O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pulski Tehnomont za norveške tvrtke gradi dva broda vrijedna 18 milijuna eura

Dugogodišnji partner Moen Marin iz Trondheima naručio već drugi hibridni brod.

S novim ugovorima Tehnomont brodogradilište Pula popunilo je knjigu narudžbi za gradnju brodova, čime je osigurao punu zaposlenost svojih kapaciteta za iduću godinu, piše Poslovni.

Potvrdila je to za Poslovni dnevnik predsjednica Uprave Gordana Deranja, ujedno direktorica pulskog brodogradilišta u kojem će se novi brodovi graditi za norveške tvrtke, od kojih je jedna Moen Marin AS iz Trondheima, inače dugogodišnji partner Puljana.

Gradnja početkom 2024.

Njihova suradnja pokrenuta je prije gotovo deset godina i u tom razdoblju za Norvežane je izgrađena serija personaliziranih brodova za ribogojilišta.

Novi, deseti po redu ugovor o gradnji za tog naručitelja dolazi i kao potvrda obostrano važne suradnje, ali je i višestruko zanimljiv. S jedne strane, s novougovorenim poslom pulsko će brodogradilište graditi ukupno treći brod na hibridni pogon, a drugi po redu za Moen Marin.

Prvi te vrste s njihovih je navoza porinut još 2019. – dvije godine kasnije isporučili su i drugi hibridni brod, i to za otočje Brijuni, pa s novim poslom Tehnomont potvrđuje poziciju lidera u Hrvatskoj u proizvodnji većih hibridnih brodova.

Tako se u novom ugovoru definira gradnja hibridnog servisnog broda dužine 26 metara i širine 12,4 metara za ribogojilišta, brzine 12 čvorova. Brod će biti opremljen baterijama od 3 MWh.

Početak gradnje planira se u prvim mjesecima iduće godine, a tome će prethoditi izrada dokumentacije što razdoblje gradnje uokviruje na 18 mjeseci od potpisivanja ugovora. Ugovorena je i opcija prema kojoj će u roku od četiri mjeseca naručitelj potvrditi ili eventualno odustati od gradnje još jednog broda.

“Moen Marin AS, inače naš dugogodišnji partner, odlučio se za novi izgled hibridnog broda. U tijeku je projektiranje kojim će se definirati novi dizajn njihovih brodova. Očekujemo da ćemo krenuti s gradnjom u veljači ili ožujku iduće godine”, kaže Deranja.

Međutim, ovo pulsko brodogradilište pred zaključenjem je još jednog novog ugovora za jednu norvešku tvrtku čije se ime stoga trenutno ne može se doznati. Razgovori se vode isključivo oko pojedinih stavki ugovora, dok su tehničke karakteristike već dogovorene. Ukratko, radi se o katamaranu 24 metra dužine te 13 metara širine.

Posluje i remont

Ukupna vrijednost ta dva broda iznosi 18 milijuna eura, a gradnja katamarana kreće do kraja ove godine. “Projektna dokumentacija je već napravljena i nakon potpisivanja ugovora, kroz mjesec ili dva planiramo aktivnosti vezane uz nabavu materijala”, navodi naša sugovornica.

Dodaje da će se time angažirati kapaciteti koji će se osloboditi nakon isporuke dva protupožarna broda koja u njihovom aluminijskom programu završavaju za Grke. Poznati su kao još jedan iskorak Tehnomontovih brodograditelja jer će prvi put na novogradnji ugraditi jet propulziju.

Remont u ovom malom škveru gdje radi 130 zaposlenika također ostvaruje punu zaposlenost kapaciteta: nakon dovršetka ugovorenih popravaka za MORH, sad dolazi na red remont brodova za NP Brijuni te Valamar i Maistru. Remont ima važnu funkciju kao poluga za održavanje tekuće likvidnosti, dok s druge strane na prihode utječe manje i u odnosu na gradnju sudjeluje s oko 30% udjela.

“S obzirom na stanje na tržištu i na dužinu projektiranja i ostalog posla, gradnja traje 18 mjeseci, tako da je u startu potreban veliki kapital da bi se zadržala ugovorena cijena. Naše kapacitete definira iznos bankarske garancije koju možemo dobiti. Inače imamo jako puno upita, no kapacitete zbog navedenog ne možemo širiti”, kaže Deranja dodajući da oprezno kombiniraju i načine plaćanja, a to uključuje i avansne uplate za što je primjer navedena gradnja katamarana.

Dugogodišnji partner Moen Marin iz Trondheima naručio već drugi hibridni brod.

S novim ugovorima Tehnomont brodogradilište Pula popunilo je knjigu narudžbi za gradnju brodova, čime je osigurao punu zaposlenost svojih kapaciteta za iduću godinu, piše Poslovni.

Potvrdila je to za Poslovni dnevnik predsjednica Uprave Gordana Deranja, ujedno direktorica pulskog brodogradilišta u kojem će se novi brodovi graditi za norveške tvrtke, od kojih je jedna Moen Marin AS iz Trondheima, inače dugogodišnji partner Puljana.

Gradnja početkom 2024.

Njihova suradnja pokrenuta je prije gotovo deset godina i u tom razdoblju za Norvežane je izgrađena serija personaliziranih brodova za ribogojilišta.

Novi, deseti po redu ugovor o gradnji za tog naručitelja dolazi i kao potvrda obostrano važne suradnje, ali je i višestruko zanimljiv. S jedne strane, s novougovorenim poslom pulsko će brodogradilište graditi ukupno treći brod na hibridni pogon, a drugi po redu za Moen Marin.

Prvi te vrste s njihovih je navoza porinut još 2019. – dvije godine kasnije isporučili su i drugi hibridni brod, i to za otočje Brijuni, pa s novim poslom Tehnomont potvrđuje poziciju lidera u Hrvatskoj u proizvodnji većih hibridnih brodova.

Tako se u novom ugovoru definira gradnja hibridnog servisnog broda dužine 26 metara i širine 12,4 metara za ribogojilišta, brzine 12 čvorova. Brod će biti opremljen baterijama od 3 MWh.

Početak gradnje planira se u prvim mjesecima iduće godine, a tome će prethoditi izrada dokumentacije što razdoblje gradnje uokviruje na 18 mjeseci od potpisivanja ugovora. Ugovorena je i opcija prema kojoj će u roku od četiri mjeseca naručitelj potvrditi ili eventualno odustati od gradnje još jednog broda.

“Moen Marin AS, inače naš dugogodišnji partner, odlučio se za novi izgled hibridnog broda. U tijeku je projektiranje kojim će se definirati novi dizajn njihovih brodova. Očekujemo da ćemo krenuti s gradnjom u veljači ili ožujku iduće godine”, kaže Deranja.

Međutim, ovo pulsko brodogradilište pred zaključenjem je još jednog novog ugovora za jednu norvešku tvrtku čije se ime stoga trenutno ne može se doznati. Razgovori se vode isključivo oko pojedinih stavki ugovora, dok su tehničke karakteristike već dogovorene. Ukratko, radi se o katamaranu 24 metra dužine te 13 metara širine.

Posluje i remont

Ukupna vrijednost ta dva broda iznosi 18 milijuna eura, a gradnja katamarana kreće do kraja ove godine. “Projektna dokumentacija je već napravljena i nakon potpisivanja ugovora, kroz mjesec ili dva planiramo aktivnosti vezane uz nabavu materijala”, navodi naša sugovornica.

Dodaje da će se time angažirati kapaciteti koji će se osloboditi nakon isporuke dva protupožarna broda koja u njihovom aluminijskom programu završavaju za Grke. Poznati su kao još jedan iskorak Tehnomontovih brodograditelja jer će prvi put na novogradnji ugraditi jet propulziju.

Remont u ovom malom škveru gdje radi 130 zaposlenika također ostvaruje punu zaposlenost kapaciteta: nakon dovršetka ugovorenih popravaka za MORH, sad dolazi na red remont brodova za NP Brijuni te Valamar i Maistru. Remont ima važnu funkciju kao poluga za održavanje tekuće likvidnosti, dok s druge strane na prihode utječe manje i u odnosu na gradnju sudjeluje s oko 30% udjela.

“S obzirom na stanje na tržištu i na dužinu projektiranja i ostalog posla, gradnja traje 18 mjeseci, tako da je u startu potreban veliki kapital da bi se zadržala ugovorena cijena. Naše kapacitete definira iznos bankarske garancije koju možemo dobiti. Inače imamo jako puno upita, no kapacitete zbog navedenog ne možemo širiti”, kaže Deranja dodajući da oprezno kombiniraju i načine plaćanja, a to uključuje i avansne uplate za što je primjer navedena gradnja katamarana.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here