Atlantska plovidba prošlog je tjedna objavila javni poziv dioničarima za povećanje temeljnog kapitala, upisom do najviše 697.760 novih dionica.
Javna ponuda traje do 11. listopada, raspon cijene po dionici je od 53 i pol do 60 eura, a pravo upisa novih dionica imaju postojeći dioničari Atlantske.
O razlozima zbog kojih su se odlučili na dokapitalizaciju te o mogućem preuzimanju Atlantske od zadarskog brodara Tankerske plovidbe, o čemu se moglo u medijima pročitati prošlog tjedna, s glavnim izvršnim direktorom Atlantske plovidbe Markom Domijanom razgovarala je Božica Đurđević, urednica Pomorske večeri HRT Radija Dubrovnik.
“Svi smo svjesni da je u pomorstvu, odnosno pomorskom prijevozu, započeo proces tranzicije, stoga Atlantska plovidba kao i svi drugi brodari, mora u sljedećem razdoblju izuzetno puno uložiti i raditi na efikasnosti svojih brodova”, kazao je Domijan, pa nastavio.
“Svima je poznato da smo naručili dva nova broda u Kini. Prvi je pred isporukom i očekujemo ga u roku nekakvih mjesec dana, a drugi očekuju da će biti isporučen krajem ove ili početkom iduće godine. Iako su oni već veliki iskorak u tom smjeru, to još uvijek nije dovoljno.”
Pročitajte više: Prinova u floti dubrovačkog brodara: U kineskom brodogradilištu porinut AP Dubrovnik
“Prošli smo tjedan predali jedan brod – AP Libertas. Prije njegove predaje imali smo 11 brodova i prosječna starost je bila 12 i pol godina, a sada će biti 12. Nakon što preuzmemo oba broda, starost naše flote će pasti na 10 godina, što su već nekakve godine koje za jedan dobar dio flote predstavljaju ozbiljan teret. Dobar dio tih brodova je poprilično neefikasan što se tiče potrošnje goriva i mi moramo razmišljati o tome kako da ih zamijenimo, odnosno idemo u nekakve brodove koji su puno efikasniji.”
Pročitajte više: Atlantska plovidba prodala AP Libertas za 12,35 milijuna dolara
“Neminovno je da moramo prodavati starije brodove, kupovati nove i obnavljati flotu. To je bio osnovni razlog zašto smo krenuli u aktivnost”, zaključio je Domijan.
Uz sve simbole Dubrovnika i Atlantska plovidba se na neki način među građanima ovoga grada doživljava kao jedan od njih, stoga su vjerojatno i više senzibilizirani i osjetljivi na pitanje Atlantske kad se prospe fama kroz grad. Moguće je da netko preuzme Atlantsku, kao što je to bilo objavljivano po medijima, a proteklih dana riječ je bila o Tankerskoj plovidbi. Što vi kažete na to? Postoji li objektivna mogućnost da se takvo nešto dogodi i što bi to u konačnici značilo?
“Mi imamo ovlast izdati 50 posto sadašnjeg temeljnog kapitala i samim time, nakon eventualnog uspješnog završetka ove akcije, netko će moći maksimalno imati 33,3 posto. Za sve postoje pravila i propisi i zakoni, i prema tome će se i dalje raditi. Mislim da je to ipak pitanje za Tankersku plovidbu jer o njihovim poslovnim namjerama mi ne možemo razgovarati. Ne znamo kako oni razmišljaju, ali mislim da bi bilo najbolje to pitanje uputiti njima.”
“A postoji li mogućnost, gledajte, mi sad izdajemo 33,3 posto dionica budućega temeljnog kapitala. Hoće li oni preuzimati dalje – to je ipak pitanje za njih”, zaključio je Domijan.
Nedavne objave u medijima o mogućem preuzimanju Atlantske plovidbe od strane zadarskoga brodara Tankerske plovidbe, predsjednik Uprave Tankerske Mario Pavić za sada i za ovu priliku nije htio komentirati, no nije ni demantirao da bi Nadzorni odbor Tankerske mogao razmatrati mogućnost upisa određenog broja dionica Atlantske plovidbe.
Pročitajte više: Zadarska Tankerska plovidba preuzima Atlantsku plovidbu? Evo što o svemu kaže predsjednik Uprave Mario Pavić