OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

35 milijuna dolara plaćeno za VLCC star 21 godinu

New Shipping pod vodstvom grčkog brodovlasnika Adama Polemisa sklopio je profitabilan posao, prodajući 21 godinu star VLLC Good News od 319.000 dwt za 35 milijuna dolara, brod koji je New Shipping kupio od Euronava prije šest godina za 21 milijun dolara javlja Splash 24/7.

Brod je već isporučen novim vlasnicima, hongkonškoj Unitop grupi, a preimenovan je u Eternal Fortune. Ovo je drugi ugovor New Shippinga ove godine nakon kupnje bulkera od GoodBulka. Polemisov tankerski krak sada ima pet VLCC-ova prosječne starosti 17 godina. Tvrtka je prodala pet VLCC-ova od 2020.

Suočavamo li se s nestašicom modernih VLCC-ova i zašto ih gotovo nitko ne želi graditi?

Jedna od vodećih tankerskih kompanija na svijetu, Frontline sa sjedištem na Cipru, u polugodišnjem izvješću o svojim rezultatima istaknula je zabrinjavajuće podatke. Naime, knjiga narudžbi novih VLCC-ova (Very Large Crude Carrier) čini svega 1.5% ukupne flote, a novi brodovi neće biti isporučeni prije druge polovice 2026. godine.

“Zabrinjavajuća je činjenica da manjka novih narudžbi za VLCC i Suezmax tankere. Trenutno u globalnoj floti imamo najveći udio brodova starijih od 20 godina ikada zabilježen”, rekao je Lars Barstad, izvršni direktor Frontlinea, tijekom telefonske konferencije o poslovnim rezultatima.

Otprilike 12.3% flote VLCC brodova, točnije 108 brodova, stariji su od 20 godina, dok je kod Suezmax brodova riječ o 14%, odnosno 85 brodova. Premda Suezmax flota ima veći udio brodova starijih od 20 godina, istovremeno ima relativno veću knjigu narudžbi koja čini 4.5% ukupne flote, prenosi SeatradeMaritime.

Uz starenje flote i mali broj narudžbi VLCC-ova, Barstad je naveo i da se za isporuku novogradnji ugovorenih danas mora čekati najmanje do druge polovice 2026. godine

I dok brodovlasnici nisu pokazali interes za naručivanjem supertankera, tako su rijetka i brodogradilišta koja su pokazala interes za njihovu izgradnju, čak i kad bi postojala potražnja.

“Izazov ovog tržišta, kada dublje sagledamo industriju brodogradnje, je da brodovlasnici ne pokazuju prevelik interes za naručivanjem VLCC-ova, ali ni brodogradilišta nisu previše zainteresirana za njihovu izgradnju. Sve dok postoje profitabilnije vrste brodova, svi navedeni će se radije opredijeliti za njihovu izgradnju takvih brodova umjesto velikih tankera”, objasnio je Barstad.

Širom svijeta postoji oko 150 do 200 brodogradilišta koja mogu graditi velike trgovačke brodove. Međutim, oko 100 brodogradilišta gradi brodove za rasuti teret, više od 80 brodogradilišta radi na kontejnerskim brodovima. Frontline procjenjuje da samo 13 brodogradilišta u svojim knjigama narudžbi trenutno ima tankere.

Barstad je ističe da je problem činjenica da južnokorejska brodogradilišta ne grade VLCC brodove, pošto su već popunili svoje knjige narudžbi ultra velikim kontejnerskim brodovima (ULCV) i brodovima za prijevoz LNG-a.

New Shipping pod vodstvom grčkog brodovlasnika Adama Polemisa sklopio je profitabilan posao, prodajući 21 godinu star VLLC Good News od 319.000 dwt za 35 milijuna dolara, brod koji je New Shipping kupio od Euronava prije šest godina za 21 milijun dolara javlja Splash 24/7.

Brod je već isporučen novim vlasnicima, hongkonškoj Unitop grupi, a preimenovan je u Eternal Fortune. Ovo je drugi ugovor New Shippinga ove godine nakon kupnje bulkera od GoodBulka. Polemisov tankerski krak sada ima pet VLCC-ova prosječne starosti 17 godina. Tvrtka je prodala pet VLCC-ova od 2020.

Suočavamo li se s nestašicom modernih VLCC-ova i zašto ih gotovo nitko ne želi graditi?

Jedna od vodećih tankerskih kompanija na svijetu, Frontline sa sjedištem na Cipru, u polugodišnjem izvješću o svojim rezultatima istaknula je zabrinjavajuće podatke. Naime, knjiga narudžbi novih VLCC-ova (Very Large Crude Carrier) čini svega 1.5% ukupne flote, a novi brodovi neće biti isporučeni prije druge polovice 2026. godine.

“Zabrinjavajuća je činjenica da manjka novih narudžbi za VLCC i Suezmax tankere. Trenutno u globalnoj floti imamo najveći udio brodova starijih od 20 godina ikada zabilježen”, rekao je Lars Barstad, izvršni direktor Frontlinea, tijekom telefonske konferencije o poslovnim rezultatima.

Otprilike 12.3% flote VLCC brodova, točnije 108 brodova, stariji su od 20 godina, dok je kod Suezmax brodova riječ o 14%, odnosno 85 brodova. Premda Suezmax flota ima veći udio brodova starijih od 20 godina, istovremeno ima relativno veću knjigu narudžbi koja čini 4.5% ukupne flote, prenosi SeatradeMaritime.

Uz starenje flote i mali broj narudžbi VLCC-ova, Barstad je naveo i da se za isporuku novogradnji ugovorenih danas mora čekati najmanje do druge polovice 2026. godine

I dok brodovlasnici nisu pokazali interes za naručivanjem supertankera, tako su rijetka i brodogradilišta koja su pokazala interes za njihovu izgradnju, čak i kad bi postojala potražnja.

“Izazov ovog tržišta, kada dublje sagledamo industriju brodogradnje, je da brodovlasnici ne pokazuju prevelik interes za naručivanjem VLCC-ova, ali ni brodogradilišta nisu previše zainteresirana za njihovu izgradnju. Sve dok postoje profitabilnije vrste brodova, svi navedeni će se radije opredijeliti za njihovu izgradnju takvih brodova umjesto velikih tankera”, objasnio je Barstad.

Širom svijeta postoji oko 150 do 200 brodogradilišta koja mogu graditi velike trgovačke brodove. Međutim, oko 100 brodogradilišta gradi brodove za rasuti teret, više od 80 brodogradilišta radi na kontejnerskim brodovima. Frontline procjenjuje da samo 13 brodogradilišta u svojim knjigama narudžbi trenutno ima tankere.

Barstad je ističe da je problem činjenica da južnokorejska brodogradilišta ne grade VLCC brodove, pošto su već popunili svoje knjige narudžbi ultra velikim kontejnerskim brodovima (ULCV) i brodovima za prijevoz LNG-a.

MOŽE VAS ZANIMATI