O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Tankerska sprema preuzimanje Atlanstke plovidbe

S dionicama koje je imala od ranije, Tankerska ukupno drži 818.563 dionice Atlantske plovidbe, što predstavlja 39,1 posto temeljnog kapitala te je stoga nastala obveza za preuzimanje.

Tankerska plovidba kontrolira 39,1 posto dionica Atlantske plovidbe, a jednako kao u slučajevima preuzimanja Tankerske Next Generation i Turisthotela, zadarska brodarska kompanija otkupljivat će dionice kroz javni poziv dioničarima Atlantske plovidbe kako bi došla do većinskog vlasništva, prenosi Zadarski list.

Tankerska plovidba sudjelovala je u postupku povećanja temeljnog kapitala dubrovačkog brodara pri čemu je upisala i uplatila 638.501 dionicu Atlantske plovidbe, što čini 32,65 posto njezinog temeljnog kapitala. Zajedno s dionicama koje je imala od ranije, Tankerska plovidba ukupno drži 818.563 dionice Atlantske plovidbe, što predstavlja 39,1 posto temeljnog kapitala te je stoga po sili zakona nastala obveza objavljivanja ponude za preuzimanje Atlantske plovidbe.

Procedura

Za vrijeme trajanja ponude za preuzimanje, dioničari koji žele prodati svoje dionice pohranjuju ih Središnjem klirinškom depozitarnom društvu, a po njenom završetku, Tankerska će plovidba platiti i preuzeti sve pohranjene dionice, nakon čega javno objavljuje izvješće o preuzimanju. Tim korakom završava postupak preuzimanja.

Za većinsko vlasništvo Tankerskoj plovidbi bio bi dovoljan pristanak nekoliko većih dioničara Atlantske – dosta bi joj bilo još 11-tak posto dionica što bi, opet uz cijenu iz javne ponude, značilo dodatnih 12-tak milijuna eura.

Tankerska je plovidba prošle godine ostvarila najbolje rezultate u povijesti, s prihodima od 191 milijun eura i dobiti od oko 106 milijuna eura. Atlantska je plovidba u istom razdoblju ostvarila prihod od 83 milijuna eura i dobit od tri milijuna eura, a u odnosu na 2021. godinu, lani su im se prihodi prepolovili, a dobit dvostruko smanjila.

Poslovanje Atlantske

Osim zbog pada cijena vozarina, pad poslovanja u Atlantskoj plovidbi objasnili su uvođenjem sankcija na izvoz određenih dobara iz Rusije. Naime, na poslovanje Atlantske u najvećoj su mjeri utjecale sankcije na uvoz ruskog ugljena u EU. Zbog toga su brodovi morali mijenjati svoje uobičajene rute te su premješteni ili na Daleki istok ili plove za druge luke u Mediteranu ili Atlantiku koje nisu podložne sankcijama.

Atlantska plovidba na kraju prošle godine raspolagala je flotom od 11 bulk carriera. Flota se ove godine trebala proširiti za dva dodatna broda, no jedan od njih početkom studenog prodan je za cijenu od 37,6 milijuna dolara. Atlantska plovidba izvijestila je da će se primopredaja novim vlasnicima izvršiti po preuzimanju broda u brodogradilištu.

U ovom trenutku Tankerska plovidba ima 13 brodova u dugoj plovidbi od kojih je šest produkt tankera u sklopu TNG-a, tri bulk carriera i četiri tankera za prijevoz sirove nafte. Ima i šest katamarana u sklopu tvrtke TP Line koja je, također kao i TNG, u 100 postotnom vlasništvu Tankerske plovidbe.

S dionicama koje je imala od ranije, Tankerska ukupno drži 818.563 dionice Atlantske plovidbe, što predstavlja 39,1 posto temeljnog kapitala te je stoga nastala obveza za preuzimanje.

Tankerska plovidba kontrolira 39,1 posto dionica Atlantske plovidbe, a jednako kao u slučajevima preuzimanja Tankerske Next Generation i Turisthotela, zadarska brodarska kompanija otkupljivat će dionice kroz javni poziv dioničarima Atlantske plovidbe kako bi došla do većinskog vlasništva, prenosi Zadarski list.

Tankerska plovidba sudjelovala je u postupku povećanja temeljnog kapitala dubrovačkog brodara pri čemu je upisala i uplatila 638.501 dionicu Atlantske plovidbe, što čini 32,65 posto njezinog temeljnog kapitala. Zajedno s dionicama koje je imala od ranije, Tankerska plovidba ukupno drži 818.563 dionice Atlantske plovidbe, što predstavlja 39,1 posto temeljnog kapitala te je stoga po sili zakona nastala obveza objavljivanja ponude za preuzimanje Atlantske plovidbe.

Procedura

Za vrijeme trajanja ponude za preuzimanje, dioničari koji žele prodati svoje dionice pohranjuju ih Središnjem klirinškom depozitarnom društvu, a po njenom završetku, Tankerska će plovidba platiti i preuzeti sve pohranjene dionice, nakon čega javno objavljuje izvješće o preuzimanju. Tim korakom završava postupak preuzimanja.

Za većinsko vlasništvo Tankerskoj plovidbi bio bi dovoljan pristanak nekoliko većih dioničara Atlantske – dosta bi joj bilo još 11-tak posto dionica što bi, opet uz cijenu iz javne ponude, značilo dodatnih 12-tak milijuna eura.

Tankerska je plovidba prošle godine ostvarila najbolje rezultate u povijesti, s prihodima od 191 milijun eura i dobiti od oko 106 milijuna eura. Atlantska je plovidba u istom razdoblju ostvarila prihod od 83 milijuna eura i dobit od tri milijuna eura, a u odnosu na 2021. godinu, lani su im se prihodi prepolovili, a dobit dvostruko smanjila.

Poslovanje Atlantske

Osim zbog pada cijena vozarina, pad poslovanja u Atlantskoj plovidbi objasnili su uvođenjem sankcija na izvoz određenih dobara iz Rusije. Naime, na poslovanje Atlantske u najvećoj su mjeri utjecale sankcije na uvoz ruskog ugljena u EU. Zbog toga su brodovi morali mijenjati svoje uobičajene rute te su premješteni ili na Daleki istok ili plove za druge luke u Mediteranu ili Atlantiku koje nisu podložne sankcijama.

Atlantska plovidba na kraju prošle godine raspolagala je flotom od 11 bulk carriera. Flota se ove godine trebala proširiti za dva dodatna broda, no jedan od njih početkom studenog prodan je za cijenu od 37,6 milijuna dolara. Atlantska plovidba izvijestila je da će se primopredaja novim vlasnicima izvršiti po preuzimanju broda u brodogradilištu.

U ovom trenutku Tankerska plovidba ima 13 brodova u dugoj plovidbi od kojih je šest produkt tankera u sklopu TNG-a, tri bulk carriera i četiri tankera za prijevoz sirove nafte. Ima i šest katamarana u sklopu tvrtke TP Line koja je, također kao i TNG, u 100 postotnom vlasništvu Tankerske plovidbe.