Najveći kontejnerski brod na svijetu, MSC Michel Cappellini, svečano je kršten na ceremoniji koja se ovog ponedjeljka održala u Bremerhavenu, priopćili su iz Mediterranean Shipping Company (MSC).
S impresivnih 400 metara dužine i kapacitetom od 24.346 TEU, MSC Michel Cappellini je krunski dragulj nove MSC-ove klase kontejnerskih brodova pod nazivom Celestino Maresca, koja je nadmašila prijašnju klasu Gülsün i postala nova inovativna klasa ultra-velikih kontejnerskih brodova.
Kontejnerski brod, koji plovi pod zastavom Liberije, klasificiran je od strane DNV-a i dobio je oznaku klase Route Specific Container Stowage (RSCS) od DNV-a, prenosi Offshore Energy.
Morski div u skladu je s IMO TIER III zahtjevima, što znači da njegovi motori zadovoljavaju stroga ograničenja emisija dušikovih oksida koje je postavila Međunarodna pomorska organizacija (IMO), koristeći tehnologije kao što je selektivna katalitička redukcija (SCR) za značajno smanjenje emisija i promicanje ‘čišćih’ operacija na moru u područjima označenima kao Emission Control Areas (ECA). Uz to, ovaj golemi brod je opremljen tzv. air lubrication tehnologijom, RSD Shore napajanjem i hibridnim scrubberom kojeg je osigurala Wärtsilä.
Golema veličina broda i napredna tehnologija odražavaju tekuće trendove u sektoru kontejnerskog transporta, koji kontinuirano nastoji optimizirati operativnu učinkovitost uz smanjenje utjecaja na okoliš.
Brod je izgradio kineski Jiangsu Yangzi Xinfu za Bank of Communications Financial Leasing, a MSC je komercijalni operater broda.
Grad Bremen i MSC ovom prilikom potpisali su značajan sporazum kako bi se olakšala opskrba električnom energijom s kopna za MSC-ove brodove koji pristaju u ovoj luci. Sporazum, čiji je cilj promicanje održivosti u pomorskoj industriji, značajan je korak u smanjenju emisija stakleničkih plinova i poboljšanju kvalitete zraka u luci.
Opskrba električnom energijom s kopna, također poznata kao “cold ironing” ili “ship-to-shore power”, omogućuje brodovima da isključe svoje motore za boravka u luci i umjesto toga se oslone na električnu energiju s kopnene mreže. To smanjuje onečišćenje zraka, buku i emisije ugljika povezane s tradicionalnim operacijama plovila, zbog čega je riječ o bitnoj komponenti u postizanju ciljeva dekarbonizacije pomorske industrije.