O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

FOTO: Jahta na kojoj se Charles svađao s Dianom i ljubovao s Camillom, a posjetila je i Dubrovnik

U subotu 24. lipnja 2006. ujutro usidrila se ispred Dakse mega jahta Alexander pod zastavom Malte. Poslijepodne se preusidrila na lokrumsko sidrište, a sljedeći je dan ujutro iz luke Gruž nečujno otplovila dalje. Izgledalo je kao da je namjerno u ovako kratkom vremenu htjela obići sva moguća sidrišta i vezove dubrovačkog akvatorija.

Vijest inače ne bi pobudila veću pozornost, da se iza imena ove naoko nepoznate jahte ne krije jedan od legendarnih putničkih kruzera koji su šezdesetih godina prošlog stoljeća bili sinonimom luksuznih kružnih putovanja Sredozemljem, piše Dubrovački dnevnik.

Regina Maris (Kraljica mora) brod je isporučen njemačkom Luebeck Lineu kao novogradnja broj 558 u siječnju 1966. u brodogradilištu Luebecker Flender – Werft AG. Imao je 5813 bruto tona, bio dug 118 metara, a dva su mu MAN diesel stroja ukupne snage 8050 KS preko dvije propele omogućavale brzinu od 20 čvorova. Mogao je prihvatiti 276 putnika o kojima je brigu vodilo 117 članova posade.

PRVI NJEMAČKI PUTNIČKI BROD IZGRAĐEN NAKON RATA

Zanimljivo, bio je to prvi njemački putnički brod izgrađen nakon Drugog svjetskog rata. Lloyd’s Register ga je klasificirao medu trajekte, jer je imao i smještaj za 40 automobila, iako doista nikada u toj službi nije plovio. Regina Maris nije bila redoviti gost grada. Prvi put je doplovila u Dubrovnik 11. travnja 1967. godine, a potom tek 3. svibnja 1968. godine. Ponovo dolazi 18. travnja 1975. na proputovanju s jonskih otoka prema Veneciji odakle se nakon dva dana još jednom vraća 20. travnja. Otplovila je natrag prema Grčkoj i tada doslovno nestala iz naših voda.

Kada smo je svi gotovo potpuno zaboravili, ovamo se nakon 31 godine neočekivano ponovo vratila kao jahta. U međuvremenu je imala doista zanimljive plovidbe. Nakon što je deset godina uspješno plovila, manje Sredozemljem, a više morima Sjeverne Europe, Regina Maris je 1977. prodana kanadskoj kompaniji Mercator Shipping iz Halifaxa za koju je i dalje neuspješno plovila istočnom obalom Kanade i Karibima pod imenom Mercator One. Kako posao nije dobro krenuo, brod je već u svibnju iste godine privezan na mrtvom vezu gdje je ostao sve do jeseni 1979. godine.

NA NJEMU PLOVIO I BUSH

Kupuje ga tada njemački Peter Deilmann i preimenuje u Frankfurt, a nakon kompletne rekonstrukcije 1980. u Frankfurt I te ga registrira u dalekom Singapuru. Iste godine ponovo mu je vraćeno staro ime Regina Maris, pod kojim sljedeće tri godine u najmu njemačke touroperatorske organizacije NUR plovi istočnoazijskim morima. Nakon ove dalekoistočne avanture, brod koncem 1982. godine odlazi na Bermude gdje je zbog požara imao dosta problema s američkom Obalnom stražom (Coast Guard) koja mu nije dozvoljavala isplovljenje. Peter Deilmann je tada prodao brod grčkom bogatašu Johanu Latsisu koji ga u njemačkom brodogradilištu Lloydwerft Bremerhaven potpuno preuređuje u luksuznu jahtu za samo 12 putnika.

U punom sjaju i pod novim imenom Alexander od 1984. poduzima brojna luksuzna putovanja, uglavnom za kraljevske obitelji Saudijske Arabije i Velike Britanije. Svoje bračne probleme, očito neuspješno, na njemu su rješavali tada britanski princ, a danas kralj Charles i princeza Diane, a jednom je na brodu boravio i američki predsjednik George Bush. Danas Alexander ponovo preuređen plovi s 80 putnika i 60 članova posade za koje se u lukama organiziraju posebni programi. Na njemu je ponovo, ali ovaj put s ljubavnicom (današnjom suprugom) Camillom Parker Bowles, boravio i kralj Charles. Nadamo se da će nas ova luksuzna brod-jahta ponovo posjetiti bez obzira na njenih 57 godina plovidbe.

U subotu 24. lipnja 2006. ujutro usidrila se ispred Dakse mega jahta Alexander pod zastavom Malte. Poslijepodne se preusidrila na lokrumsko sidrište, a sljedeći je dan ujutro iz luke Gruž nečujno otplovila dalje. Izgledalo je kao da je namjerno u ovako kratkom vremenu htjela obići sva moguća sidrišta i vezove dubrovačkog akvatorija.

Vijest inače ne bi pobudila veću pozornost, da se iza imena ove naoko nepoznate jahte ne krije jedan od legendarnih putničkih kruzera koji su šezdesetih godina prošlog stoljeća bili sinonimom luksuznih kružnih putovanja Sredozemljem, piše Dubrovački dnevnik.

Regina Maris (Kraljica mora) brod je isporučen njemačkom Luebeck Lineu kao novogradnja broj 558 u siječnju 1966. u brodogradilištu Luebecker Flender – Werft AG. Imao je 5813 bruto tona, bio dug 118 metara, a dva su mu MAN diesel stroja ukupne snage 8050 KS preko dvije propele omogućavale brzinu od 20 čvorova. Mogao je prihvatiti 276 putnika o kojima je brigu vodilo 117 članova posade.

PRVI NJEMAČKI PUTNIČKI BROD IZGRAĐEN NAKON RATA

Zanimljivo, bio je to prvi njemački putnički brod izgrađen nakon Drugog svjetskog rata. Lloyd’s Register ga je klasificirao medu trajekte, jer je imao i smještaj za 40 automobila, iako doista nikada u toj službi nije plovio. Regina Maris nije bila redoviti gost grada. Prvi put je doplovila u Dubrovnik 11. travnja 1967. godine, a potom tek 3. svibnja 1968. godine. Ponovo dolazi 18. travnja 1975. na proputovanju s jonskih otoka prema Veneciji odakle se nakon dva dana još jednom vraća 20. travnja. Otplovila je natrag prema Grčkoj i tada doslovno nestala iz naših voda.

Kada smo je svi gotovo potpuno zaboravili, ovamo se nakon 31 godine neočekivano ponovo vratila kao jahta. U međuvremenu je imala doista zanimljive plovidbe. Nakon što je deset godina uspješno plovila, manje Sredozemljem, a više morima Sjeverne Europe, Regina Maris je 1977. prodana kanadskoj kompaniji Mercator Shipping iz Halifaxa za koju je i dalje neuspješno plovila istočnom obalom Kanade i Karibima pod imenom Mercator One. Kako posao nije dobro krenuo, brod je već u svibnju iste godine privezan na mrtvom vezu gdje je ostao sve do jeseni 1979. godine.

NA NJEMU PLOVIO I BUSH

Kupuje ga tada njemački Peter Deilmann i preimenuje u Frankfurt, a nakon kompletne rekonstrukcije 1980. u Frankfurt I te ga registrira u dalekom Singapuru. Iste godine ponovo mu je vraćeno staro ime Regina Maris, pod kojim sljedeće tri godine u najmu njemačke touroperatorske organizacije NUR plovi istočnoazijskim morima. Nakon ove dalekoistočne avanture, brod koncem 1982. godine odlazi na Bermude gdje je zbog požara imao dosta problema s američkom Obalnom stražom (Coast Guard) koja mu nije dozvoljavala isplovljenje. Peter Deilmann je tada prodao brod grčkom bogatašu Johanu Latsisu koji ga u njemačkom brodogradilištu Lloydwerft Bremerhaven potpuno preuređuje u luksuznu jahtu za samo 12 putnika.

U punom sjaju i pod novim imenom Alexander od 1984. poduzima brojna luksuzna putovanja, uglavnom za kraljevske obitelji Saudijske Arabije i Velike Britanije. Svoje bračne probleme, očito neuspješno, na njemu su rješavali tada britanski princ, a danas kralj Charles i princeza Diane, a jednom je na brodu boravio i američki predsjednik George Bush. Danas Alexander ponovo preuređen plovi s 80 putnika i 60 članova posade za koje se u lukama organiziraju posebni programi. Na njemu je ponovo, ali ovaj put s ljubavnicom (današnjom suprugom) Camillom Parker Bowles, boravio i kralj Charles. Nadamo se da će nas ova luksuzna brod-jahta ponovo posjetiti bez obzira na njenih 57 godina plovidbe.