Njemačka brodarska grupacija Hapag-Lloyd, zbog stalnih napada hutista na brodove u Crvenom moru, nastavlja preusmjeravati svoje brodove oko Rta dobre nade, rekla je u ponedjeljak, nakon objave da uvodi kopnene koridore kroz Saudijsku Arabiju kako bi ublažili utjecaj na vlastito poslovanje, piše gCaptain.
“Nastavljamo pratiti i analizirati situaciju. Čim se situacija promijeni i ponovno bude sigurno, usmjerit ćemo naše brodove kroz Crveno more i Sueski kanal”, stoji u priopćenju.
Mjesec dana nakon odluke o preusmjeravanju svojih kontejnerskih brodova dalje od Crvenog mora zbog sigurnosnih razloga, Hapag-Lloyd je u petak obavijestio kupce da ima novo, privremeno rješenje za pomoć s prekidima usluga, posebno u Saudijskoj Arabiji i Jordanu, piše The Maritime Executive.
“Dok nastavljamo rješavati utjecaj situacije oko Sueskog kanala, uvodimo koridore kopnenih usluga od Jebel Alija, Dammama i Jubaila do Jeddaha”, kazali su iz Hapaga. Osiguravanjem novih kopnenih veza u Saudijskoj Arabiji, uz standardne koridore, nadaju se ublažiti neke od izazova i kašnjenja. To će omogućiti pružanje veze sa susjednim Jordanom, te povezivanje s Hapagovom uslugom prekooceanskog prijevoza iz Jeddaha.
“Iako ovo nije optimalno rješenje u smislu kapaciteta, ponudit ćemo još jednu opciju za trenutna tranzitna vremena, posebno tamo gdje su alternativne rute pretjerano duge”, piše Hapag.
“Naš je cilj pružiti (kupcima) prikladno rješenje kako bi prevladali ovu neočekivanu situaciju u Crvenom moru, sve dok se ona ne normalizira”, istaknuli su, prema gCaptainu.
Hapag izvještava da ima 55 luka i 53 kopnena terminala na Bliskom istoku. Njegova je alternativa posljednji u nizu koraka koje su poduzeli u pokušaju da ublaže neke od poremećaja. Također rade na dodavanju plovila i aktiviranju neiskorištenih brodova s izvješćima u kojima se navodi da povećana potražnja daje novu snagu tržištu čarter brodova i održava visoku cijenu plovila, ističe The Maritime Executive.
Analitičari su prethodno izvijestili da je više od 500, od 700 kontejnerskih brodova koji su trebali ploviti kroz Crveno more, već preusmjereno. Krajem prošlog tjedna CMA CGM je, zbog poremećaja i nedostatka predvidljivosti u tom području, izvijestio da je odlučio preusmjeriti svoje brodove na ruti Sjeverna Europa – Australija oko Afrike. Prethodno je istaknuo da još uvijek šalje neka plovila kroz Crveno more i da želi postupno povećati broj plovila koja održavaju svoje rute.