O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Posada VLCC-a na slobodi nakon devet mjeseci muke: Prijetili im doživotnim zatvorom

Nigerija je konačno oslobodila zatočenu posadu s VLCC-a Heroic Idun, koja je još prošle godine optužena za pokušaj krađe nafte s platforme i zadržana bez jamčevine.

Muke posade VLCC-a Heroic Idun počele su 8. kolovoza, kada je tanker trebao preuzeti teret s FPSO-a Akpo kojim upravlja CNOOC. Dok je čekao, brodu se približio brod nigerijske mornarice Gongola. Posada je posumnjala da je plovilo zapravo piratski brod, stoga je Heroic Idun pobjegao u vode Ekvatorijalne Gvineje i prijavio pokušaj piratskog napada IMB-ovom centru, prenosi The Maritime Executive.

Nigerija je potom zatražila od vlasti Ekvatorijalne Gvineje da zadrže VLCC pod optužbom za krađu nafte. Gvinejske vlasti zadržale su brod do studenog, kada su ga predale nigerijskoj mornarici. Nigerijski tužitelji optužili su članove posade broda Heroic Idun za sudjelovanje u pomorskom prekršaju, lažno prikazivanje da su žrtve prekršaja te pokušaj trgovanja sirovom naftom unutar nigerijske ekskluzivne ekonomske zone bez ovlasti.

U petak, gotovo devet mjeseci nakon početka muke posade, sud u Port Harcourtu naredio je da se posada tankera mora pustiti kući. Vlasnik će morati platiti kaznu od tek 11 tisuća dolara, a članovi posade – inače državljani Šri Lanke, Indije, Pakistana i Poljske – uskoro će se uputiti doma, piše FleetMon.

Zanimljivo je da je posada VLCC-a bila jedina optužena strana. Subjekti koji odlučuju o operacijama Heroic Iduna, odnosno vlasnik, upravitelj broda (norveška tvrtka) i unajmitelj (britanska tvrtka) – sve velike i ugledne zapadne kompanije – nisu optuženi ni za kakav prekršaj. Operateri FPSO Akpo, bez kojih se nafta, legalno ili ilegalno, ne bi mogla ni ukrcati, nisu bili optuženi za šverc nafte.

Zadržavanje Heroic Iduna poklopilo se s početkom ciklusa nigerijskih predsjedničkih izbora. Šverc nafte u priobalju delte rijeke Niger bila je među glavnim temama izbora. Zapljena stranog VLCC-a na terminalu 75 Nm od obale prikazana je kao veliki uspjeh tijekom kampanje.

Nigerija je konačno oslobodila zatočenu posadu s VLCC-a Heroic Idun, koja je još prošle godine optužena za pokušaj krađe nafte s platforme i zadržana bez jamčevine.

Muke posade VLCC-a Heroic Idun počele su 8. kolovoza, kada je tanker trebao preuzeti teret s FPSO-a Akpo kojim upravlja CNOOC. Dok je čekao, brodu se približio brod nigerijske mornarice Gongola. Posada je posumnjala da je plovilo zapravo piratski brod, stoga je Heroic Idun pobjegao u vode Ekvatorijalne Gvineje i prijavio pokušaj piratskog napada IMB-ovom centru, prenosi The Maritime Executive.

Nigerija je potom zatražila od vlasti Ekvatorijalne Gvineje da zadrže VLCC pod optužbom za krađu nafte. Gvinejske vlasti zadržale su brod do studenog, kada su ga predale nigerijskoj mornarici. Nigerijski tužitelji optužili su članove posade broda Heroic Idun za sudjelovanje u pomorskom prekršaju, lažno prikazivanje da su žrtve prekršaja te pokušaj trgovanja sirovom naftom unutar nigerijske ekskluzivne ekonomske zone bez ovlasti.

U petak, gotovo devet mjeseci nakon početka muke posade, sud u Port Harcourtu naredio je da se posada tankera mora pustiti kući. Vlasnik će morati platiti kaznu od tek 11 tisuća dolara, a članovi posade – inače državljani Šri Lanke, Indije, Pakistana i Poljske – uskoro će se uputiti doma, piše FleetMon.

Zanimljivo je da je posada VLCC-a bila jedina optužena strana. Subjekti koji odlučuju o operacijama Heroic Iduna, odnosno vlasnik, upravitelj broda (norveška tvrtka) i unajmitelj (britanska tvrtka) – sve velike i ugledne zapadne kompanije – nisu optuženi ni za kakav prekršaj. Operateri FPSO Akpo, bez kojih se nafta, legalno ili ilegalno, ne bi mogla ni ukrcati, nisu bili optuženi za šverc nafte.

Zadržavanje Heroic Iduna poklopilo se s početkom ciklusa nigerijskih predsjedničkih izbora. Šverc nafte u priobalju delte rijeke Niger bila je među glavnim temama izbora. Zapljena stranog VLCC-a na terminalu 75 Nm od obale prikazana je kao veliki uspjeh tijekom kampanje.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here