Za pulskim brodograditeljima još je jedna iznimno uspješna poslovna godina. Ta konstatacija još do prije nekoliko godina vjerojatno bi podrazumijevala brodove izgrađene i isporučene s navoza tada najvećeg hrvatskog brodogradilišta Uljanika, no u zadnjih nekoliko godina čast pulske brodogradnje brani se isključivo na drugom kraju Pulskog zaljeva, u Tehnomont brodogradilištu Pula.
Iz njega su krajem prošle godine put Grčke otputovala dva novoizgrađena aluminijska vatrogasna broda izgrađena za grčko Ministarstvo civilne zaštite i klimatskih promjena čime se broj isporučenih brodova u turbulentnoj 2023. godini popeo na šest. U svibnju je isporučena još jedna 25 metarska ribarica koćarica izgrađena za škotske ribare., piše Glas Istre.
Slične brodove namijenjene ribarenju u sjevernim morima u Tehnomontu su i prije ove “škotske serije” gradili za irske naručitelje, a karakteristike svih tih brodova je da su opremljeni najsuvremenijom opremom za navigaciju i ribolov, te dizajnirani upravo za velike valove i često ekstremne uvjete s kojima se ribari susreću u vodama Atlantika, kao i da imaju spremište za brzo hlađenje ribe koje ribarima omogućava duži ostanak na moru.
Početkom kolovoza dovršene su, ispitane, te isporučene tri brodice koje su, u poslu vrijednom 7,5 milijuna eura, u Tehnomontu ugovorili s ciparskom policijom. Radilo se o 18-metarskim, brzim, aluminijskim policijskim patrolnim brodovima, namijenjenim patroliranju, te akcijama traganja i spašavanja na moru do 150 nautičkih milja od obale Cipra. Stoga je, uz radnu brzinu veću od 31 nautičku milju na sat, jedna od njihovih ključnih karakteristika i to da brzo i sigurno mogu ploviti do mora stanja 5. U prijevodu, mogu ploviti na jako valovitom moru na kojem visina valova može iznositi do 4 metra.
Brodovi su iz Pule isplovili opremljeni najsuvremenijom navigacijskom i komunikacijskom opremom, te termovizijskim kamerama koje omogućavaju detekciju osobe na udaljenosti od 8, i broda na čak 10 kilometara, što je izuzetno bitno u tim vodama kojima na morskoj granici Europske unije često plove krijumčari ljudi na migrantskim rutama prema europskim zemljama, navodi Glas Istre.
U zadnjem kvartalu radilo se na dva spomenuta 25,5 metara duga vatrogasna broda za Grke koji su izgrađeni u cijelosti od aluminija, a umjesto propela imaju pogon na tzv. water jet koji im omogućava da razviju brzinu do 25 nautičkih milja na sat. S obzirom na svoju namjenu oba broda imaju vatrogasne pumpe na pramcu, krmi i na sredini broda, te tank pjene i usis morske vode što im omogućava gašenje požara sa sigurne udaljenosti s obzirom na to da je domet “topova” veći od 100 metara.