O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Jedan od najljepših putničkih brodova nije zaobišao ni Dubrovnik

Kruzer NIEUW AMSTERDAM usidren 1962. godine ispred gradskih mira drugi je u nizu od četiri istoimena broda koji su plovili u impozantnoj floti Holland American Linea (HAL). U more je porinut kao linijski transatlantik 10. travnja 1937. godine s navoza brodogradilišta N.V. Rotterdam Drydock Company u Nizozemskoj, a kuma broda je bila nizozemska kraljica Wilhelmina.

NIEUW AMSTERDAM je po tradiciji velikih kolonijalnih sila bio raskošno opremljen kao nizozemska potvrda njenog neupitnog tehničkog i kulturnog prestiža. To je bio nizozemski “državni brod”, baš kao što je NORMANDIE bio francuski, QUEEN MARY britanski, a UNITED STATES američki, a brojni nizozemski umjetnici natjecali su se za čast uređivanja nekog dijela interijera broda, piše Ivo Batričević za Dubrovački dnevnik.

RATNA ZBIVANJA POMRSILA PLANOVE

Na prvu je plovidbu novi HAL-ov zastavni brod (flag ship) otputovao 10. svibnja 1938. godine iz Rotterdama preko luka Boulogne i Southampton do New Yorka. Bio je dug 232, širok 27 metra, imao je 36287 bruto tona dok su mu parne turbine ukupne snage 34 000 KS preko dvije propele omogućavale plovidbu brzinom od 21 čvora. Mogao je u tri putnička razreda prihvatiti 1220 putnika.

 Atlantskim oceanom plovi do kraja rujna 1939. odnosno njemačke okupacije Poljske i početka rata od kada zbog sigurnosnih razloga iz New Yorka započinje ploviti isključivo na karipskim krstarenjima. Sredinom svibnja 1940. godine, nakon nacističke okupacije do tada neutralne Nizozemske, NIEUW AMSTERDAM završava svoje posljednje kružno putovanje i odlazi u raspremu.

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

DOBIO 36 TOPOVA

Poslije četiri mjeseca ležanja na mrtvom vezu preuzima ga britansko ministarstvo prometa, prosljeđuje na upravljanje Cunardu te ga šalje u kanadski Halifax. Tu je preuređen u brod za transport vojnih potencijala i od tada može prevoziti do 8000 kompletno naoružanih vojnika. Za vlastitu zaštitu mu je tom prigodom ugrađeno čak 36 topova. Upućen je u pacifičke vode, a na prvi ratni zadatak plovi iz Australije do Bombaya konvojem u elitnome društvu brodova QUEEN MARY, MAURETANIA, AQUITANIA, EMPRESS OF BRITAIN i ANDES.

Tek se koncem 1944. godine vraća u sjevernoatlantske vode i prevozi vojnike iz Kanade u Europu. Računa se kako je u ratnim vojnim transportima preplovio oko 530 000 milja kojom je prigodom prevezao oko 380 000 vojnika.

Završetkom Drugog svjetskog rata NIEUW AMSTERDAM se u travnju 1946. vraća u oslobođenu Nizozemsku, odakle nakon ponovnog preuređenja nastavlja ploviti na istim prijeratnim transatlantskim rutama sve do 1961. godine. Te je godine kompletno preuređen pa nastavlja ploviti prema New Yorku ali sve više i na kružnim putovanjima u kojima prevozi oko 750 putnika.

POSJETIO DUBROVNIK KAO BROD NA KRUŽNIM PUTOVANJIMA

U jednom od njih NIEUW AMSTERDAM je s polaskom iz New Yorka 19. veljače 1957. godine posjetio ukupno 21 luku, a na proputovanju iz: Katanije, Port Saida, Haife, Istanbula, Pireja i Kotora prema Trstu došao je i u Dubrovnik. Ponovo je u svibnju 1962. godine doplovio u grad.

Tom prigodom je s polaskom iz New Yorka 26. ožujka po cijeni od 5990 USD po osobi poduzeo 40-dnevno kružno putovanje posjetivši luke: Las Palmas, Tanger, Villefranche, Napulj, Messina, Venecija, Dubrovnik, Pirej, Haifa, Lisabon, New York. Od 1971. brod plovi isključivo na kružnim putovanjima. Na svom posljednjem kružnom putovanju 17. prosinca 1973. godine uplovljava u Port Everglades odakle je 9. siječnja sljedeće godine otplovio na konačni put bez povratka. Preko luka Curacao, Panama i Los Angeles stiže 25. veljače 1974. godine u tajvanski Kaohsiung gdje je u pogonima Nan Fong Steel Enterprises do listopada konačno izrezan u staro željezo.     

NIEUW AMSTERDAM je u povijesti brodskih putničkih putovanja ostao upamćen kao vjerojatno najpopularniji i najljepši putnički brod svih vremena, pa su zato njegove posjete Dubrovniku 1957. i 1962. godine ostale u doista lijepom sjećanju.     

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

IMPRESIVNI NASLJEDNICI                                                                   

Treći kruzer istog imena brodarske kompanije HAL nije nikada bio u Dubrovniku pod tim imenom već pod imenom THOMSON SPIRIT u vlasništvu brodarske kompanije Thomson Cruises. On je izgrađen 1983., a u rezalištu brodova Alang u Indiji završio je 2018. godine. Dana 5. srpnja 2010. u 10 sati u grušku je luku uplovio četvrti kruzer imena NIEUW AMSTERDAM, još jedna novogradnja koja je na svom prvom inauguracijskom putovanju posjetila naš grad. Nakon svečanosti primopredaje broda i početka prvih komercijalnih putovanja dan ranije u Veneciji, ovaj se veličanstveni brod sa velikom svitom uzvanika, putničkih agenata i novinara zaputio prema Dubrovniku. Nakon programa u našemu gradu, NIEUW AMSTERDAM je u 21:00 sati zaplovio prema Veneciji odakle je započeo svoja redovna kružna putovanja. Četvrti NIEUW AMSTERDAM je izgrađen na navozima brodogradilišta Fincantieri Marghera i pripada novoj Signature klasi putničkih brodova (modificirana Vista). Ima 86700 bruto tona, dug je 285 metara, a na svojih 11 putničkih paluba može prihvatiti 2106 putnika o kojima se brine 929 članova posade. I dalje plovi…

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

Kruzer NIEUW AMSTERDAM usidren 1962. godine ispred gradskih mira drugi je u nizu od četiri istoimena broda koji su plovili u impozantnoj floti Holland American Linea (HAL). U more je porinut kao linijski transatlantik 10. travnja 1937. godine s navoza brodogradilišta N.V. Rotterdam Drydock Company u Nizozemskoj, a kuma broda je bila nizozemska kraljica Wilhelmina.

NIEUW AMSTERDAM je po tradiciji velikih kolonijalnih sila bio raskošno opremljen kao nizozemska potvrda njenog neupitnog tehničkog i kulturnog prestiža. To je bio nizozemski “državni brod”, baš kao što je NORMANDIE bio francuski, QUEEN MARY britanski, a UNITED STATES američki, a brojni nizozemski umjetnici natjecali su se za čast uređivanja nekog dijela interijera broda, piše Ivo Batričević za Dubrovački dnevnik.

RATNA ZBIVANJA POMRSILA PLANOVE

Na prvu je plovidbu novi HAL-ov zastavni brod (flag ship) otputovao 10. svibnja 1938. godine iz Rotterdama preko luka Boulogne i Southampton do New Yorka. Bio je dug 232, širok 27 metra, imao je 36287 bruto tona dok su mu parne turbine ukupne snage 34 000 KS preko dvije propele omogućavale plovidbu brzinom od 21 čvora. Mogao je u tri putnička razreda prihvatiti 1220 putnika.

 Atlantskim oceanom plovi do kraja rujna 1939. odnosno njemačke okupacije Poljske i početka rata od kada zbog sigurnosnih razloga iz New Yorka započinje ploviti isključivo na karipskim krstarenjima. Sredinom svibnja 1940. godine, nakon nacističke okupacije do tada neutralne Nizozemske, NIEUW AMSTERDAM završava svoje posljednje kružno putovanje i odlazi u raspremu.

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

DOBIO 36 TOPOVA

Poslije četiri mjeseca ležanja na mrtvom vezu preuzima ga britansko ministarstvo prometa, prosljeđuje na upravljanje Cunardu te ga šalje u kanadski Halifax. Tu je preuređen u brod za transport vojnih potencijala i od tada može prevoziti do 8000 kompletno naoružanih vojnika. Za vlastitu zaštitu mu je tom prigodom ugrađeno čak 36 topova. Upućen je u pacifičke vode, a na prvi ratni zadatak plovi iz Australije do Bombaya konvojem u elitnome društvu brodova QUEEN MARY, MAURETANIA, AQUITANIA, EMPRESS OF BRITAIN i ANDES.

Tek se koncem 1944. godine vraća u sjevernoatlantske vode i prevozi vojnike iz Kanade u Europu. Računa se kako je u ratnim vojnim transportima preplovio oko 530 000 milja kojom je prigodom prevezao oko 380 000 vojnika.

Završetkom Drugog svjetskog rata NIEUW AMSTERDAM se u travnju 1946. vraća u oslobođenu Nizozemsku, odakle nakon ponovnog preuređenja nastavlja ploviti na istim prijeratnim transatlantskim rutama sve do 1961. godine. Te je godine kompletno preuređen pa nastavlja ploviti prema New Yorku ali sve više i na kružnim putovanjima u kojima prevozi oko 750 putnika.

POSJETIO DUBROVNIK KAO BROD NA KRUŽNIM PUTOVANJIMA

U jednom od njih NIEUW AMSTERDAM je s polaskom iz New Yorka 19. veljače 1957. godine posjetio ukupno 21 luku, a na proputovanju iz: Katanije, Port Saida, Haife, Istanbula, Pireja i Kotora prema Trstu došao je i u Dubrovnik. Ponovo je u svibnju 1962. godine doplovio u grad.

Tom prigodom je s polaskom iz New Yorka 26. ožujka po cijeni od 5990 USD po osobi poduzeo 40-dnevno kružno putovanje posjetivši luke: Las Palmas, Tanger, Villefranche, Napulj, Messina, Venecija, Dubrovnik, Pirej, Haifa, Lisabon, New York. Od 1971. brod plovi isključivo na kružnim putovanjima. Na svom posljednjem kružnom putovanju 17. prosinca 1973. godine uplovljava u Port Everglades odakle je 9. siječnja sljedeće godine otplovio na konačni put bez povratka. Preko luka Curacao, Panama i Los Angeles stiže 25. veljače 1974. godine u tajvanski Kaohsiung gdje je u pogonima Nan Fong Steel Enterprises do listopada konačno izrezan u staro željezo.     

NIEUW AMSTERDAM je u povijesti brodskih putničkih putovanja ostao upamćen kao vjerojatno najpopularniji i najljepši putnički brod svih vremena, pa su zato njegove posjete Dubrovniku 1957. i 1962. godine ostale u doista lijepom sjećanju.     

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

IMPRESIVNI NASLJEDNICI                                                                   

Treći kruzer istog imena brodarske kompanije HAL nije nikada bio u Dubrovniku pod tim imenom već pod imenom THOMSON SPIRIT u vlasništvu brodarske kompanije Thomson Cruises. On je izgrađen 1983., a u rezalištu brodova Alang u Indiji završio je 2018. godine. Dana 5. srpnja 2010. u 10 sati u grušku je luku uplovio četvrti kruzer imena NIEUW AMSTERDAM, još jedna novogradnja koja je na svom prvom inauguracijskom putovanju posjetila naš grad. Nakon svečanosti primopredaje broda i početka prvih komercijalnih putovanja dan ranije u Veneciji, ovaj se veličanstveni brod sa velikom svitom uzvanika, putničkih agenata i novinara zaputio prema Dubrovniku. Nakon programa u našemu gradu, NIEUW AMSTERDAM je u 21:00 sati zaplovio prema Veneciji odakle je započeo svoja redovna kružna putovanja. Četvrti NIEUW AMSTERDAM je izgrađen na navozima brodogradilišta Fincantieri Marghera i pripada novoj Signature klasi putničkih brodova (modificirana Vista). Ima 86700 bruto tona, dug je 285 metara, a na svojih 11 putničkih paluba može prihvatiti 2106 putnika o kojima se brine 929 članova posade. I dalje plovi…

Foto: Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik