O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Luka Bar: Visoki troškovi krivi za smanjenu dobit u 2023. godini

Luka Bar smanjila je profitabilnost tijekom prošle godine, a to se ponajprije može pripisati rastućim troškovima poslovanja, piše Poslovni Dnevnik.

Uprava Luke Bar očekuje oko milijun eura manju dobit nego 2022. godine, dok su prihodi tvrtke za prošlu godinu na razini od oko 15 milijuna eura, najavio je predsjednik Uprave Ilija Pješčić.

Sanacija obale
Ta je državna tvrtka prošle godine imala dobit od 4,9 milijuna eura i prihod od oko 22 milijuna eura, pišu Vijesti. “Ove godine smo imali dosta troškova. Sanacija obale gdje nam je svaki mjesec odlazilo 100 i nešto tisuća eura, a morali smo zaposliti još radnika”, rekao je Pješčić u petak na konferenciji za novinare.

Nova skladišta

Bolje poslovanje Luke Bar u pretprošloj godini objasnio je činjenicom da su imali slučaj dugog zadržavanja 80.000 tona boksita na svojoj obali, zbog čega su naplatili skladištenje prema ugovoru kojeg su sklopili s tvrtkom koja je donijela taj iznos tereta za Luku Bar.

Pješčić je najavio da su ove godine morali zaposliti gotovo duplo više radnika jer je u jednom trenutku tijekom sezone čak 120 ljudi bilo na bolovanju, što je izazvalo dodatne troškove. Broj radnika na bolovanju bio je 25 posto od ukupnog broja zaposlenih. Naveo je i da zapošljavaju gotovo dvostruko više radnika. S početnih 25 lučkih i transportnih radnika na 50, a s 50-ak rukovatelja strojevima na 90.

“To su ljudi koji su zaposleni preko agencije i nemaju mogućnost stalnog zaposlenja. Prema sistematizaciji koju je naknadno napravilo Upravno vijeće, nije predviđeno da ti ljudi trajno ostanu u sustavu, osim ako se kroz evaluaciju u narednom razdoblju ne pokažu kao netko tko je tu zaslužio biti”, pojasnio je Pješčić. U Upravi barske tvrtke smatraju da najviše problema u poslovanju ove godine, kao i obično, uzrokuje dioba obale cijele luke.

“Spajanje luke mora se dogoditi ako želimo sačuvati logistički put kroz Crnu Goru i ako želimo sačuvati cijelu luku”, rekao je Pješčić.

Naveo je da Luka Bar ima samo dva skladišta od 12 na području cijele luke i ta dva skladišta plaćaju oko milijun eura godišnje, iako su nekada bila vlasništvo te kompanije.

Započeli su i izgradnju novih za koje su podigli kredit, a ta će skladišta povećati zatvoreni skladišni kapacitet Luke Bar za gotovo 90 posto, navodi Poslovni Dnevnik.

Rast cijena

“Potreban nam je taj prostor jer gubimo posao kada se kontingenti odbijaju skladištiti na otvorenom. Očekujem da ćemo do kraja drugog tromjesečja imati novih 8,7 tisuća četvornih metara zatvorenog skladišta”, rekao je Pješčić.

Zaključio je da su povećali cijene za klijente te da u idućoj godini očekuju do dva milijuna veći prihod, te dva do 3,5 milijuna tona pretovara. Luka Bar nedavno je objavila kako je kroz tri nova projekta osigurala 1,46 milijuna eura.

Kako navode, kao rezultat napora i uspjeha u prethodnom programskom razdoblju 2014-2020, u novom programskom razdoblju 2021-2027, u okviru Euro MED programa, Luka Bar je osigurala sudjelovanje u dva projekta, dok je u rujnu strateški projekt iz programa Južni Jadran.

Luka Bar smanjila je profitabilnost tijekom prošle godine, a to se ponajprije može pripisati rastućim troškovima poslovanja, piše Poslovni Dnevnik.

Uprava Luke Bar očekuje oko milijun eura manju dobit nego 2022. godine, dok su prihodi tvrtke za prošlu godinu na razini od oko 15 milijuna eura, najavio je predsjednik Uprave Ilija Pješčić.

Sanacija obale
Ta je državna tvrtka prošle godine imala dobit od 4,9 milijuna eura i prihod od oko 22 milijuna eura, pišu Vijesti. “Ove godine smo imali dosta troškova. Sanacija obale gdje nam je svaki mjesec odlazilo 100 i nešto tisuća eura, a morali smo zaposliti još radnika”, rekao je Pješčić u petak na konferenciji za novinare.

Nova skladišta

Bolje poslovanje Luke Bar u pretprošloj godini objasnio je činjenicom da su imali slučaj dugog zadržavanja 80.000 tona boksita na svojoj obali, zbog čega su naplatili skladištenje prema ugovoru kojeg su sklopili s tvrtkom koja je donijela taj iznos tereta za Luku Bar.

Pješčić je najavio da su ove godine morali zaposliti gotovo duplo više radnika jer je u jednom trenutku tijekom sezone čak 120 ljudi bilo na bolovanju, što je izazvalo dodatne troškove. Broj radnika na bolovanju bio je 25 posto od ukupnog broja zaposlenih. Naveo je i da zapošljavaju gotovo dvostruko više radnika. S početnih 25 lučkih i transportnih radnika na 50, a s 50-ak rukovatelja strojevima na 90.

“To su ljudi koji su zaposleni preko agencije i nemaju mogućnost stalnog zaposlenja. Prema sistematizaciji koju je naknadno napravilo Upravno vijeće, nije predviđeno da ti ljudi trajno ostanu u sustavu, osim ako se kroz evaluaciju u narednom razdoblju ne pokažu kao netko tko je tu zaslužio biti”, pojasnio je Pješčić. U Upravi barske tvrtke smatraju da najviše problema u poslovanju ove godine, kao i obično, uzrokuje dioba obale cijele luke.

“Spajanje luke mora se dogoditi ako želimo sačuvati logistički put kroz Crnu Goru i ako želimo sačuvati cijelu luku”, rekao je Pješčić.

Naveo je da Luka Bar ima samo dva skladišta od 12 na području cijele luke i ta dva skladišta plaćaju oko milijun eura godišnje, iako su nekada bila vlasništvo te kompanije.

Započeli su i izgradnju novih za koje su podigli kredit, a ta će skladišta povećati zatvoreni skladišni kapacitet Luke Bar za gotovo 90 posto, navodi Poslovni Dnevnik.

Rast cijena

“Potreban nam je taj prostor jer gubimo posao kada se kontingenti odbijaju skladištiti na otvorenom. Očekujem da ćemo do kraja drugog tromjesečja imati novih 8,7 tisuća četvornih metara zatvorenog skladišta”, rekao je Pješčić.

Zaključio je da su povećali cijene za klijente te da u idućoj godini očekuju do dva milijuna veći prihod, te dva do 3,5 milijuna tona pretovara. Luka Bar nedavno je objavila kako je kroz tri nova projekta osigurala 1,46 milijuna eura.

Kako navode, kao rezultat napora i uspjeha u prethodnom programskom razdoblju 2014-2020, u novom programskom razdoblju 2021-2027, u okviru Euro MED programa, Luka Bar je osigurala sudjelovanje u dva projekta, dok je u rujnu strateški projekt iz programa Južni Jadran.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here