U sezoni 2006. u grušku je luku uplovio jedan neočekivani gost, malezijski putnički kruzer Superstar Libra. Daleko od svoje matične luke i redovnih plovidbenih puteva doplovio je nakratko u Sredozemlje i tom prigodom posjetio Dubrovnik.
Sredinom svibnja 1988. godine isporučen je američkom brodaru Norwegian Cruise Line velikí putnički kruzer. Novogradnja broj 1294 prigodom porinuća u finskom brodogradilištu Wartsila Marine Perno Shipyard – Turku dobio je ime Seaward. Imao je 42.276 bruto tona, bio dug 216, širok 28 metara, a na svojih je deset putničkih paluba mogao prihvatiti maksimalno do 1.800 putnika u 732 kabine skromne veličine od svega 12 kvadratnih metara. Četiri glavna dizel pogonska stroja Wartsila-Sulzer ukupne snage 18.476 kW omogućavala su mu preko dvije propele plovidbu brzinu od 20 čvorova. Na brodu je bilo ukrcano i 740 članova posade, piše Dubrovački dnevnik.
DIO FLOTE NORWEGIAN CRUISE LINEA
Od svibnja 1988. godine, Seaward sljedećih devet godina redovito poduzima atraktivna kružna putovanja iz New Yorka prema Karibima. Iako je brodovlasnik Knut Kloster koncem osamdesetih godina prošlog stoljeća, kupnjom Royal Viking Linea i Royal Star Cruise Linea, već bio formirao veliku brodarsku kompaniju Norwegian Cruise Line (NCL), u njegovu je flotu službeno uvrstio Seaward tek 1997. i dao mu novo ime Norwegian Sea. Na poslovanje broda se to ništa bitno nije odrazilo pa je on i dalje nastavio ploviti svojim, sada već dobro uhodanim, kružnim putovanjima u karipskim vodama.
Ipak, velika promjena se dogodila 2005. godine kada je brodarska kompanija Star Cruise Line sa sjedištem u Hong Kongu, u vlasništvu malezijskog lanca kockarnica Genting, kupila na burzi u New Yorku većinski paket dionica. Tako je Norwegian Sea prvo upućen na temeljitu rekonstrukciju u brodogradilište Lloyd Shiprepair Freeport na Bahamima da bi u kolovozu 2005. zaplovio pod novim imenom Superstar Libra.
DUBROVNIK POSJETIO SAMO JEDNOM
Nakon jednomjesečne pripreme u Singapuru otplovio je u indijski Mumbai (Bombaj) odakle je u rujnu 2005. godine zaplovio na kružnim putovanjima u egzotičnoj i u ovoj vrsti putovanja do tada neistraženoj Indokini. Očito je da u njima nije polučio baš najbolje poslovne rezultate pa je u ljeto sljedeće 2006. godine upućen u Sredozemlje i 21. lipnja 2006. prvi put posjetio i Dubrovnik. Ipak, već je najesen iste godine ponovo vraćen u indijski Mumbai, a od 2007. i u tajvanski Keelung. Ovdje ostaje sve do studenog 2008. kada nakratko prelazi u Singapur, navodi Dubrovački dnevnik.
Ponovo bez posla, Superstar Libra je u siječnju 2009. raspremljena sve do konca svibnja kada je ponovo iz Keelunga zaplovila na kraćim kružnim putovanjima prema japanskoj Ishigaki i Okinawi. Najesen je još neko vrijeme plovio oko Singapura. Potom je ponovo raspremljena u Port Klangu, malo plovi između Japana i Taiwana te koncem 2010. godine opet iz Singapura, ali sada prema Tajlandu.
BROD HOTEL SKONČAO U TURSKOM REZALIŠTU
U objavljenom programu za 2011. poduzimao je jednodnevna krstarenja otvorenim morem s večernjim polaskom i jutarnjim povratkom u malezijski turistički otok i luku Penang te trodnevna krstarenja iz Penanga prema tajlandskim turističkim središtima Phuket i Krabi. Nakon što je okušao sreću u Kini, prvo 2015. u Xianenu, a potom 2016. u Haikou, ponovo se 2017. vratio u Penang. Od 2018. služi kao stacionirani brod hotel za radnike brodogradilišta u Hong Kongu.
Superstar Libra premješten je na drugi vez u luci Wismar u studenom 2021. godine. Dana 4. veljače 2022. objavljeno je da je operater broda, Star Cruises Germany GmbH. nesolventan, te je prodan tvrtki Flash Maritime Ltd. Dana 11. travnja 2022. otplovio je iz Wismara u teglju za Grčku, navodno da bi nastavio služiti kao plutajući brod- hotel. Njegova konačna sudbina je bila ipak drugačija, a tu je kumovala i svjetska pandemija COVID 19 te je u tegljenu prema Grčkoj ponovo preprodan, ali ovaj put u rezalište brodova tj. u tursku Aliagu gdje je u teglju došao 28. svibnja pod imenom Libra. Nasukan je 1. lipnja 2022. te je započelo njegovo rezanje.
Ivo Batričević / Dubrovački dnevnik