Ocean Network Express (ONE), šesta svjetska kompanija za prijevoz kontejnera, naručila je izgradnju dvanaest kontejnerskih brodova s dual fuel motorom s pogonom na metanol od 13.000 TEU, piše gCaptain.
Ovo će biti prvi brodovi s dual fuel motorom s pogonom na metanol u ONE-ovoj floti, što označava značajan korak u zelenoj strategiji tvrtke. Kompanija, koju su prije sedam godina osnovale tri velike japanske brodarske tvrtke, se drži strategije od 2022. godine koja predstavlja ulaganje od 20 milijardi dolara u flotu i operacije do 2030. godine, navodi The Maritime Executive.
ONE je potpisao ugovore za gradnju brodova s kineskim brodograditeljima Jiangnan Shipyard i Yangzijiang Shipbuilding. Svako brodogradilište izgradit će šest brodova, a isporuke će započeti 2027. godine.
Plovila će biti opremljena najsuvremenijim tehnologijama energetske učinkovitosti kao što su optimizirani oblik trupa, sustavi za povrat otpadne topline i pramčano vjetrobransko staklo. Također će imati air lubrication sistem i osovinski generator, što će doprinijeti poboljšanju učinkovitosti goriva i smanjenju emisije stakleničkih plinova, navodi gCaptain.
“Naša odluka o ulaganju u brodove s dual fuel motorom s pogonom na metanol usklađena je sa Zelenom strategijom ONE-a kao dijelom naših ključnih inicijativa,” rekao je Jeremy Nixon, izvršni direktor u ONE-u. “Nadolazeća nova flota ključna je za postizanje našeg cilja postavljanja prvih brodova s pogonom na alternativna goriva do 2030. godine i označava značajnu prekretnicu na našem putu prema zelenijoj i održivijoj pomorskoj industriji”.
Prijelaz s konvencionalnog goriva na alternativna goriva ključni je stup ONE-ove Zelene strategije, koja ima za cilj postići net zero emisiju stakleničkih plinova do 2050. godine.
Narudžba dolazi u trenutku kada je brodogradilište New Yangzi grupe Yangzijiang usred isporuke klase sedam brodova od 15.000 TEU kojima će upravljati ONE, a koji će biti u vlasništvu Seaspana. Peti brod, ONE Focus, isporučen je krajem prošlog tjedna.
U prosincu je ONE preuzeo posljednji od šest ultra-velikih brodova s kapacitetom od preko 24.000 TEU izgrađenih u Japanu. S ovom klasom, ONE je u studenom i prosincu postavio nove rekorde za najveće TEU razine utovarene na jedan brod. Rekord nosi ONE Innovation od 22.000 TEU s utovarom u Singapuru 14. prosinca, ističe The Maritime Executive.
ONE naglašava da se novi brodovi grade kako bi se zadovoljila potražnja kupaca i dio njihove dugoročne strategije da se razviju u vlasnika plovila. Navode da su dizajni prilagodljivi budućim promjenama na globalnom tržištu. ONE je trenutno šesta najveća kompanija za kontejnerski prijevoz s kapacitetom od približno 1,8 milijuna TEU prema Alphalineru. Izvršni direktor tvrtke Jeremy Nixon 2022. rekao je da je strategija bila ulaganje u 150.000 TEU kapaciteta godišnje iako se neki od dodataka grade kako bi se zamijenili stariji brodovi. Predvidio je da će ONE imati svoj prvi brod s pogonom na alternativna goriva do 2030. godine.
ONE, osnovan 2017., posluje iz svog globalnog sjedišta u Singapuru. Upravlja s više od 230 brodova koji predstavljaju približno 1,8 milijuna TEU i nudi više od 170 usluga u 120 zemalja.
ONE je član THE Alliance (THEA), globalnog saveza prekooceanskih prijevoznika koji uključuje Hapag-Lloyd, HMM i Yang Ming.