O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Brod s dušom – Ne damo Tijat!

IZVORHRT

Nakon gotovo sedam desetljeća, čuveni Jadrolinijin putnički brod Tijat u srpnju gasi motor. Brod je to napravljen za more, pouzdan i jedinstven – brod s dušom. Pa ne čudi što ga otočani žele sačuvati u izvornom obliku i upisati u Registar kulturnog dobra. Ispisao je pomorsku povijest, ali još uvijek može mnogo toga punuditi sadašnjim i budućim generacijama.

Svakog jutra u cik zore tu je za otočane. I tako već dugih 68 godina. “Brod je predivan nama. Zvuk njegov kad čujemo to je sve ono što nas vraća u neka doba davna”, “Ovo je super brod, ne može nego tako. Otočani trebaju stvari s kopna prevesti i sve, a ovo je brod za 10”, tako o njemu govore stanovnici Prvić Šepurina.

PETICIJA: Sačuvajmo Tijat kao spomenik našoj brodogradnji, pomorcima, otočanima, obali i otocima!

Rijetko kad ih je iznevjerio jer plovi Tijat i po olujnom nevremenu. Roko Buneta sa Zlarina kaže kako se ne pamti nijedan dan da Tijat nije vozio. No, od srpnja više ga neće biti. Istekao je certifikat i odlazi u zasluženu mirovinu.

– Rijetko koji brod bi napravio što je Tijat napravio. Ovoliko linija, ovoliko sati rada broda, to je čudo jedno. Čudo za jedan brod ovako i još ovoliko godina koliko ima. Ja mislim da nitko neće doseći taj broj, kaže zapovjednik broda Anđelo Rančić.

Vozio je od sjevernog do južnog Jadrana, a najduže se zadržao u šibenskom akvatoriju i zauvijek urezao u srca otočana.

– Definitivno će nam ovaj brod nedostajati, jer nijedan brod nije spreman napraviti šta može Tijat. Nikakva Lara, nikakvi katamarani. Ovo je brod za more, tvrdi Damir Vukov sa Zlarina.

Tko će ga zamijeniti iz Jadrolinije još uvijek ne otkrivaju. Zaslužuju otočani novi brod, ali složni su svi – Tijata treba očuvati pa su pokrenuli peticiju.

– Svi smo shvatili da nam je u krvi. Vidjeli smo da se u drugim državama takvi brodovi čuvaju, da oni imaju svoje mjesto. Vezani su, rekonstruirani i uređeni, upozorava Saša Jurat, jedan od pokretača grupe ‘Tijat u srcu’.

Ministarstvo upis u Registar kulturnog dobra razmatra od 2018. Proces je dugotrajan, ali ide u smjeru zaštite, ideja je mnogo.

– Jedan brod kao Tijat mogao bi bar nekoliko mjeseci biti muzej koji bi turiste i učenike vozio po šibenskom akvatoriju, predlaže ravnatelj Muzeja grada Šibenika Željko Krnčević

A kad posljednji put pristane uz rivu i ugasi motor – s njim će otploviti i dio pomorske povijesti.

Nakon gotovo sedam desetljeća, čuveni Jadrolinijin putnički brod Tijat u srpnju gasi motor. Brod je to napravljen za more, pouzdan i jedinstven – brod s dušom. Pa ne čudi što ga otočani žele sačuvati u izvornom obliku i upisati u Registar kulturnog dobra. Ispisao je pomorsku povijest, ali još uvijek može mnogo toga punuditi sadašnjim i budućim generacijama.

Svakog jutra u cik zore tu je za otočane. I tako već dugih 68 godina. “Brod je predivan nama. Zvuk njegov kad čujemo to je sve ono što nas vraća u neka doba davna”, “Ovo je super brod, ne može nego tako. Otočani trebaju stvari s kopna prevesti i sve, a ovo je brod za 10”, tako o njemu govore stanovnici Prvić Šepurina.

PETICIJA: Sačuvajmo Tijat kao spomenik našoj brodogradnji, pomorcima, otočanima, obali i otocima!

Rijetko kad ih je iznevjerio jer plovi Tijat i po olujnom nevremenu. Roko Buneta sa Zlarina kaže kako se ne pamti nijedan dan da Tijat nije vozio. No, od srpnja više ga neće biti. Istekao je certifikat i odlazi u zasluženu mirovinu.

– Rijetko koji brod bi napravio što je Tijat napravio. Ovoliko linija, ovoliko sati rada broda, to je čudo jedno. Čudo za jedan brod ovako i još ovoliko godina koliko ima. Ja mislim da nitko neće doseći taj broj, kaže zapovjednik broda Anđelo Rančić.

Vozio je od sjevernog do južnog Jadrana, a najduže se zadržao u šibenskom akvatoriju i zauvijek urezao u srca otočana.

– Definitivno će nam ovaj brod nedostajati, jer nijedan brod nije spreman napraviti šta može Tijat. Nikakva Lara, nikakvi katamarani. Ovo je brod za more, tvrdi Damir Vukov sa Zlarina.

Tko će ga zamijeniti iz Jadrolinije još uvijek ne otkrivaju. Zaslužuju otočani novi brod, ali složni su svi – Tijata treba očuvati pa su pokrenuli peticiju.

– Svi smo shvatili da nam je u krvi. Vidjeli smo da se u drugim državama takvi brodovi čuvaju, da oni imaju svoje mjesto. Vezani su, rekonstruirani i uređeni, upozorava Saša Jurat, jedan od pokretača grupe ‘Tijat u srcu’.

Ministarstvo upis u Registar kulturnog dobra razmatra od 2018. Proces je dugotrajan, ali ide u smjeru zaštite, ideja je mnogo.

– Jedan brod kao Tijat mogao bi bar nekoliko mjeseci biti muzej koji bi turiste i učenike vozio po šibenskom akvatoriju, predlaže ravnatelj Muzeja grada Šibenika Željko Krnčević

A kad posljednji put pristane uz rivu i ugasi motor – s njim će otploviti i dio pomorske povijesti.