O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Jahta više od godinu dana blokirana u Tivtu: Posada bez plaća, troškovi se gomilaju

Superjahta Luminosity više od godinu blokirana je u Crnoj Gori jer su njezin vlasnik i menadžer, zbog sankcija EU i Velike Britanije prema Rusiji, ne mogu plaćati posadu i druge troškove broda.

Potvrdio je to neslužbeno portalu Vijesti.me izvor dobro upućen u situaciju vezanu uz ovu jahtu koja je vezana u marini Porto Montenegro.

Superjahta Luminosity dovodi se u vezu s ruskim oligarhom Andrejom Gurjevom, koji je stavljen na listu sankcija EU uvedenih zbog ruske agresije na Ukrajinu. On se od 9. ožujka prošle godine nalazi na listi ruskih političara i oligarha povezanih s režimom ruskog predsjednika Vladimira Putina, kojima je EU uvela stroge sankcije, uključujući i zamrzavanje privatne imovine. Gurjev se nedugo prije toga našao i na listi sankcioniranih od strane Vlade Ujedinjenog Kraljevstva.

Ova jahta je u Tivat uplovila dan nakon što je ruski oligarh stavljen na EU listu sankcioniranih 10. ožujka 2022. godine.

Portal Vijesti.me prošle godine pisao je o ovoj jahti, ukazavši da bi Gurjev mogao biti njen pravi vlasnik. Naime, praksa bogataša koji mogu priuštiti superjahte je da te brodove ne registriraju na vlastito ime, već na neku firmu, obično sa offshore destinacije. Također, obično jahtom upravlja druga kompanija koja brine o plaćanju posade, održavanju, opskrbi, primjeni propisa i standarda. Uz to, jahte su po pravilu registrirane na neku od tzv. zastava pogodnosti, odnosno poreznih oaza koje, između ostalog, vlasnicima garantiraju povjerljivost podataka. Ipak, iako u službenim papirima piše drugačije za skoro svaku mega i superjahtu, neslužbeno se pouzdano zna tko joj je pravi vlasnik. Tako se i Luminosity povezuje sa imenom Andreja Gurjeva, iako je registrirana na kompaniju Flying Cloud Overseas Limited, što je Ministarstvo kapitalnih investicija (MKI) prošle godine potvrdilo portalu Vijesti.me.

Iz MKI je tada rečeno da je njihova inspekcija 13. ožujka prošle godine izvršila nadzor i da im je zapovjednik broda tada priopćio da će jahta u Tivtu ostati do lipnja ili srpnja prošle godine. Luminiosity je, međutim, na istom mjestu već 13 mjeseci, a par dana nakon što je prošle godine uplovila u Tivat, napustio ju je veći dio posade koja je lani uz zapovjednika imala još 19 članova. Od tada jahtu čuva minimalni broj članova posade koju iz sigurnosnih razloga zahtijevaju pomorski propisi, a nema naznaka kada će isploviti.

Dobro upućeni izvor kazao je da se brod kroz njegove službene papire ne može dovesti u vezu sa Gurjevom, ali da firma na koju je registriran ima problema sa europskim i britanskim agencijama koje provode sankcije uvedene zbog ruske agresije na Ukrajinu, zbog čega su joj otežana plaćanja preko redovnih bankarskih kanala prema posadi i svim drugim dionicima broda.

Izvor tvrdi da Luminosity u Crnoj Gori službeno nije blokiran, ali da se ne isključuje mogućnost da bi to mogao zatražiti netko od članova posade, opskrbljivača ili drugih pružatelja usluga broda kojima računi nisu plaćeni zbog problema koje vlasnik jahte ima s platnim prometom. Do sada tih zahtjeva prema Privrednom sudu u Podgorici nije bilo.

Interes za sudbinu jahte počeli su pokazivati i strani mediji. Tako je YouTube kanal eSysman prije nekoliko dana objavio video prilog o, kako se navodi, “napuštenoj, 270 milijuna dolara vrijednoj superjahti u Tivtu”, za koju i taj kanal tvrdi da je u vlasništvu Gurjeva. eSysman je prikazao i službenu mail komunikaciju iz ožujka prošle godine između tadašnjeg menadžera jahte – renomirane britanske kompanije Nigel Burgess i njenog zapovjednika, odnosno menadžment agencije Burgess Crew Services, koja je bila nadležna za sve vezano uz posadu jahte.

U tim porukama Burgess i Burgess Crew Services obavijestili su zapovjednika i posadu jahte da su, zbog sankcija Velike Britanije i EU, svi fondovi s kojima raspolažu vezano uz plaćanje troškova jahte i plaća posadi “zamrznuti” i da se radi na tome da se u najskorije vrijeme posadi plate do tada dospjela njihova potraživanja. Nešto kasnije je stigao mail iz Burgessa, koji ih je obavijestio da su zbog sankcija dovedeni u poziciju da moraju prekinuti angažiranje posade na jahti Luminiosity, s obračunom iznosa koji im se do tada duguju, kao i obećanjem da će im taj novac biti isplaćen čim Burgess dobije dozvolu od agencija iz Velike Bitanije i EU koje kontroliraju primjenu sankcija uvedenih Rusiji.

Međutim, to se do danas nije dogodilo, a jedan od članova posade Luminosityja je eSysmanu kazao da se oni nakon duže od godinu dana čekanja više ne nadaju da će dobiti svoj novac.

Superjahta Luminosity više od godinu blokirana je u Crnoj Gori jer su njezin vlasnik i menadžer, zbog sankcija EU i Velike Britanije prema Rusiji, ne mogu plaćati posadu i druge troškove broda.

Potvrdio je to neslužbeno portalu Vijesti.me izvor dobro upućen u situaciju vezanu uz ovu jahtu koja je vezana u marini Porto Montenegro.

Superjahta Luminosity dovodi se u vezu s ruskim oligarhom Andrejom Gurjevom, koji je stavljen na listu sankcija EU uvedenih zbog ruske agresije na Ukrajinu. On se od 9. ožujka prošle godine nalazi na listi ruskih političara i oligarha povezanih s režimom ruskog predsjednika Vladimira Putina, kojima je EU uvela stroge sankcije, uključujući i zamrzavanje privatne imovine. Gurjev se nedugo prije toga našao i na listi sankcioniranih od strane Vlade Ujedinjenog Kraljevstva.

Ova jahta je u Tivat uplovila dan nakon što je ruski oligarh stavljen na EU listu sankcioniranih 10. ožujka 2022. godine.

Portal Vijesti.me prošle godine pisao je o ovoj jahti, ukazavši da bi Gurjev mogao biti njen pravi vlasnik. Naime, praksa bogataša koji mogu priuštiti superjahte je da te brodove ne registriraju na vlastito ime, već na neku firmu, obično sa offshore destinacije. Također, obično jahtom upravlja druga kompanija koja brine o plaćanju posade, održavanju, opskrbi, primjeni propisa i standarda. Uz to, jahte su po pravilu registrirane na neku od tzv. zastava pogodnosti, odnosno poreznih oaza koje, između ostalog, vlasnicima garantiraju povjerljivost podataka. Ipak, iako u službenim papirima piše drugačije za skoro svaku mega i superjahtu, neslužbeno se pouzdano zna tko joj je pravi vlasnik. Tako se i Luminosity povezuje sa imenom Andreja Gurjeva, iako je registrirana na kompaniju Flying Cloud Overseas Limited, što je Ministarstvo kapitalnih investicija (MKI) prošle godine potvrdilo portalu Vijesti.me.

Iz MKI je tada rečeno da je njihova inspekcija 13. ožujka prošle godine izvršila nadzor i da im je zapovjednik broda tada priopćio da će jahta u Tivtu ostati do lipnja ili srpnja prošle godine. Luminiosity je, međutim, na istom mjestu već 13 mjeseci, a par dana nakon što je prošle godine uplovila u Tivat, napustio ju je veći dio posade koja je lani uz zapovjednika imala još 19 članova. Od tada jahtu čuva minimalni broj članova posade koju iz sigurnosnih razloga zahtijevaju pomorski propisi, a nema naznaka kada će isploviti.

Dobro upućeni izvor kazao je da se brod kroz njegove službene papire ne može dovesti u vezu sa Gurjevom, ali da firma na koju je registriran ima problema sa europskim i britanskim agencijama koje provode sankcije uvedene zbog ruske agresije na Ukrajinu, zbog čega su joj otežana plaćanja preko redovnih bankarskih kanala prema posadi i svim drugim dionicima broda.

Izvor tvrdi da Luminosity u Crnoj Gori službeno nije blokiran, ali da se ne isključuje mogućnost da bi to mogao zatražiti netko od članova posade, opskrbljivača ili drugih pružatelja usluga broda kojima računi nisu plaćeni zbog problema koje vlasnik jahte ima s platnim prometom. Do sada tih zahtjeva prema Privrednom sudu u Podgorici nije bilo.

Interes za sudbinu jahte počeli su pokazivati i strani mediji. Tako je YouTube kanal eSysman prije nekoliko dana objavio video prilog o, kako se navodi, “napuštenoj, 270 milijuna dolara vrijednoj superjahti u Tivtu”, za koju i taj kanal tvrdi da je u vlasništvu Gurjeva. eSysman je prikazao i službenu mail komunikaciju iz ožujka prošle godine između tadašnjeg menadžera jahte – renomirane britanske kompanije Nigel Burgess i njenog zapovjednika, odnosno menadžment agencije Burgess Crew Services, koja je bila nadležna za sve vezano uz posadu jahte.

U tim porukama Burgess i Burgess Crew Services obavijestili su zapovjednika i posadu jahte da su, zbog sankcija Velike Britanije i EU, svi fondovi s kojima raspolažu vezano uz plaćanje troškova jahte i plaća posadi “zamrznuti” i da se radi na tome da se u najskorije vrijeme posadi plate do tada dospjela njihova potraživanja. Nešto kasnije je stigao mail iz Burgessa, koji ih je obavijestio da su zbog sankcija dovedeni u poziciju da moraju prekinuti angažiranje posade na jahti Luminiosity, s obračunom iznosa koji im se do tada duguju, kao i obećanjem da će im taj novac biti isplaćen čim Burgess dobije dozvolu od agencija iz Velike Bitanije i EU koje kontroliraju primjenu sankcija uvedenih Rusiji.

Međutim, to se do danas nije dogodilo, a jedan od članova posade Luminosityja je eSysmanu kazao da se oni nakon duže od godinu dana čekanja više ne nadaju da će dobiti svoj novac.

HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Lifestyle

Foto / video