Manje od pola godine od kupnje prvog broda za ukapljeni plin koji nosi ime Marko Marulić, splitski Jadroplov brodar koji je donedavno slovio kao gubitaš kojemu prijeti gašenje, preuzeo je u Japanu i drugi takav tanker, nazvan Vis. Nabavom tih brodova Jadroplov osigurava budućnost, ali i nova radna mjesta za hrvatske pomorce.
Marko Marulić danas je u Dar es Salaamu u Tanzaniji odakle će za dva dana isploviti i krenuti prema Zanzibaru, a Vis je u Basri u Iraku. Oba broda pobuđuju ponos i nadu u budućnost flote splitskog Jadroplova. Dug je bio put od gubitaša do perspektivne kompanije koja s brodova za rasuti teret, poslovanje širi na dosad neiskorišteno tržište koje omogućuje stabilno poslovanje i profit.
“U zadnjih 10 godina je bilo jako loše tržište, jako se teško živjelo od toga. Za ovako male brodove do desetak tisuća kubika je vrlo stabilno tržište, kalkulacija vrlo čista i ja bih rekao da smo mi već podijelili taj rizik kad je jedno tržište dobro, drugo je lošije i obrnuto, tako da mislimo i nastaviti u tom pravcu”, za HTV Dnevnik rekao je Ivan Pavlović, predsjednik Uprave Jadroplova.
Brodovi su skupi, njihova se izgradnja dugo čeka, a Jadroplovu nije bilo lako ni zatvoriti financijsku konstrukciju.
“Brod je plaćen 23 milijuna i 500 tisuća dolara, njegova stvarna je cijena 28 milijuna i 200 tisuća, značajno smo ga platili manje nego što je tržišna vrijednost broda”, objasnio je Pavlović.
60 posto tog novca podmirili su kreditom HBOR-a, a ostatak iz vlastitih izvora. Nabava dvaju brodova za ukapljeni plin, koji traže mnogo više znanja i rada, otvorila je mogućnost zapošljavanja većeg broja domaćih pomoraca, stručnjaka koji su do sada posao mogli naći samo u stranim kompanijama.
“Svaki novi brod u hrvatskoj floti nas izrazito raduje, to su nova radna mjesta za hrvatske pomorce. Mi stalno razmišljamo o tome da je svaki hrvatski brod pod hrvatskom zastavom s hrvatskom posadom veliki dobitak za nas, prema tome Jadroplov je do prije nekoliko godina bio u jako teškom stanju i najiskrenije nismo vjerovali da će se uspjeti izvući, evo danas kupuje novi brod i to je nama iznimno drago”, ispričao je Neven Melvan, glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske.
Planovi su zasad ispunjeni, tvrtka uskoro ide u dokapitalizaciju i pretvorbu. Sada je, kažu, pravo vrijeme za to, a nakon toga, vjeruju, slijedit će i nove investicije.