O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

CARINTHIA: Dubrovnik je posjećivala kao kruzer, bila je ratni brod, a danas je na dnu Atlantika

U brodogradilištu Vickers Armstrong u Barrow-in-Furnessu u Engleskoj, položena je 1924. kobilica novogradnje broj 586 koju je poznata brodarska kompanija Cunard line naručila u sklopu svoga programa obnove u Prvom svjetskom ratu uništene putničke flote. Ime je broda trebalo biti Servia, ali mu je prigodom porinuća u veljači sljedeće godine ipak promijenjeno u Carinthia.

Na svoje je prvo komercijalno putovanje otplovio 22. kolovoza 1925. godine iz Liverpoola za New York. Bio je to brod od 20277 bruto tona, dug 190, širok 22,4 metara koji je mogao prevoziti 1650 putnika i 450 članova posade. Četiri parne Vickers DRG turbine ukupne snage 13500 KS proizvedene u istom brodogradilištu omogućavale su mu preko dvije propele plovidbu brzinom od 16 čvorova, piše Dubrovački dnevnik.

KRAJEM 20-IH PRVI PUT U DUBROVNIKU

Carinthia je uglavnom plovila na pruzi iz Liverpoola za New York preko Bostona, ali je povremeno poduzimala i kružna putovanja. Tako je veoma brzo doplovila i do Dubrovnika i to prvi put 28. veljače 1928. s 410 putnika i 430 članova posade. Na drugoj plovidbi započetoj 21. siječnja 1929. iz New Yorka je ticala luke: Casablanca, Alžir, Tunis, Napulj, Kotor, Dubrovnik, Split, Venecija, La Valletta, Palermo, Nica i Malaga.

Ponovo se ovamo vratila 2. svibnja 1929., potom 3. ožujka 1930. te 3. svibnja iste godine. Posljednji je put Carinthia posjetila naš grad 28. veljače 1931. godine i više se ovamo nije vratila. Od 1934. Carinthia prelazi na održavanje ljetne putničke pruge London- Le Havre- Southampton- New York dok je zimi uposlena na turističkim kružnim putovanjima Karipskim otočjem.

NAKON TORPEDA USLIJEDILA AGONIJA, POGINULO ČETVERO LJUDI

Međutim, izbio je Drugi svjetski rat, pa je Carinthia rekvirirana za potrebe britanske ratne mornarice. Preuređena je krajem prosinca 1939. u naoružani transportni brod te od tada na svojim palubama nosi šest moćnih topova od 152 mm te dva manja topa od 76 mm. Plovi u ophodnjama i u pratnji konvoja savezničkih transportnih brodova sjevernim Atlantikom.

U redovnoj ophodnji zapadno od obala Sjeverne Irske kod zaljeva Galway, pod zapovjedništvom kapetana Barretta, Carinthia je 6. lipnja 1940. naletjela na njemačku podmornicu U- 46. Precizno ispaljena torpeda su pogodila brod koji nije odmah potonuo. Njegova agonija, u kojoj su živote izgubila četiri člana posade, trajala je punih 30 sati. Kvalitetno izgrađeni brod nije više izdržao na površini mora, pa je u noći sljedećeg dana konačno potonuo. Tako je u tamnim atlantskim dubinama nestao još jedan poznati britanski lajner koji u svojim plovidbama svim morima svijeta nije zaboravio posjetiti i Dubrovnik.

Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik

U brodogradilištu Vickers Armstrong u Barrow-in-Furnessu u Engleskoj, položena je 1924. kobilica novogradnje broj 586 koju je poznata brodarska kompanija Cunard line naručila u sklopu svoga programa obnove u Prvom svjetskom ratu uništene putničke flote. Ime je broda trebalo biti Servia, ali mu je prigodom porinuća u veljači sljedeće godine ipak promijenjeno u Carinthia.

Na svoje je prvo komercijalno putovanje otplovio 22. kolovoza 1925. godine iz Liverpoola za New York. Bio je to brod od 20277 bruto tona, dug 190, širok 22,4 metara koji je mogao prevoziti 1650 putnika i 450 članova posade. Četiri parne Vickers DRG turbine ukupne snage 13500 KS proizvedene u istom brodogradilištu omogućavale su mu preko dvije propele plovidbu brzinom od 16 čvorova, piše Dubrovački dnevnik.

KRAJEM 20-IH PRVI PUT U DUBROVNIKU

Carinthia je uglavnom plovila na pruzi iz Liverpoola za New York preko Bostona, ali je povremeno poduzimala i kružna putovanja. Tako je veoma brzo doplovila i do Dubrovnika i to prvi put 28. veljače 1928. s 410 putnika i 430 članova posade. Na drugoj plovidbi započetoj 21. siječnja 1929. iz New Yorka je ticala luke: Casablanca, Alžir, Tunis, Napulj, Kotor, Dubrovnik, Split, Venecija, La Valletta, Palermo, Nica i Malaga.

Ponovo se ovamo vratila 2. svibnja 1929., potom 3. ožujka 1930. te 3. svibnja iste godine. Posljednji je put Carinthia posjetila naš grad 28. veljače 1931. godine i više se ovamo nije vratila. Od 1934. Carinthia prelazi na održavanje ljetne putničke pruge London- Le Havre- Southampton- New York dok je zimi uposlena na turističkim kružnim putovanjima Karipskim otočjem.

NAKON TORPEDA USLIJEDILA AGONIJA, POGINULO ČETVERO LJUDI

Međutim, izbio je Drugi svjetski rat, pa je Carinthia rekvirirana za potrebe britanske ratne mornarice. Preuređena je krajem prosinca 1939. u naoružani transportni brod te od tada na svojim palubama nosi šest moćnih topova od 152 mm te dva manja topa od 76 mm. Plovi u ophodnjama i u pratnji konvoja savezničkih transportnih brodova sjevernim Atlantikom.

U redovnoj ophodnji zapadno od obala Sjeverne Irske kod zaljeva Galway, pod zapovjedništvom kapetana Barretta, Carinthia je 6. lipnja 1940. naletjela na njemačku podmornicu U- 46. Precizno ispaljena torpeda su pogodila brod koji nije odmah potonuo. Njegova agonija, u kojoj su živote izgubila četiri člana posade, trajala je punih 30 sati. Kvalitetno izgrađeni brod nije više izdržao na površini mora, pa je u noći sljedećeg dana konačno potonuo. Tako je u tamnim atlantskim dubinama nestao još jedan poznati britanski lajner koji u svojim plovidbama svim morima svijeta nije zaboravio posjetiti i Dubrovnik.

Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik