosječnog mjanmarskog deckhanda i puni opseg ‘vladavine’ obitelji Ofer u pomorskoj industriji – koliko zapravo vrijedi najveći brodar na svijetu, a s njime i najbogatiji Švicarac?

Gianluigi Aponte, osnivač Mediterranean Shipping Company (MSC), najvećeg brodara u sektoru kontejnerskog prijevoza, ali i jedne od najvećih kompanija za krstarenja, bio jedan od milijardera koji su tijekom prošle godine najviše zaradili, navodi Forbes. Naime, Aponteovo bogatstvo poraslo je za 14,4 milijarde dolara u razdoblju od 12 mjeseci, prenosi Splash247.

Ovaj 82-godišnjak nalazi se na 43. mjestu Forbesove milijardera zajedno sa svojom suprugom Rafaelom, a svako od njih vrijedi 31,2 milijarde dolara. Tajnovita obitelj Apontes podrijetlom je iz Napulja, a navodno je tri puta bogatija od druge najbogatije obitelji na listi multimilijardera koju su objavili lokalni mediji u Švicarskoj.

Što se tiče toga koliko je MSC sa sjedištem u Ženevi zapravo zaradio prošle godine, analitičari Sea-Intelligencea objavili su podatke o zaradi u sektoru kontejnerskog prijevoza. Ovaj sektor, u kojem MSC predvodi s 18,2% tržišnog udjela, prošle godine je ostvario rekordnu zaradu prije kamata i poreza (EBIT) od 220 milijardi dolara, procjenjuje Sea-Intelligence.

Foto: Splash247

“Najveći brodari koji objavljuju dobit imaju jaku korelaciju između veličine flote i EBIT-a. Ako pretpostavimo da isto vrijedi i za MSC, tada možemo procijeniti EBIT kompanije u 2022. godini na 36 milijardi dolara”, kaže Alan Murphy, izvršni direktor Sea-Intelligence.

Brojka od 36 milijardi dolara ne uključuje MSC-ovu podružnicu, MSC Cruises. MSC je, ne uključujući MSC Cruises, prošle godine ostvario otprilike tri puta veći EBIT od Amazona.

Štoviše, usprkos brojnim naslovima koji su kružili u prvom tromjesečju, Aponte bi mogao nastaviti gomilati milijarde i ove godine. Pouzdani izvor financijskih prognoza za sektor kontejnerskog prijevoza sugerira da bi brodari ove godine mogli ostvariti treći najbolji godišnji rezultat u povijesti.

John McCown iz Blue Alpha Capitala, koji objavljuje tromjesečna izvješća o dobiti u ovom sektoru, prognozirao je da će brodari ove godine ostvariti ukupni neto prihod od 43,2 milijarde dolara. Iako je riječ o padu od 80% u odnosu na prošlogodišnji rekord, ova godina ipak bi mogla biti još jedna senzacionalna godina, čime bi se moglo objasniti kontinuirano povećavanje flota u prva tri mjeseca 2023. godine.

Sektor kontejnerskog prijevoza u posljednje tri godine, odnosno 2020., 2021. i 2022., ostvario je veći EBIT od ukupne dobiti u prethodne 63 godine povijesti kontejnerskog brodarstva, prema analizi Sea-Intelligencea.

Foto: Splash247