Hrvatski nacionalni brodar kupio je još jedan brod. Radi se o grčkom trajektu Glykofilousa IV, a kad stigne u bijelu flotu, preimenovat će se u Sveti Duje.
Dimenzije broda su 107 x 18 m, a izgrađen je 2017. godine. Brod ima prostor za tisuću putnika i 236 automobila, prenosi Morski.
Na natječaj Jadrolinije iz 2022. godine za trajekt procijenjene vrijednosti 7,4 milijuna eura, javila se samo grčka brodarska kompanija Livadas Shipping Company iz Salamine, čiju je ponudu 16. svibnja 2023. Uprava odbila kao „nepravilnu“ i „neprikladnu“. Odmah nakon toga, Jadrolinija ponovno raspisuje identičan natječaj, samo je u drugom navratu procijenjena vrijednost 7,8 milijuna eura.
Ponovno se na natječaj javio samo Livadas Shipping s ponudom od 7,7 milijuna eura. Jadrolinija je 13. srpnja prihvatila ponudu, iako je trajekt, pisao je u kolovozu Nacional, problematičan po mnogo čemu.
– Izgrađen je 2017., dakle, relativno je nov, ali je prebačen u klasu indijskog registra brodova. Zašto je umjesto u registru međunarodno klasificiranih društava, u registru potpuno neuvjetnog i u svijetu pomorstva nepriznatog registra brodova, valjda zna samo Uprava Jadrolinije. Brod ne ispunjava zahtjeve za plovidbu u nacionalnim vodama Republike Hrvatske. Čak ni zahtjeve koje je Jadrolinija navela u natječaju. Naime, osim što brod ima samo polovicu od minimalnog broja toaleta za putnike, što je nedopustivo, otvorena konstrukcija broda odgovara uvjetima službe u zaštićenim vodama i lukama, ali ne i u morskom području ‘D’, kako je traženo u natječaju – ističe stručnjak za pomorstvo i brodogradnju.
Nacionalne vode RH podijeljene su na morska područja „B“, „C“ i „D“, od kojih su područja „D“ najbliže kopnu i s najblažim zahtjevima. “Glykofilousa IV, koji inače plovi u Eleusinskom zaljevu, blizu Atene, i povezuje Salaminu s kopnom, na ruti malo dužoj od jedne nautičke milje, ne ispunjava ni te zahtjeve. Gdje će takav trajekt ploviti Jadranom i ponavlja li se priča s nesretnim trajektom Faros, vrlo sličnih karakteristika, uskoro ćemo vidjeti”, zaključio je Nacionalov sugovornik.
Trenutno je Duje vezan u Paloukiji i zasad nema informacija kad će put Lijepe naše. Kako izgleda plovidba budućom prinovom Jadrolinije, pogledajte u videu: