O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Istraživači pronašli olupinu 100-godišnjeg jezeraša kod Michigana

Povijesno društvo “The Great Lakers Shipwreck” otkrilo je olupinu teretnog broda Huronton, koji je potonuo nakon sudara na jezeru Superior prije gotovo 100 godina.

Dana 11. listopada 1923., brod Huronton dužine otprilike 73 metra, je krenuo uz jezero Superior, a veći teretnjak, Cetus od oko 122 metra, približavao se nizbrdo. Kako je vidljivost bila loša zbog magle i dima požara koji je planuo u šumi, Cetus je udario u sredinu Hurontonovog lijevog boka, probivši trup manjeg broda, prenosi The Maritime Executive.

Zapovjednik Cetusa je uspio ostati pribran i držati svoje motore broda upaljenima, a pramac teretnjaka je zakačio u nastaloj rupi te tako usporavao poplavu. To je posadi Hurontona dalo dovoljno vremena da sigurno napuste brod – uz jednu iznimku, buldoga posade, koji je ostao vezan prema krmi.

Prema izvještajima o incidentu, glavni časnik Dick Simpell, vratio se na Huronton i spasio psa prije nego što je brod potonuo. Uspio se održati na površini samo 18 minuta nakon sudara.

Nakon 100 godina od tog događaja, ovo povijesno društvo i njegov istraživački brod, R/V David Boyd, uočili su olupinu Hurontona u sonarnom istraživanju kada su uočili slab signal u malom udubljenju na dnu, na dubini od 244 metra. Posada je vidjela olupinu i napravila jasni sonarni prikaz uništenog teretnjaka, koji je stajao uspravno i ostao netaknut s jasno vidljivim otvorima.

Kasnije istraživanje je otkrilo stanje broda u vrlo detaljnim crtama, ističe The Maritime Executive.

“Pronaći ovakvu olupinu jako je uzbudljivo. Pomisliti da smo mi prve ljudske oči koje su pogledale ovaj brod 100 godina nakon što je potonuo, nije nešto što mnogo ljudi ima priliku učiniti”, rekao je izvršni direktor GLSHS-a Bruce Lynn.

Povijesno društvo “The Great Lakers Shipwreck” otkrilo je olupinu teretnog broda Huronton, koji je potonuo nakon sudara na jezeru Superior prije gotovo 100 godina.

Dana 11. listopada 1923., brod Huronton dužine otprilike 73 metra, je krenuo uz jezero Superior, a veći teretnjak, Cetus od oko 122 metra, približavao se nizbrdo. Kako je vidljivost bila loša zbog magle i dima požara koji je planuo u šumi, Cetus je udario u sredinu Hurontonovog lijevog boka, probivši trup manjeg broda, prenosi The Maritime Executive.

Zapovjednik Cetusa je uspio ostati pribran i držati svoje motore broda upaljenima, a pramac teretnjaka je zakačio u nastaloj rupi te tako usporavao poplavu. To je posadi Hurontona dalo dovoljno vremena da sigurno napuste brod – uz jednu iznimku, buldoga posade, koji je ostao vezan prema krmi.

Prema izvještajima o incidentu, glavni časnik Dick Simpell, vratio se na Huronton i spasio psa prije nego što je brod potonuo. Uspio se održati na površini samo 18 minuta nakon sudara.

Nakon 100 godina od tog događaja, ovo povijesno društvo i njegov istraživački brod, R/V David Boyd, uočili su olupinu Hurontona u sonarnom istraživanju kada su uočili slab signal u malom udubljenju na dnu, na dubini od 244 metra. Posada je vidjela olupinu i napravila jasni sonarni prikaz uništenog teretnjaka, koji je stajao uspravno i ostao netaknut s jasno vidljivim otvorima.

Kasnije istraživanje je otkrilo stanje broda u vrlo detaljnim crtama, ističe The Maritime Executive.

“Pronaći ovakvu olupinu jako je uzbudljivo. Pomisliti da smo mi prve ljudske oči koje su pogledale ovaj brod 100 godina nakon što je potonuo, nije nešto što mnogo ljudi ima priliku učiniti”, rekao je izvršni direktor GLSHS-a Bruce Lynn.