O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kina: Predstavljeni planovi za kontejnerski brod s nuklearnim pogonom

China State Shipbuilding Corporation (CSSC) predstavila je planove za potencijalno najveći svjetski kontejnerski brod na nuklearni pogon, piše gCaptain.

Planovi za brod kapaciteta 24.000 TEU predstavljeni su u utorak, 5. prosinca, na sajmu Marintec China u Šangaju. Brod će koristiti četvrtu generaciju reaktora hlađenih rastaljenom soli (MSR) za proizvodnju električne energije.

“Izuzetno veliki kontejnerski brod s nuklearnim pogonom dizajniran je za stvarno postizanje ‘nulte emisije’ ispušnih plinova tijekom svog rada”, rekao je CSSC u objavi na Weibu.

MSR je vrsta malih modularnih nuklearnih reaktora koji koriste tekuću mješavinu soli i kao gorivo i kao rashladno sredstvo. Gorivo, koje je otopljeno u soli, omogućuje bolju kontrolu i učinkovitost u nuklearnoj reakciji, pružajući poboljšanu sigurnost i potencijal za veću iskoristivost goriva.

S obzirom na to da nuklearna energija već više od šest desetljeća opskrbljuje mornarička i državna plovila energijom s nultom emisijom, pomorska industrija istražuje korištenje nuklearnog pogona za komercijalne brodove u nastojanju da poveća učinkovitost i smanji ugljični otisak industrije, navodi gCaptain.

Studija klasifikacijskog društva ABS objavljena ranije ove godine sugerira da nuklearni pogon u komercijalnim pomorskim plovilima, posebno kontejnerskom brodu od 14.000 TEU i Suezmax tankeru, može povećati kapacitet tereta i radnu brzinu dok eliminira emisije CO2 i potrebu za punjenjem goriva tijekom životnog vijeka od 25 godina.

Christopher Wiernicki, predsjednik i glavni izvršni direktor međunarodnog klasifikacijskog društva ABS, vjeruje da je nuklearni pogon ključan za postizanje net-zero svijeta.

Net-zero svijet lakše je ostvariti pomoću nuklearnog pogona, a mi postavljamo temelje za tu budućnost. Pretvaranje ovoga u stvarnost zahtijevat će značajnu potporu javnog sektora, a ABS je u dobroj poziciji da spoji vlade i industriju”, rekao je nakon što je ABS objavio studiju u srpnju.

„Napredni ili mali modularni reaktori rješavaju mnoga pitanja koja se tradicionalno povezuju s nuklearnom energijom za komercijalnu pomorsku upotrebu, s povećanom sigurnošću, učinkovitosti i smanjenim troškovima. Unatoč tome, potrebno je odgovoriti na mnoga pitanja i ključno je da industrija ocijeni ove tehnologije s ogromnim fokusom na sigurnost,” rekao je.

China State Shipbuilding Corporation (CSSC) predstavila je planove za potencijalno najveći svjetski kontejnerski brod na nuklearni pogon, piše gCaptain.

Planovi za brod kapaciteta 24.000 TEU predstavljeni su u utorak, 5. prosinca, na sajmu Marintec China u Šangaju. Brod će koristiti četvrtu generaciju reaktora hlađenih rastaljenom soli (MSR) za proizvodnju električne energije.

“Izuzetno veliki kontejnerski brod s nuklearnim pogonom dizajniran je za stvarno postizanje ‘nulte emisije’ ispušnih plinova tijekom svog rada”, rekao je CSSC u objavi na Weibu.

MSR je vrsta malih modularnih nuklearnih reaktora koji koriste tekuću mješavinu soli i kao gorivo i kao rashladno sredstvo. Gorivo, koje je otopljeno u soli, omogućuje bolju kontrolu i učinkovitost u nuklearnoj reakciji, pružajući poboljšanu sigurnost i potencijal za veću iskoristivost goriva.

S obzirom na to da nuklearna energija već više od šest desetljeća opskrbljuje mornarička i državna plovila energijom s nultom emisijom, pomorska industrija istražuje korištenje nuklearnog pogona za komercijalne brodove u nastojanju da poveća učinkovitost i smanji ugljični otisak industrije, navodi gCaptain.

Studija klasifikacijskog društva ABS objavljena ranije ove godine sugerira da nuklearni pogon u komercijalnim pomorskim plovilima, posebno kontejnerskom brodu od 14.000 TEU i Suezmax tankeru, može povećati kapacitet tereta i radnu brzinu dok eliminira emisije CO2 i potrebu za punjenjem goriva tijekom životnog vijeka od 25 godina.

Christopher Wiernicki, predsjednik i glavni izvršni direktor međunarodnog klasifikacijskog društva ABS, vjeruje da je nuklearni pogon ključan za postizanje net-zero svijeta.

Net-zero svijet lakše je ostvariti pomoću nuklearnog pogona, a mi postavljamo temelje za tu budućnost. Pretvaranje ovoga u stvarnost zahtijevat će značajnu potporu javnog sektora, a ABS je u dobroj poziciji da spoji vlade i industriju”, rekao je nakon što je ABS objavio studiju u srpnju.

„Napredni ili mali modularni reaktori rješavaju mnoga pitanja koja se tradicionalno povezuju s nuklearnom energijom za komercijalnu pomorsku upotrebu, s povećanom sigurnošću, učinkovitosti i smanjenim troškovima. Unatoč tome, potrebno je odgovoriti na mnoga pitanja i ključno je da industrija ocijeni ove tehnologije s ogromnim fokusom na sigurnost,” rekao je.