O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Novo partnerstvo Maerska i Hapag-Lloyda uzdrmalo glavne brodarske saveze

Prošlotjedna iznenađujuća objava Maerska i Hapag-Lloyda o osnivanju nove dugoročne operativne suradnje pod nazivom Gemini Cooperation poremetit će trenutnu situaciju brodarskih saveza, navodi Alphaliner.

Sporazum, koji počinje u veljači 2025., ima za cilj stvoriti najbolju globalnu mrežu u klasi s vrhunskom pouzdanošću rasporeda, konkurentnim tranzitnim vremenima i smanjenim ugljičnim otiskom, piše gCaptain.

Suradnjom će se spojiti flote obiju kompanija, stvarajući skup od oko 290 brodova s ukupnim kapacitetom od 3,4 milijuna TEU-a. Maersk će rasporediti 60 % tih plovila, dok će Hapag-Lloyd zauzeti preostalih 40 %. Tvrtke su postavile ambiciozan cilj postizanja iznad 90 % pouzdanosti rasporeda nakon što mreža bude u potpunosti operativna.

Zbog formiranja Gemini Cooperationa, Hapag-Lloyd će morati izaći iz Saveza krajem siječnja 2025., dvije godine prije planiranog zaključenja 2027. Slično tome, Maersk i MSC Mediterranean Shipping Company već su najavili da će se njihov 2M savez zaključiti u siječnju 2025. godine, navodi gCaptain.

Taj je potez izazvao veliku pometnju u svijetu brodarstva. Alphaliner napominje da osim označavanja promjene u Maerskovom prethodnom stavu da djeluje neovisno nakon završetka 2M partnerstva, to također znači da će Hapag-Lloyd napustiti THE Alliance nakon osam godina. Nova “hub and spoke” mrežna struktura, koja ograničava pristajanje u luku na dubokomorskim petljama, također je vrijedna pažnje.

Odlazak Hapag-Lloyda mogao bi izazvati promjene u THE Allianceu, a preostali članovi (NYK, Yang Ming, MOL, K-Line, HMM) imaju ograničene mogućnosti, kaže Alphaliner. THE Alliance potencijalno bi mogao nastaviti bez Hapag-Lloyda, koji, unatoč tome što je peti na globalnoj ljestvici, nije glavni doprinositelj tonaže THE Allianceu (ONE trenutno drži tu poziciju s 38,7% kapaciteta).

Novi savez između preostalih članova THE Alliancea i Ocean Alliancea (čiji su članovi CMA CGM, COSCO, OOCL i Evergreen) čini se malo vjerojatnim zbog već značajnog tržišnog udjela u azijsko-europskim i transpacifičkim trgovinama.

Iako bi te promjene mogle donijeti izazove, one također nude prilike za strateški preustroj i jačanje saveza unutar brodarske industrije, ističe gCaptain.

Foto: Linerlytica / Splash247

Prošlotjedna iznenađujuća objava Maerska i Hapag-Lloyda o osnivanju nove dugoročne operativne suradnje pod nazivom Gemini Cooperation poremetit će trenutnu situaciju brodarskih saveza, navodi Alphaliner.

Sporazum, koji počinje u veljači 2025., ima za cilj stvoriti najbolju globalnu mrežu u klasi s vrhunskom pouzdanošću rasporeda, konkurentnim tranzitnim vremenima i smanjenim ugljičnim otiskom, piše gCaptain.

Suradnjom će se spojiti flote obiju kompanija, stvarajući skup od oko 290 brodova s ukupnim kapacitetom od 3,4 milijuna TEU-a. Maersk će rasporediti 60 % tih plovila, dok će Hapag-Lloyd zauzeti preostalih 40 %. Tvrtke su postavile ambiciozan cilj postizanja iznad 90 % pouzdanosti rasporeda nakon što mreža bude u potpunosti operativna.

Zbog formiranja Gemini Cooperationa, Hapag-Lloyd će morati izaći iz Saveza krajem siječnja 2025., dvije godine prije planiranog zaključenja 2027. Slično tome, Maersk i MSC Mediterranean Shipping Company već su najavili da će se njihov 2M savez zaključiti u siječnju 2025. godine, navodi gCaptain.

Taj je potez izazvao veliku pometnju u svijetu brodarstva. Alphaliner napominje da osim označavanja promjene u Maerskovom prethodnom stavu da djeluje neovisno nakon završetka 2M partnerstva, to također znači da će Hapag-Lloyd napustiti THE Alliance nakon osam godina. Nova “hub and spoke” mrežna struktura, koja ograničava pristajanje u luku na dubokomorskim petljama, također je vrijedna pažnje.

Odlazak Hapag-Lloyda mogao bi izazvati promjene u THE Allianceu, a preostali članovi (NYK, Yang Ming, MOL, K-Line, HMM) imaju ograničene mogućnosti, kaže Alphaliner. THE Alliance potencijalno bi mogao nastaviti bez Hapag-Lloyda, koji, unatoč tome što je peti na globalnoj ljestvici, nije glavni doprinositelj tonaže THE Allianceu (ONE trenutno drži tu poziciju s 38,7% kapaciteta).

Novi savez između preostalih članova THE Alliancea i Ocean Alliancea (čiji su članovi CMA CGM, COSCO, OOCL i Evergreen) čini se malo vjerojatnim zbog već značajnog tržišnog udjela u azijsko-europskim i transpacifičkim trgovinama.

Iako bi te promjene mogle donijeti izazove, one također nude prilike za strateški preustroj i jačanje saveza unutar brodarske industrije, ističe gCaptain.

Foto: Linerlytica / Splash247
HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Lifestyle

Foto / video