O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Eksplozivan rast MSC-a: Polovica svih novih kontejnerskih brodova plovi u floti švicarskog brodara!

Nakon što je preuzeo vodstvo na ljestvici najvećih brodarskih kompanija na svijetu, Mediterranean Shipping Company (MSC) je tijekom 2023. godine dodatno učvrstio svoju poziciju. Naime, švicarski brodar prošle je godine floti pridružio brodove ukupnog kapaciteta preko 1 milijun TEU, što čini gotovo polovicu ukupnog rasta globalne flote kontejnerskih brodova, prema novim podacima koje je objavio Alphaliner.

Podsjetimo, MSC je početkom 2022. godine prestigao Maersk i postao najveća brodarska kompanija na svijetu. Od tada je ključnu ulogu u povećanju prednosti MSC-a nad danskim brodarom kroz 2023. godinu odigralo širenje flote, pa je do kraja godine MSC vodstvo povećao za čak 1,12 milijuna TEU. S druge strane, Maersk je u istom periodu zapravo doživio smanjenje flote od 112.500 TEU, odnosno 2,7 %, pokazuju brojke Alphalinera.

Pročitajte i: MSC i službeno pretekao Maersk, postao najveća brodarska kompanija na svijetu

Naime, MSC je u posljednjih dvanaest mjeseci floti dodao nešto više od 1 milijun TEU kapaciteta, zahvaljujući isporukama čak 14 megamax brodova od 24.000 TEU, kao i 26 neo-panamax brodova kapaciteta od 15.250 do 16.550 TEU, te kupnjama polovnih plovila. Tako se MSC-ova flota sada sastoji od 783 kontejnerska broda ukupnog kapaciteta od 5,6 milijuna TEU, što je impresivan rast od 22 % u odnosu na lani. No, MSC ne namjerava stati – rast će se nastaviti jer švicarski brodar u izgradnji ima još 122 broda ukupnog kapaciteta od 1,47 milijuna TEU, navodi Alphaliner.

Porast globalne flote kontejnerskih brodova

Širenje flote švicarskog brodara još je impresivnije kada se uzme u obzir da su novi MSC-ovi brodovi činili čak 47,4 % ukupnog rasta flote kontejnerskih brodova u 2023., navodi Alphaliner.

Naime, na dan 1. siječnja 2024. globalna kontejnerska flota sastojala se od 5.977 brodova ukupnog kapaciteta od 28,13 milijuna TEU. Tako je u 2023. globalna flota kontejnerskih brodova bogatija za 271 brod, što je godišnji neto porast od čak 2,14 milijuna TEU (8,2 %), pokazuju podaci Alphalinera.

Podsjetimo, MSC i Maersk su u siječnju 2023. objavili da će do siječnja 2025. godine okončati svoj savez, poznat kao 2M, koji im je omogućio da dijele plovila. I dok MSC ubrzano širi flotu, Maersk se odlučio na strategiju integratora te od 2021. provodi politiku naručivanja isključivo novih brodova s mogućnosti pogona na zelena goriva, navodi gCaptain.

Pročitajte i: Raspada se savez najvećih brodara na svijetu: MSC i Maersk raskidaju 2M Alliance

Foto: Alphaliner / X

Promjene na ljestvici najvećih brodara

Dok se veličina Maerskove flote u 2023. smanjivala, treći najveći brodar na svijetu, francuski CMA CGM, proširio je svoju flotu za 5,5 %. CMA CGM čak se sprema prestići Maersk i postati druga najveća brodarska kompanija na svijetu, s knjigom narudžbi od gotovo 1,2 milijuna TEU, prenosi The Maritime Executive.

Ocean Network Express (ONE) u 2023. prestigao je Evergreen i ponovno zauzeo šesto mjesto na ljestvici najvećih kompanija. ONE je zabilježio rast flote od 272.500 TEU, drugi najveći iza MSC-a, dok se Evergreenova flota smanjila za 1 %. Međutim, Evergreen ima golemu knjigu narudžbi, zbog čega bi mogao ponovno prestići ONE.

ZIM, Wan Hai i Hapag-Lloyd također su zabilježili veći rast flote u 2023. godini, zahvaljujući narudžbama novih brodova, s tim da bi ZIM potencijalno mogao prestići Yang Ming na ljestvici najvećih brodara na svijetu.

Foto: Alphaliner / gCaptain

Nakon što je preuzeo vodstvo na ljestvici najvećih brodarskih kompanija na svijetu, Mediterranean Shipping Company (MSC) je tijekom 2023. godine dodatno učvrstio svoju poziciju. Naime, švicarski brodar prošle je godine floti pridružio brodove ukupnog kapaciteta preko 1 milijun TEU, što čini gotovo polovicu ukupnog rasta globalne flote kontejnerskih brodova, prema novim podacima koje je objavio Alphaliner.

Podsjetimo, MSC je početkom 2022. godine prestigao Maersk i postao najveća brodarska kompanija na svijetu. Od tada je ključnu ulogu u povećanju prednosti MSC-a nad danskim brodarom kroz 2023. godinu odigralo širenje flote, pa je do kraja godine MSC vodstvo povećao za čak 1,12 milijuna TEU. S druge strane, Maersk je u istom periodu zapravo doživio smanjenje flote od 112.500 TEU, odnosno 2,7 %, pokazuju brojke Alphalinera.

Pročitajte i: MSC i službeno pretekao Maersk, postao najveća brodarska kompanija na svijetu

Naime, MSC je u posljednjih dvanaest mjeseci floti dodao nešto više od 1 milijun TEU kapaciteta, zahvaljujući isporukama čak 14 megamax brodova od 24.000 TEU, kao i 26 neo-panamax brodova kapaciteta od 15.250 do 16.550 TEU, te kupnjama polovnih plovila. Tako se MSC-ova flota sada sastoji od 783 kontejnerska broda ukupnog kapaciteta od 5,6 milijuna TEU, što je impresivan rast od 22 % u odnosu na lani. No, MSC ne namjerava stati – rast će se nastaviti jer švicarski brodar u izgradnji ima još 122 broda ukupnog kapaciteta od 1,47 milijuna TEU, navodi Alphaliner.

Porast globalne flote kontejnerskih brodova

Širenje flote švicarskog brodara još je impresivnije kada se uzme u obzir da su novi MSC-ovi brodovi činili čak 47,4 % ukupnog rasta flote kontejnerskih brodova u 2023., navodi Alphaliner.

Naime, na dan 1. siječnja 2024. globalna kontejnerska flota sastojala se od 5.977 brodova ukupnog kapaciteta od 28,13 milijuna TEU. Tako je u 2023. globalna flota kontejnerskih brodova bogatija za 271 brod, što je godišnji neto porast od čak 2,14 milijuna TEU (8,2 %), pokazuju podaci Alphalinera.

Podsjetimo, MSC i Maersk su u siječnju 2023. objavili da će do siječnja 2025. godine okončati svoj savez, poznat kao 2M, koji im je omogućio da dijele plovila. I dok MSC ubrzano širi flotu, Maersk se odlučio na strategiju integratora te od 2021. provodi politiku naručivanja isključivo novih brodova s mogućnosti pogona na zelena goriva, navodi gCaptain.

Pročitajte i: Raspada se savez najvećih brodara na svijetu: MSC i Maersk raskidaju 2M Alliance

Foto: Alphaliner / X

Promjene na ljestvici najvećih brodara

Dok se veličina Maerskove flote u 2023. smanjivala, treći najveći brodar na svijetu, francuski CMA CGM, proširio je svoju flotu za 5,5 %. CMA CGM čak se sprema prestići Maersk i postati druga najveća brodarska kompanija na svijetu, s knjigom narudžbi od gotovo 1,2 milijuna TEU, prenosi The Maritime Executive.

Ocean Network Express (ONE) u 2023. prestigao je Evergreen i ponovno zauzeo šesto mjesto na ljestvici najvećih kompanija. ONE je zabilježio rast flote od 272.500 TEU, drugi najveći iza MSC-a, dok se Evergreenova flota smanjila za 1 %. Međutim, Evergreen ima golemu knjigu narudžbi, zbog čega bi mogao ponovno prestići ONE.

ZIM, Wan Hai i Hapag-Lloyd također su zabilježili veći rast flote u 2023. godini, zahvaljujući narudžbama novih brodova, s tim da bi ZIM potencijalno mogao prestići Yang Ming na ljestvici najvećih brodara na svijetu.

Foto: Alphaliner / gCaptain
HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here