O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

9 godina nakon strašne tragedije: Kapetan, upravitelj stroja i jedan član posade proglašeni krivima za nesreću na trajektu Norman Atlantic

Devet godina nakon tragičnog požara na trajektu Norman Atlantic, koji je odnio živote najmanje 31 osobe, talijanski sud konačno je donio presudu. Zapovjednik, upravitelj stroja i jedan član posade osuđeni su na zatvorske kazne u trajanju od nekoliko godina, na temelju optužbi povezanih s gašenjem požara i evakuacijom, dok je sud zbog zastare odbacio optužbe za ubojstvo iz nehaja, kao i optužbe protiv vlasnika i operatera broda.

Kazneni progon cijele posade broda Norman Atlantic, brodovlasnika i čelnika talijanske brodarske tvrtke Visemar di Navigazione Carla Visentinija te grčke kompanije ANEK Lines kao unajmitelja, započeo je u studenom 2022. godine. Kako navodi The Maritime Executive, optuženi su za ubojstvo iz nehaja, kao i zbog neuspjele evakuacije i lošeg gašenja požara, što je dovelo do nesreće i smrti najmanje 31 osobe.

Ro-Pax Norman Atlantic, trajekt od 26.900 tona izgrađen 2009. godine, bio je u vlasništvu Visemara te u čarteru za ANEK. Brod je u noći tog kobnog 28. prosinca 2014. godine bio na putu iz Patrasa u zapadnoj Grčkoj do Ancone u Italiji, kada je u ranim jutarnjim satima izbio požar.

Tijekom istrage, utvrđeno je da su se na brodu nalazila 43 kamiona, no trajekt je imao tek 40 električnih priključaka. Vjeruje se da se požar proširio s jednog od tri kamiona koja su ostavila upaljene motore, što je protuzakonito. Druga teorija je da su ilegalni migranti zapalili vatru u jednoj od prikolica kamiona kako bi se ugrijali, no ta teorija nije potvrđena.

Tužitelji su naveli da su gašenje požara i evakuacija bili “kaotični”. Posada je isprva “započela gašenje na pogrešnoj palubi, što je omogućilo dodatno širenje požara”. Preživjeli putnici kazali su da su bili prepušteni sami sebi te da nisu dobili upute od posade, a neki su putnici samoinicijativno napustili brod na splavima unatoč oluji i nemirnom moru. Spasili su ih drugi brodovi koji su plovili u tom području, prije nego je organizirana međunarodna akcija spašavanja. Putnici su također naveli da su neki članovi posade napustili brod brzo nakon izbijanja požara.

Tužitelji su naveli da je evakuacija “potpuno pogrešno provedena”, navodeći da su “svi mogli biti spašeni da je posada izvršila svoje dužnosti i pravilno obavila evakuaciju”.

Točan broj poginulih nije poznat jer se na brodu nalazilo više slijepih putnika. No, tu tragediji nije bio kraj. Samo dva dana kasnije, 30. prosinca, tijekom tegljenja trupa izgorjelog trajekta poginula su dva člana posade albanskog tegljača Iliria.

Sud je zapovjednika Argilija Giacomazzija osudio ga na šest godina zatvora na temelju optužbi za nemar. Upravitelj stroja Gianluca Assante osuđen je na pet godina i četiri mjeseca zatvora na temelju sličnih optužbi, dok je Francesco Nardulli, jedan od članova posade (rank nije naveden), osuđen na tri godine. Talijanski sud odbacio je optužbe protiv 29 drugih optuženika, a sud je zbog zastare također odbacio optužbe za ubojstvo iz nehaja protiv kapetana i članova posade.

Sud je oslobodio optužbi Carla Visentinija, brodovlasnika i čelnika talijanske brodarske tvrtke Visemar di Navigazione, navodeći da dokazi potvrđuju da nije kriv. Talijanski sud u Bariju također je oslobodio optužbi kompanije Visemar i ANEK, navodeći da nema osnove za drugo suđenje protiv ANEK-a, koji je ranije proglašen krivim u Grčkoj. Naime, čelnike kompanije grčki je sud osudio na 16 godina zatvora, no kazna je zbog zastare smanjena na pet godina te konačno pretvorena u novčanu kaznu u iznosu od 36.000 eura.

Stranke koje su tužile optužene za odštetu većinom su se povukle iz spora. Odvjetnici su tijekom suđenja od brodovlasnika uspjeli zaplijeniti približno 2 milijuna eura, koji su korišteni u svrhu odšteta.

Tužitelji su talijanskim medijima izjavili da su zadovoljni kaznama, ali su izrazili žaljenje zbog zastare, dodajući da je slučaj istaknuo nedostatke u talijanskom pravosudnom sustavu.

Devet godina nakon tragičnog požara na trajektu Norman Atlantic, koji je odnio živote najmanje 31 osobe, talijanski sud konačno je donio presudu. Zapovjednik, upravitelj stroja i jedan član posade osuđeni su na zatvorske kazne u trajanju od nekoliko godina, na temelju optužbi povezanih s gašenjem požara i evakuacijom, dok je sud zbog zastare odbacio optužbe za ubojstvo iz nehaja, kao i optužbe protiv vlasnika i operatera broda.

Kazneni progon cijele posade broda Norman Atlantic, brodovlasnika i čelnika talijanske brodarske tvrtke Visemar di Navigazione Carla Visentinija te grčke kompanije ANEK Lines kao unajmitelja, započeo je u studenom 2022. godine. Kako navodi The Maritime Executive, optuženi su za ubojstvo iz nehaja, kao i zbog neuspjele evakuacije i lošeg gašenja požara, što je dovelo do nesreće i smrti najmanje 31 osobe.

Ro-Pax Norman Atlantic, trajekt od 26.900 tona izgrađen 2009. godine, bio je u vlasništvu Visemara te u čarteru za ANEK. Brod je u noći tog kobnog 28. prosinca 2014. godine bio na putu iz Patrasa u zapadnoj Grčkoj do Ancone u Italiji, kada je u ranim jutarnjim satima izbio požar.

Tijekom istrage, utvrđeno je da su se na brodu nalazila 43 kamiona, no trajekt je imao tek 40 električnih priključaka. Vjeruje se da se požar proširio s jednog od tri kamiona koja su ostavila upaljene motore, što je protuzakonito. Druga teorija je da su ilegalni migranti zapalili vatru u jednoj od prikolica kamiona kako bi se ugrijali, no ta teorija nije potvrđena.

Tužitelji su naveli da su gašenje požara i evakuacija bili “kaotični”. Posada je isprva “započela gašenje na pogrešnoj palubi, što je omogućilo dodatno širenje požara”. Preživjeli putnici kazali su da su bili prepušteni sami sebi te da nisu dobili upute od posade, a neki su putnici samoinicijativno napustili brod na splavima unatoč oluji i nemirnom moru. Spasili su ih drugi brodovi koji su plovili u tom području, prije nego je organizirana međunarodna akcija spašavanja. Putnici su također naveli da su neki članovi posade napustili brod brzo nakon izbijanja požara.

Tužitelji su naveli da je evakuacija “potpuno pogrešno provedena”, navodeći da su “svi mogli biti spašeni da je posada izvršila svoje dužnosti i pravilno obavila evakuaciju”.

Točan broj poginulih nije poznat jer se na brodu nalazilo više slijepih putnika. No, tu tragediji nije bio kraj. Samo dva dana kasnije, 30. prosinca, tijekom tegljenja trupa izgorjelog trajekta poginula su dva člana posade albanskog tegljača Iliria.

Sud je zapovjednika Argilija Giacomazzija osudio ga na šest godina zatvora na temelju optužbi za nemar. Upravitelj stroja Gianluca Assante osuđen je na pet godina i četiri mjeseca zatvora na temelju sličnih optužbi, dok je Francesco Nardulli, jedan od članova posade (rank nije naveden), osuđen na tri godine. Talijanski sud odbacio je optužbe protiv 29 drugih optuženika, a sud je zbog zastare također odbacio optužbe za ubojstvo iz nehaja protiv kapetana i članova posade.

Sud je oslobodio optužbi Carla Visentinija, brodovlasnika i čelnika talijanske brodarske tvrtke Visemar di Navigazione, navodeći da dokazi potvrđuju da nije kriv. Talijanski sud u Bariju također je oslobodio optužbi kompanije Visemar i ANEK, navodeći da nema osnove za drugo suđenje protiv ANEK-a, koji je ranije proglašen krivim u Grčkoj. Naime, čelnike kompanije grčki je sud osudio na 16 godina zatvora, no kazna je zbog zastare smanjena na pet godina te konačno pretvorena u novčanu kaznu u iznosu od 36.000 eura.

Stranke koje su tužile optužene za odštetu većinom su se povukle iz spora. Odvjetnici su tijekom suđenja od brodovlasnika uspjeli zaplijeniti približno 2 milijuna eura, koji su korišteni u svrhu odšteta.

Tužitelji su talijanskim medijima izjavili da su zadovoljni kaznama, ali su izrazili žaljenje zbog zastare, dodajući da je slučaj istaknuo nedostatke u talijanskom pravosudnom sustavu.

HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Lifestyle

Foto / video