OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Zadarski kapetan nakon presude: “Jadrolinija nije dokazala ništa. Odgovorno tvrdim da je slučaj namješten”

“Nažalost, ovo je samo pokazatelj kako sustav funkcionira”, kaže kapetan Ivan Srzentić

Nakon što se prošlog tjedna održalo ročište u sklopu kojeg je najveći hrvatski putnički brodar sudskim putem tražio otkaz za zadarskog kapetana i predsjednika Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije (SSPJ), o svemu se oglasio i sam tuženi kapetan Ivan Srzentić.

Podsjetimo, Jadrolinija je sudskim putem zahtijevala otkaz za Ivana Srzentića pod obrazloženjem da je veljači prošle godine oštetio krmeni odbojnik trajekta Mate Balota prilikom pristajanja u Tkonu, ali i da se izrugivao upravi društva te grubo vrijeđao njihovo dostojanstvo na službenim stranicama Sindikata.

Nije prvi put

“Tužitelj, u ovom slučaju Jadrolinija, u samom sudskom procesu nije dokazao apsolutno ništa za što me teretio. Znao sam da će epilog prvostupanjske presude ići u moju korist i korist SSPJ. Moram istaknuti da sam svoju obranu isključivo i samo bazirao na činjenici da navedenih odbojnika u spisku sustava nema, ne postoje. Potvrdio je to i meni nadležan tehnički inspektor broda na jednom od ročišta. Nije se radilo o nikakvom oštećenju, već o standarnom naslanjanju broda na rivu uslijed čega je došlo do iskrivljenja odbojnika. Nekoliko dana kasnije, mom kolegi na drugom brodu dogodila se ista stvar, a postupio je isto kao i ja”, kazao je Srzentić.

Sudac Općinskog suda u Zadru Tomislav Bago, u nepravomoćnoj presudi donesenoj 19. lipnja odbio je tužbu Jadrolinije te utvrdio da su razlozi za otkaz neopravdani. Dosudio je Jadroliniji da u roku od 15 dana mora nadoknaditi trošak postupka u iznosu od 547,48 eura.

Pročitajte više: Jadrolinija sudskim putem tražila otkaz za zadarskog kapetana i predsjednika Sindikata: “Oštetio trajekt i izrugivao se upravi”

Ako ovo nije prvi put da se slično oštećenje dogodilo na nekom od brodova u floti nacionalnog brodara, zašto je onda Jadrolinija tražila otkaz? Evo što kaže Srzentić:

“Odgovorno tvrdim da je moj slučaj montiran kako bi mi se uručio otkaz. U svojim daljnjim aktivnostima to ću i dokazati. Montiran je od strane Uprave Jadrolinije, točnije predsjednika Davida Sopte. Radi se o pogreškama koju idu na štetu Jadroliniji. Naime, Ana Klarić, izvršna direktorica pravnih i kadrovskih poslova, kao jedina svjedokinja tužitelja ujedno je po punomoći predsjednika Uprave započela s ovim montiranim procesom. Klarić je trebala već odgovarati za ovaj slučaj zajedno s osobom odgovornom za sigurnost u Društvu, gosp. Antom Kosovićem, DPA-om Društva Jadrolinija. Vidimo da nitko ne odgovara”, tvrdi Srzentić.

Kapetan je uvjeren da će se sudska trakavica nastaviti i dalje, unatoč prvostupanjskoj presudi.

“Nažalost, ovo je samo pokazatelj kako sustav funkcionira. Jadrolinija će s tužbom ići dalje, u to sam siguran. Društvo koje je krenulo s ovim montiranim procesom ne plaća odvjetničke usluge iz svog novčanika, dok sam ja na posljednjoj Skupštini SSPJ članovima sindikata prikazao kako sam plaćao svoj odvjetnički tim”, kaže kapetan.

Do kraja tjedna novi Nacionalni kolektivni ugovor

Srzentić se osvrnuo i na skoro potpisivanje novog Nacionalnog kolektivnog ugovora u Jadroliniji, na koji se čeka već godinama.

“Nacionalni kolektivni ugovor bi se navodno trebao potpisati 29. lipnja 2023., dakle kroz nekoliko dana. Izvršni odbor ovog sindikata sudjelovao je u svim pregovorima, no onda je prije dvije godine došlo do zastoja. Tražili smo nastavak pregovora, ali odgovor tad nismo dobili. Iz tog razloga u ožujku prošle godine organizirali smo prosvjed u Zadru na kojemu je bilo oko 100 pomoraca”, prisjeća se Srzentić.

“Svojevrsno upozorenje da ćemo odgovarati za organizaciju prosvjeda dobili smo javno od člana NO, ujedno i predstavnika radnika u istom. Nakon održanog prosvjeda krenula je neviđena hajka na članove SSPJ i mene osobno, i to upravo od strane pregovaračkog tima koje zastupa Jadroliniju. Opet se ponavlja Ana Klarić kao voditelj pregovaračkog tima te gosp. Ognjen Koludrović. Resornog Ministra sam upozorio na ovo, ali odgovora nismo dobili. On je tu zatvorio oči. Povukao sam tad SSPJ iz pregovora jer je situacija postala nepodnošljiva, zbog načina na koji se vršio pritisak na članove ovog sindikata i mene osobno”, otkriva kapetan.

Kaže da se s Nacionalnim kolektivnim ugovorom već dobrano kasni.

“Ponavljam, NKU će se potpisati 29. lipnja, ali će se početi primjenjivati tek od mjeseca rujna. Odgovorno tvrdim da se isti mogao potpisati prije više od godinu dana i da smo s primjenom trebali početi odavno, kako bismo se zaštitili od nelojalne konkurencije o kojoj sad čitamo po medijima. Dolazak talijanskog brodara ili najava dolaska samo je uvertira u ono što slijedi. Ostat će u najmanju ruku čudno zašto se stalo sa pregovorima prije dvije godine”, siguran je Srzentić.

O najavljenoj obnovi flote

Osvrnuo se i na nabavku novih brodova za Jadrolinijinu flotu:

“Skrećem pozornost da smo kao sindikat usredotočeni na to jer se radi o našim radnim mjestima. Uvjeti života na postojećim brodovima graniče sa uvjetima iz polovice prošlog stoljeća. Sigurno da od svakog novog broda koji dođe pomorac Jadrolinije očekuje bolje uvjete za život i rad, međutim to tako nije. Naknadno se to kroz remonte nadograđuje minimalno i jako slabo. To će svaki pomorac Jadrolinije potvrditi. Što se tiče samih natječaja za kupnju ili izgradnju novih brodova, ostat ću još uvijek suzdržan ili skeptičan, iako ovo drugo prije”, zaključuje kapetan Ivan Srzentić.

“Nažalost, ovo je samo pokazatelj kako sustav funkcionira”, kaže kapetan Ivan Srzentić

Nakon što se prošlog tjedna održalo ročište u sklopu kojeg je najveći hrvatski putnički brodar sudskim putem tražio otkaz za zadarskog kapetana i predsjednika Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije (SSPJ), o svemu se oglasio i sam tuženi kapetan Ivan Srzentić.

Podsjetimo, Jadrolinija je sudskim putem zahtijevala otkaz za Ivana Srzentića pod obrazloženjem da je veljači prošle godine oštetio krmeni odbojnik trajekta Mate Balota prilikom pristajanja u Tkonu, ali i da se izrugivao upravi društva te grubo vrijeđao njihovo dostojanstvo na službenim stranicama Sindikata.

Nije prvi put

“Tužitelj, u ovom slučaju Jadrolinija, u samom sudskom procesu nije dokazao apsolutno ništa za što me teretio. Znao sam da će epilog prvostupanjske presude ići u moju korist i korist SSPJ. Moram istaknuti da sam svoju obranu isključivo i samo bazirao na činjenici da navedenih odbojnika u spisku sustava nema, ne postoje. Potvrdio je to i meni nadležan tehnički inspektor broda na jednom od ročišta. Nije se radilo o nikakvom oštećenju, već o standarnom naslanjanju broda na rivu uslijed čega je došlo do iskrivljenja odbojnika. Nekoliko dana kasnije, mom kolegi na drugom brodu dogodila se ista stvar, a postupio je isto kao i ja”, kazao je Srzentić.

Sudac Općinskog suda u Zadru Tomislav Bago, u nepravomoćnoj presudi donesenoj 19. lipnja odbio je tužbu Jadrolinije te utvrdio da su razlozi za otkaz neopravdani. Dosudio je Jadroliniji da u roku od 15 dana mora nadoknaditi trošak postupka u iznosu od 547,48 eura.

Pročitajte više: Jadrolinija sudskim putem tražila otkaz za zadarskog kapetana i predsjednika Sindikata: “Oštetio trajekt i izrugivao se upravi”

Ako ovo nije prvi put da se slično oštećenje dogodilo na nekom od brodova u floti nacionalnog brodara, zašto je onda Jadrolinija tražila otkaz? Evo što kaže Srzentić:

“Odgovorno tvrdim da je moj slučaj montiran kako bi mi se uručio otkaz. U svojim daljnjim aktivnostima to ću i dokazati. Montiran je od strane Uprave Jadrolinije, točnije predsjednika Davida Sopte. Radi se o pogreškama koju idu na štetu Jadroliniji. Naime, Ana Klarić, izvršna direktorica pravnih i kadrovskih poslova, kao jedina svjedokinja tužitelja ujedno je po punomoći predsjednika Uprave započela s ovim montiranim procesom. Klarić je trebala već odgovarati za ovaj slučaj zajedno s osobom odgovornom za sigurnost u Društvu, gosp. Antom Kosovićem, DPA-om Društva Jadrolinija. Vidimo da nitko ne odgovara”, tvrdi Srzentić.

Kapetan je uvjeren da će se sudska trakavica nastaviti i dalje, unatoč prvostupanjskoj presudi.

“Nažalost, ovo je samo pokazatelj kako sustav funkcionira. Jadrolinija će s tužbom ići dalje, u to sam siguran. Društvo koje je krenulo s ovim montiranim procesom ne plaća odvjetničke usluge iz svog novčanika, dok sam ja na posljednjoj Skupštini SSPJ članovima sindikata prikazao kako sam plaćao svoj odvjetnički tim”, kaže kapetan.

Do kraja tjedna novi Nacionalni kolektivni ugovor

Srzentić se osvrnuo i na skoro potpisivanje novog Nacionalnog kolektivnog ugovora u Jadroliniji, na koji se čeka već godinama.

“Nacionalni kolektivni ugovor bi se navodno trebao potpisati 29. lipnja 2023., dakle kroz nekoliko dana. Izvršni odbor ovog sindikata sudjelovao je u svim pregovorima, no onda je prije dvije godine došlo do zastoja. Tražili smo nastavak pregovora, ali odgovor tad nismo dobili. Iz tog razloga u ožujku prošle godine organizirali smo prosvjed u Zadru na kojemu je bilo oko 100 pomoraca”, prisjeća se Srzentić.

“Svojevrsno upozorenje da ćemo odgovarati za organizaciju prosvjeda dobili smo javno od člana NO, ujedno i predstavnika radnika u istom. Nakon održanog prosvjeda krenula je neviđena hajka na članove SSPJ i mene osobno, i to upravo od strane pregovaračkog tima koje zastupa Jadroliniju. Opet se ponavlja Ana Klarić kao voditelj pregovaračkog tima te gosp. Ognjen Koludrović. Resornog Ministra sam upozorio na ovo, ali odgovora nismo dobili. On je tu zatvorio oči. Povukao sam tad SSPJ iz pregovora jer je situacija postala nepodnošljiva, zbog načina na koji se vršio pritisak na članove ovog sindikata i mene osobno”, otkriva kapetan.

Kaže da se s Nacionalnim kolektivnim ugovorom već dobrano kasni.

“Ponavljam, NKU će se potpisati 29. lipnja, ali će se početi primjenjivati tek od mjeseca rujna. Odgovorno tvrdim da se isti mogao potpisati prije više od godinu dana i da smo s primjenom trebali početi odavno, kako bismo se zaštitili od nelojalne konkurencije o kojoj sad čitamo po medijima. Dolazak talijanskog brodara ili najava dolaska samo je uvertira u ono što slijedi. Ostat će u najmanju ruku čudno zašto se stalo sa pregovorima prije dvije godine”, siguran je Srzentić.

O najavljenoj obnovi flote

Osvrnuo se i na nabavku novih brodova za Jadrolinijinu flotu:

“Skrećem pozornost da smo kao sindikat usredotočeni na to jer se radi o našim radnim mjestima. Uvjeti života na postojećim brodovima graniče sa uvjetima iz polovice prošlog stoljeća. Sigurno da od svakog novog broda koji dođe pomorac Jadrolinije očekuje bolje uvjete za život i rad, međutim to tako nije. Naknadno se to kroz remonte nadograđuje minimalno i jako slabo. To će svaki pomorac Jadrolinije potvrditi. Što se tiče samih natječaja za kupnju ili izgradnju novih brodova, ostat ću još uvijek suzdržan ili skeptičan, iako ovo drugo prije”, zaključuje kapetan Ivan Srzentić.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific