Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) osigurala je isplatu ukupno 1 milijun dolara neisplaćenih plaća i troškova repatrijacije za posade dvaju brodova za prijevoz stoke koje je napustio isti brodar – Soar Harmony Shipping Limited.
Prema ITF-u, kompanija Soar Harmony, sa sjedištem u Hong Kongu, već je otprije poznat po kršenju sigurnosnih pravila i napuštanja posade. Stoga nije bilo iznenađujuće kada je brod za prijevoz stoke Yangtze Fortune, kojime upravlja Soar, u rujnu 2022. zadržan i napušten u Australiji. Međutim, ITF inspektori su se u međuvremenu također morali baviti još jednim slučajem napuštanja broda iste kompanije, ovaj put u Singapuru.
Yangtze Harmony zadržan je u Singapuru u listopadu 2022., navodno zbog neplaćenih računa za gorivo, čime je pokrenut standardni sudski proces za oduzimanje i prodaju broda na aukciji. Kako se pravna zavrzlama nastavila, vlasnik je prestao plaćati posadu. Prema ITF-u, osiguravatelj je tvrdio da za obaveznu isplatu plaće, zajamčenu Konvencijom o radu pomoraca, prvo treba sudski nalog. Nakon intervencije ITF-a, osiguravatelj je na kraju odustao od ove tvrdnje i isplatio plaće.
Tijekom gotovo šest mjeseci, ITF koordinatorica Sandra Bernal radila je na osiguravanju stotina tisuća dolara neisplaćenih plaća i troškova repatrijacije za 13 članova posade Yangtze Harmony.
“Pomorci na brodu Yangtze Harmony patili su od umora, tjeskobe i stresa, u to nema sumnje. Nikada ne bismo smjeli natjerati pomorce da plaćaju cijenu nemara svog poslodavca – bilo u novcu, vremenu ili mentalnom zdravlju”, rekla je Bernal.
ITF je pozdravio rješavanje slučaja Yangtze Harmony, ali je također ukazao na značajne razlike u načinu na koji australske i singapurske vlasti tretiraju slične probleme, iako su dva napuštena broda pripadala istom brodovlasniku. ITF je ustvrdio da australske vlasti stavljaju naglasak na dobrobit posade i komunikaciju te su potaknule na brže rješavanje slučaja.
“Osigurali smo više od milijun dolara za pomorce. Sumnjam da bi posada ikad vidjela taj novac da nije bilo zagovaranja naših kolega,” rekao je Ian Bray, ITF koordinator za Australiju. “No, ne možemo ne primijetiti da je proces u Singapuru trajao više od dva mjeseca dulje nego u Australiji. Poštivanje prava pomoraca ne bi trebalo biti lutrija.”