Danski brodarski div Maersk potpisao je svoj prvi projekt dogradnje kontejnerskih brodova dual fuel motorima s pogonom na metanol s kineskim brodograditeljem Zhoushan Xinya Shipyard Co. Važan ugovor su potpisali tijekom posebne ceremonije održane 18. listopada 2023. i tako označili početak prvog takvog svjetskog projekta, prenosi Offshore Energy.
Strateška prenamjena plovila za rad na metanol trenutno je glavna točka u nastojanju pomorske industrije za smanjenjem ugljičnog otiska. Potražnja za rekonstrukcijom također ima ogroman tržišni potencijal za industriju popravka brodova.
Maersk je najavio planove za rekonstrukciju postojećeg kontejnerskog broda u lipnju ove godine. Kao što je objavljeno, pretvorba na dual fuel motor s pogonom na metanol zakazana je za 2024., a Maersk planira proširiti projekt rekonstrukcije na nekoliko sestrinskih brodova.
U tu svrhu, Maersk je sklopio ugovor s njemačkim MAN Energy Solutions (MAN ES) kako bi osigurao svoje dual-fuel motore za ove buduće novogradnje.
Prema ugovoru s tvrtkom MAN ES, ukupno 11 plovila opremljenih MAN B&W 8G95ME-C9.5 glavnim tegljačima bit će naknadno opremljeni tipovima MAN B&W 8G95ME-LGIM10.5, to jest dual fuel pogon koji može raditi na loživo ulje/metanol.
Zhoushan Xinya Shipbuilding otkrio je da je ovaj ugovor za Maersk Group dobio krajem rujna, piše Offshore Energy.

Na ceremoniji potpisivanja ugovora, generalni direktor brodogradilišta Xia Songkang, izrazio je svoju zahvalnost i istaknuo potporu vladinih dužnosnika i Maerska, za pretvaranje ovog pothvata u stvarnost.
Čelnik brodogradilišta opisao je potpisivanje ovog projekta kao povijesno postignuće za Zhoushan Xinya Shipbuilding, gurajući tvrtku u područje održive gradnje i popravka brodova.
Brian Voldsgaard, viši direktor nabave Maersk grupe, istaknuo je Maerskovu nepokolebljivu predanost oblikovanju čišće i održivije brodarske industrije.
Upuštajući se u ovakav projekt Maersk jača svoju predanost da postane vodilja za dekarbonizaciju unutar globalnog pomorskog sektora, rekao je Voldsgaard.

Projekt je usklađen s Maerskovim ciljem net-zero emisije do 2040. godine te zacrtava put prema održivoj budućnosti, utjelovljujući viziju ekološki prihvatljivog brodarstva.
U rujnu je Maersk krstio svoj prvi kontejnerski brod na metanol, Laura Maersk, a početkom listopada, južnokorejski Hyundai Heavy Industries (HHI) porinuo je prvi od dvanaest Maerskovih kontejnerskih brodova s pogonom na metanol od 16.200 TEU.