Jadrolinija za iduće ljeto planira osvježiti flotu trima ‘novim’ katamaranima. Državni brodar raspisao je javnu nabavu tešku 18,3 milijuna eura, prema kojoj brodovi ne smiju biti stariji od dvije godine.
Tehničke specifikacije, između ostalog, predviđaju duljinu od 40 metara, širinu od 12 metara, minimalnu brzinu od 27 čvorova te kapacitet od minimalno 300 putnika, a materijal izrade mora biti aluminij. Brodovi moraju biti isporučeni najkasnije do zadnjeg dana lipnja 2024. godine, a rok za dostavu ponuda je 26. rujna 2023., prenosi t-portal.
Jadrolinija je ovog ljeta od Tankerske plovidbe za 13,42 milijuna eura kupila dva katamarana, a koja je prethodno od iste tvrtke bila unajmila na tri mjeseca za 480.000 eura.
Riječ je o katamaranima Puntamika, koji je preuzeo liniju Rijeka – Rab – Novalja, te Kolovare, koji plovi na liniji Mali Lošinj – Ilovik – Susak – Unije – Martinšćica – Cres – Rijeka. I oni su, poput ovih kakvi se traže danas, izrađeni od aluminija, imaju kapacitet od 317 putnika, a građeni su 2018. i 2019. u brodogradilištu Cahaya Samudra u Indoneziji. Nakon preuzimanja, u Jadroliniji su katamarani preimenovani u Katu i Danicu.
Spomenimo i da je ovog ljeta nacionalni brodar odlučio kupiti ro-ro putnički brod za 12 milijuna eura, ali i tri nova električna broda. Za trajekt koji ne smije biti stariji od 30 godina i ljeti može primiti 650, a zimi 400 putnika i minimalno 90 automobila, te s rampom na provi i krmi zaprimljena je jedna ponuda, i to grčkog brodara Horizon Shiping Company. On je ponudio brod za u cent tražen iznos bez PDV-a. Odluka o mogućoj kupnji još nije donesena.
Nakon što je u lipnju Jadrolinija poništila nabavu od 45 milijuna eura, raspisanu u siječnju, za tri električna broda jer se nije javio ‘nijedan sposoban natjecatelj’, u srpnju je raspisana nova nabava. Rok za dostavu ponuda istekao je prvog dana kolovoza, a tko se sve javio na njega, Jadrolinija još nije objavila.