O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Od ‘gubitaša’ do perspektivne kompanije: Jadroplov nabavom novih brodova osigurava radna mjesta za pomorce

IZVORHRT

Manje od pola godine od kupnje prvog broda za ukapljeni plin koji nosi ime Marko Marulić, splitski Jadroplov brodar koji je donedavno slovio kao gubitaš kojemu prijeti gašenje, preuzeo je u Japanu i drugi takav tanker, nazvan Vis. Nabavom tih brodova Jadroplov osigurava budućnost, ali i nova radna mjesta za hrvatske pomorce.

Marko Marulić danas je u Dar es Salaamu u Tanzaniji odakle će za dva dana isploviti i krenuti prema Zanzibaru, a Vis je u Basri u Iraku. Oba broda pobuđuju ponos i nadu u budućnost flote splitskog Jadroplova. Dug je bio put od gubitaša do perspektivne kompanije koja s brodova za rasuti teret, poslovanje širi na dosad neiskorišteno tržište koje omogućuje stabilno poslovanje i profit. 

“U zadnjih 10 godina je bilo jako loše tržište, jako se teško živjelo od toga. Za ovako male brodove do desetak tisuća kubika je vrlo stabilno tržište, kalkulacija vrlo čista i ja bih rekao da smo mi već podijelili taj rizik kad je jedno tržište dobro, drugo je lošije i obrnuto, tako da mislimo i nastaviti u tom pravcu”, za HTV Dnevnik rekao je Ivan Pavlović, predsjednik Uprave Jadroplova. 

Brodovi su skupi, njihova se izgradnja dugo čeka, a Jadroplovu nije bilo lako ni zatvoriti financijsku konstrukciju.

“Brod je plaćen 23 milijuna i 500 tisuća dolara, njegova stvarna je cijena 28 milijuna i 200 tisuća, značajno smo ga platili manje nego što je tržišna vrijednost broda”, objasnio je Pavlović. 

60 posto tog novca podmirili su kreditom HBOR-a, a ostatak iz vlastitih izvora. Nabava dvaju brodova za ukapljeni plin, koji traže mnogo više znanja i rada, otvorila je mogućnost zapošljavanja većeg broja domaćih pomoraca, stručnjaka koji su do sada posao mogli naći samo u stranim kompanijama.

“Svaki novi brod u hrvatskoj floti nas izrazito raduje, to su nova radna mjesta za hrvatske pomorce. Mi stalno razmišljamo o tome da je svaki hrvatski brod pod hrvatskom zastavom s hrvatskom posadom veliki dobitak za nas, prema tome Jadroplov je do prije nekoliko godina bio u jako teškom stanju i najiskrenije nismo vjerovali da će se uspjeti izvući, evo danas kupuje novi brod i to je nama iznimno drago”, ispričao je Neven Melvan, glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske.

Planovi su zasad ispunjeni, tvrtka uskoro ide u dokapitalizaciju i pretvorbu. Sada je, kažu, pravo vrijeme za to, a nakon toga, vjeruju, slijedit će i nove investicije.

Manje od pola godine od kupnje prvog broda za ukapljeni plin koji nosi ime Marko Marulić, splitski Jadroplov brodar koji je donedavno slovio kao gubitaš kojemu prijeti gašenje, preuzeo je u Japanu i drugi takav tanker, nazvan Vis. Nabavom tih brodova Jadroplov osigurava budućnost, ali i nova radna mjesta za hrvatske pomorce.

Marko Marulić danas je u Dar es Salaamu u Tanzaniji odakle će za dva dana isploviti i krenuti prema Zanzibaru, a Vis je u Basri u Iraku. Oba broda pobuđuju ponos i nadu u budućnost flote splitskog Jadroplova. Dug je bio put od gubitaša do perspektivne kompanije koja s brodova za rasuti teret, poslovanje širi na dosad neiskorišteno tržište koje omogućuje stabilno poslovanje i profit. 

“U zadnjih 10 godina je bilo jako loše tržište, jako se teško živjelo od toga. Za ovako male brodove do desetak tisuća kubika je vrlo stabilno tržište, kalkulacija vrlo čista i ja bih rekao da smo mi već podijelili taj rizik kad je jedno tržište dobro, drugo je lošije i obrnuto, tako da mislimo i nastaviti u tom pravcu”, za HTV Dnevnik rekao je Ivan Pavlović, predsjednik Uprave Jadroplova. 

Brodovi su skupi, njihova se izgradnja dugo čeka, a Jadroplovu nije bilo lako ni zatvoriti financijsku konstrukciju.

“Brod je plaćen 23 milijuna i 500 tisuća dolara, njegova stvarna je cijena 28 milijuna i 200 tisuća, značajno smo ga platili manje nego što je tržišna vrijednost broda”, objasnio je Pavlović. 

60 posto tog novca podmirili su kreditom HBOR-a, a ostatak iz vlastitih izvora. Nabava dvaju brodova za ukapljeni plin, koji traže mnogo više znanja i rada, otvorila je mogućnost zapošljavanja većeg broja domaćih pomoraca, stručnjaka koji su do sada posao mogli naći samo u stranim kompanijama.

“Svaki novi brod u hrvatskoj floti nas izrazito raduje, to su nova radna mjesta za hrvatske pomorce. Mi stalno razmišljamo o tome da je svaki hrvatski brod pod hrvatskom zastavom s hrvatskom posadom veliki dobitak za nas, prema tome Jadroplov je do prije nekoliko godina bio u jako teškom stanju i najiskrenije nismo vjerovali da će se uspjeti izvući, evo danas kupuje novi brod i to je nama iznimno drago”, ispričao je Neven Melvan, glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske.

Planovi su zasad ispunjeni, tvrtka uskoro ide u dokapitalizaciju i pretvorbu. Sada je, kažu, pravo vrijeme za to, a nakon toga, vjeruju, slijedit će i nove investicije.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here