Do sudara MSC kontejnerskog broda i malog ribarskog broda došlo je jer je časnik straže ribarskog broda pokušao obaviti održavanje navigacijskog sustava dok je brod plovio, zbog čega su skrenuli s kursa i sudarili se s kontejnerskim brodom, priopćio je u srijedu Nacionalni odbor za sigurnost prometa (NTSB).
Incident se dogodio 28. listopada 2022. u Atlantskom oceanu otprilike 63 milje jugoistočno od Chincoteaguea u Virginiji. Prema izvješću NTSB-a, kontejnerski brod MSC Rita, išao je prema jugu, dok je ribarski brod Tremont, putovao sjever-sjeveroistok u istom području, navodi gCaptain.
Tremont je prvo prošao ispred MSC Rite, ali je iznenada skrenuo natrag prema kontejnerskom brodu, što je dovelo do sudara. Udar je uzrokovao oštećenje trupa Tremonta, koji je na kraju potonuo.
Tijekom istrage, časnik na brodu Tremont priznao je da je pokušao popraviti žirokompas plovila dok je autopilot bio uključen. Autopilot se oslanjao na povratnu informaciju o smjeru iz žirokompasa i zahtijevao je unos korisnika da postavi željeni kurs. Dok je časnik podešavao žirokompas, autopilot je obrađivao povratnu informaciju, što je rezultiralo okretanjem plovila prema MSC Rita, piše gCaptain.
Ribarski brod dužine oko 35 metara imao je posadu od 12 članova, uz kapetana i 2-godišnje dijete na brodu kao putnika kada je krenuo iz New Bedforda u Massachusettsu 7. listopada 2022. u lov na lignje uz istočnu obalu SAD-a. Posada je rekla NTSB-u da je oko četiri ili pet dana unutar 20-dnevnog putovanja, “žirokompas plovila postao ‘nekako sporadičan'”, ali budući da je pogreška bila do 10 stupnjeva, “odredili su da to nije problem’” i tako su nastavili djelovati duž istočne obale. Također su znali da AIS plovila nije u potpunosti funkcionirao i dok je emitirao nije se prikazivao na brodu, ističe The Maritime Executive.
MSC Rita od 105.000 DWT bio je natovaren s 8.085 TEU-a te je na njemu bilo 22 člana posade. Časnik na straži promatrao je ribarski brod i prilagodio kurs nakon što je kapetan naredio da drže udaljenost od najmanje jedne milje između dva plovila.
Izvješće NTSB-a istaknulo je važnost upravljanja istodobnim operacijama i identificiralo ga kao čimbenik koji je pridonio sudaru.
„Upravljanje simultanim operacijama bitan je element upravljanja sigurnošću i sigurnog rada plovila. Prije početka rada, pomorci bi trebali identificirati opasnosti povezane s radom na jednom dijelu opreme koji mogu utjecati na drugi, kao što su senzori koji šalju informacije drugoj opremi, i upravljati tim rizicima kako bi izbjegli nesigurne uvjete”, navodi se u izvješću NTSB-a, ističe gCaptain.
Također su naglasili korištenje digitalnog selektivnog poziva (DSC) na modernim VHF radijima za učinkovitiju komunikaciju signala za pomoć. Kapetan Tremonta koristio je VHF za signaliziranje opasnosti, ali zbog udaljenosti broda od najbliže postaje obalne straže, poziv u pomoć bio je slab. Korištenje VHF-DSC može upozoriti nadležna tijela za potragu i spašavanje i obližnja plovila, te automatski pruža uvid u poziciju plovila.
Srećom, sve osobe s broda Tremont sigurno su spasili obližnji brodovi i helikopter obalne straže. Tremont je izgubljen u vrijednosti od 4 milijuna dolara plus 750.000 dolara vrijednog ulova, a MSC Rita pretrpio je štetu od 1,5 milijuna dolara, navodi The Maritime Executive.