I treći brod koji je Jadrolinija ove godine kupila u Grčkoj za potrebe osvježenja svoje flote je doplovio u Brodogradilište “Viktor Lenac”. Riječ je o trajektu zatvorenog tipa, koji već nosi ime Vela Luka, a trebao bi zamijeniti popularni, ali i više od pola stoljeća star trajekt Lastovo na liniji Split – Vela Luka – Ubli.
Ovaj polovni ro-ro brod izgrađen je 1997. godine u Japanu, kupljen je u postupku javne nabave za 12 milijuna eura bez PDV-a od kompanije Horizon Shipping Company iz grčke Preveze. Prema podacima s Marine Traffica, brod je do 2020. godine bio u floti japanskog putničkog brodara Nankai Ferry pod imenom Tsurugi, a posljednje tri godine u Grčkoj je plovio kao Hermes, piše Novi list.
Dugačak je 108 metara, širok 18 metara, a prema informacijama iz Jadrolinije ima kapacitet prijevoza 680 putnika i 100 vozila što predstavlja iskorak s obzirom na to da je kapacitet Lastova 500 putnika i 60 vozila. U Jadroliniji očekuju da bi trajekt Vela Luka, nakon prilagodbe zahtjevima Hrvatskog registra brodova (HRB), na svojoj budućoj liniji trebao zaploviti u prvom kvartalu iduće godine.
Uz Vela Luku, u susjednom brodogradilištu Dalmont u Kraljevici na zahvatima prilagodbe i remontu nalazi se drugi “grčki” trajekt koji će u floti Jadrolinije ploviti kao Sv. Duje. Također je namijenjen splitskom plovnom području, a povezivat će Split i otok Brač.
Riječ je o novijem trajektu, sagrađenom 2017. godine, dug je 107 metara s kapacitetom prihvata 780 putnika i 130 vozila, a njegova nabavna cijena bila je 7,7 milijuna eura bez PDV-a. Kupljen je od grčke brodarske kompanije Livadas Shipping Co., a plovio je pod imenom Glykofilousa IV.
Treći brod koji je nacionalni putnički brodar nabavio u Grčkoj, od kompanije Star Gem Maritime Co., nalazi se u lošinjskom brodogradilištu. U pitanju je klasični putnički brod dužine 47 metara, izgrađen je 2004. godine i kupljen za dva milijuna eura bez PDV-a, navodi Novi list.
Namijenjen je riječkom plovnom području i povezivat će otoke Lošinj, Unije, Susak i Ilovik, a plovit će pod imenom Unije. I ovaj brod mora se prilagoditi zahtjevima HRB-a i karakterističnim bojama i oznakama hrvatskog brodovlasnika što bi, kako doznajemo, trebalo biti zgotovljeno početkom nadolazeće godine.