O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Viking Sky je 2019. godine doživio havariju, no sve je spasio naš povremeni sugrađanin

Brodarsku kompaniju Viking Cruises osnovao je 1997. godine norveški biznismen Torstein Hagen s vizijom nabavke malih riječnih brodova i većih oceanskih brodova. Godine 2000. tvrtka je kupila europski KD River Cruises kako bi povećala svoju flotu, iskoristila 40 godina iskustva riječnih krstarenja i stekla prava na glavne lokacije za pristajanje u većim europskim riječnim gradovima. 

Tvrtka se proširila na američko tržište 2000. godine, osnivanjem prodajnog i marketinškog ureda u Los Angelesu. Otad je Viking izrastao u vodeću tvrtku za putovanja malim i većim brodovima koja nudi riječna, oceanska i ekspedicijska putovanja na svih sedam kontinenata, piše Dubrovački dnevnik.      

Svako putovanje u ponudi uključuje obalne izlete u svakoj luci i programe na brodu i kopnu, glazbene i umjetničke izvedbe, demonstracije kuhanja, informativne razgovore u luci i pažljivo odabrane gostujuće predavače te mnogo više. 

ČEST DUBROVAČKI GOST

Godine 2015. Viking Ocean Cruises predstavio je svoj prvi prekooceanski brod pod nazivom Viking Star za 930 putnika s balkonskim kabinama. Godinu dana kasnije, zaplovio je drugi oceanski brod imena Viking Sea kojem su se kasnije pridružili i ostali.

Jedan od brodova, Viking Sky, čest je dubrovački gost kao i ostali brodovi blizanci iste kompanije. Porinut je u more 23. ožujka 2016. godine u brodogradilištu Fincantieri Ancona, a isporučen je brodaru 26. siječnja 2017. Cijena izgradnje broda bila je 400 milijuna američkih dolara, a matična luka mu je Bergen. Ima 47 842 bruto tona, dug je 228 metara, a dizel/elektro motori ukupne snage 14500 KW preko dvije propele mu omogućuju brzinu od 17 čvorova (maks.20 čv.).  

Prvi put uplovio je u luku Gruž 6. travnja 2017. godine. Plovidba je bila uspješna do trenutka kad je mogla nastupiti ozbiljna havarija – gubitak broda s veoma velikim brojem stradalih.    

VALOVI I DO 15 METARA, HELIKOPTERI EVAKUIRALI PUTNIKE

Dana 23. ožujka 2019. kruzer je bio na ruti jugozapadno od Tromsøa do Stavagera u Norveškoj po jakom vjetru i nemirnom moru s valovima visokim i do 15 metara. Vrijeme je bilo unutar operativnih sposobnosti broda. Na brodu je bilo 1373 osoba tj. 915 putnika i 458 članova posade. 

Oko 13:50 sati u Hustadviki pored obale između Moldea i Kristiansunda, motori broda pretrpjeli su gubitak tlaka ulja, što je rezultiralo automatskim gašenjem svih motora (black out) i brod je u nemirnom moru počeo plutati nošen prema obali. Kapetan broda je u 14:00 sati proglasio MAYDAY, spustio je u more oba sidra te se nošen vjetrom i valovima približio na samo 100 metara od oštrih hridi pored obale. Brodske lajbote zbog velikih valova bilo je nemoguće  spustiti u more. Također, brodovi za spašavanje s obale morali su se vratiti zbog visokih valova, a tegljači su bezuspješno pokušavali pričvrstiti konope za tegljene.

Šest norveških spasilačkih helikoptera poslano je na mjesto događaja i evakuiranje putnika je započelo. Posada je uspjela ponovno pokrenuti jedan motor, ali se evakuacija nastavila. Nakon otprilike pet sati, 100 putnika je evakuirano, a najmanje četiri helikoptera sudjelovala su u zračnom spašavanju. U ponoć po lokalnom vremenu oko 170 putnika evakuirano je helikopterima. Brod se i dalje valjao i posrtao na velikim valovima na samo 100 metara udaljenosti od oštrih hridi pored obale. Dana 24. ožujka, nakon što su tri od četiri motora ponovno pokrenuta tijekom noći, evakuacija je zaustavljena u nedjelju ujutro u 9 sati. Jedno oštećeno sidro se podiglo na brod, drugo je otpušteno u more, a brod je napokon krenuo prema Moldeu u Norveškoj. Četiri stotine sedamdeset i devet ljudi je helikopterom prebačeno s broda tijekom 30 letova helikopterom. Šesnaest ljudi je odvedeno u bolnicu, od kojih su trojica bila teško ozlijeđena. Viking Sky otplovio je u Molde vlastitim pogonom uz pratnju dva tegljača gdje je stigao u 16:30 sati 24. ožujka. Dana 27. ožujka, stigao je u brodogradilište u Kristiansundu u Norveškoj na popravak, a sljedeće krstarenje je otkazano.

DUBROVČANI NA BRODU

Sudeći prema prvom časniku palube iz Dubrovnika, na brodu je bilo još posade iz Korčule i Rijeke. Kapetan broda Bent Gustavsson iz Hammarlanda u Finskoj djelomično je i naš sugrađanin jer ima stan u Dubrovniku gdje mu je povremeno prebivalište.

Kapetan Bent je izvanredno odradio svoj posao prilikom evakuacije i sigurno zbrinuo svakog člana posade i sve putnike uz pomoć helikopterske službe i svih ostalih sudionika s kopna.  

Foto: Dubrovački dnevnik

Brodarsku kompaniju Viking Cruises osnovao je 1997. godine norveški biznismen Torstein Hagen s vizijom nabavke malih riječnih brodova i većih oceanskih brodova. Godine 2000. tvrtka je kupila europski KD River Cruises kako bi povećala svoju flotu, iskoristila 40 godina iskustva riječnih krstarenja i stekla prava na glavne lokacije za pristajanje u većim europskim riječnim gradovima. 

Tvrtka se proširila na američko tržište 2000. godine, osnivanjem prodajnog i marketinškog ureda u Los Angelesu. Otad je Viking izrastao u vodeću tvrtku za putovanja malim i većim brodovima koja nudi riječna, oceanska i ekspedicijska putovanja na svih sedam kontinenata, piše Dubrovački dnevnik.      

Svako putovanje u ponudi uključuje obalne izlete u svakoj luci i programe na brodu i kopnu, glazbene i umjetničke izvedbe, demonstracije kuhanja, informativne razgovore u luci i pažljivo odabrane gostujuće predavače te mnogo više. 

ČEST DUBROVAČKI GOST

Godine 2015. Viking Ocean Cruises predstavio je svoj prvi prekooceanski brod pod nazivom Viking Star za 930 putnika s balkonskim kabinama. Godinu dana kasnije, zaplovio je drugi oceanski brod imena Viking Sea kojem su se kasnije pridružili i ostali.

Jedan od brodova, Viking Sky, čest je dubrovački gost kao i ostali brodovi blizanci iste kompanije. Porinut je u more 23. ožujka 2016. godine u brodogradilištu Fincantieri Ancona, a isporučen je brodaru 26. siječnja 2017. Cijena izgradnje broda bila je 400 milijuna američkih dolara, a matična luka mu je Bergen. Ima 47 842 bruto tona, dug je 228 metara, a dizel/elektro motori ukupne snage 14500 KW preko dvije propele mu omogućuju brzinu od 17 čvorova (maks.20 čv.).  

Prvi put uplovio je u luku Gruž 6. travnja 2017. godine. Plovidba je bila uspješna do trenutka kad je mogla nastupiti ozbiljna havarija – gubitak broda s veoma velikim brojem stradalih.    

VALOVI I DO 15 METARA, HELIKOPTERI EVAKUIRALI PUTNIKE

Dana 23. ožujka 2019. kruzer je bio na ruti jugozapadno od Tromsøa do Stavagera u Norveškoj po jakom vjetru i nemirnom moru s valovima visokim i do 15 metara. Vrijeme je bilo unutar operativnih sposobnosti broda. Na brodu je bilo 1373 osoba tj. 915 putnika i 458 članova posade. 

Oko 13:50 sati u Hustadviki pored obale između Moldea i Kristiansunda, motori broda pretrpjeli su gubitak tlaka ulja, što je rezultiralo automatskim gašenjem svih motora (black out) i brod je u nemirnom moru počeo plutati nošen prema obali. Kapetan broda je u 14:00 sati proglasio MAYDAY, spustio je u more oba sidra te se nošen vjetrom i valovima približio na samo 100 metara od oštrih hridi pored obale. Brodske lajbote zbog velikih valova bilo je nemoguće  spustiti u more. Također, brodovi za spašavanje s obale morali su se vratiti zbog visokih valova, a tegljači su bezuspješno pokušavali pričvrstiti konope za tegljene.

Šest norveških spasilačkih helikoptera poslano je na mjesto događaja i evakuiranje putnika je započelo. Posada je uspjela ponovno pokrenuti jedan motor, ali se evakuacija nastavila. Nakon otprilike pet sati, 100 putnika je evakuirano, a najmanje četiri helikoptera sudjelovala su u zračnom spašavanju. U ponoć po lokalnom vremenu oko 170 putnika evakuirano je helikopterima. Brod se i dalje valjao i posrtao na velikim valovima na samo 100 metara udaljenosti od oštrih hridi pored obale. Dana 24. ožujka, nakon što su tri od četiri motora ponovno pokrenuta tijekom noći, evakuacija je zaustavljena u nedjelju ujutro u 9 sati. Jedno oštećeno sidro se podiglo na brod, drugo je otpušteno u more, a brod je napokon krenuo prema Moldeu u Norveškoj. Četiri stotine sedamdeset i devet ljudi je helikopterom prebačeno s broda tijekom 30 letova helikopterom. Šesnaest ljudi je odvedeno u bolnicu, od kojih su trojica bila teško ozlijeđena. Viking Sky otplovio je u Molde vlastitim pogonom uz pratnju dva tegljača gdje je stigao u 16:30 sati 24. ožujka. Dana 27. ožujka, stigao je u brodogradilište u Kristiansundu u Norveškoj na popravak, a sljedeće krstarenje je otkazano.

DUBROVČANI NA BRODU

Sudeći prema prvom časniku palube iz Dubrovnika, na brodu je bilo još posade iz Korčule i Rijeke. Kapetan broda Bent Gustavsson iz Hammarlanda u Finskoj djelomično je i naš sugrađanin jer ima stan u Dubrovniku gdje mu je povremeno prebivalište.

Kapetan Bent je izvanredno odradio svoj posao prilikom evakuacije i sigurno zbrinuo svakog člana posade i sve putnike uz pomoć helikopterske službe i svih ostalih sudionika s kopna.  

Foto: Dubrovački dnevnik