O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

VIDEO: U lošem stanju otegljen u Lamjanu: Ide li nekadašnji Jadrolinijin putnički brod u rezalište?

Nekadašnji Jadrolinijin putnički brod koji se prvotno zvao Osijek, a sada se zove Nina, jučer je otegljen u brodogradilište Lamjanu koje se nalazi na otoku Ugljanu, nadomak Kornatskog arhipelaga, prenosi Dalmacija Danas.

Osijek je izgrađen 1955. u pulskom Uljaniku za Jadroliniju. Kapaciteta 500 osoba i 25 tona tereta, Osijek je tijekom 1970-ih spajao Rijeku i Dubrovnik, odnosno Kotor. Na svom putu zaustavljao bi se u svim priobalnim lukama, što je i Split činilo jednim od stajališta.

Video: Miro Sršen

Mlađe su generacije svoja prva druženja doživjele upravo u noćnim izlascima na ovome brodu

Njegovu, vrlo moguće i posljednju plovidbu jučer je zabilježio kapetan trajekta Lastovo Milo Sršen koji je s Lastovom ovo poslijepodne plovio prema istoimenom otoku.

“Ne znam ide li u rezalište ili će ipak biti spašen, ali ono što znam je da ide za Lamjanu. Tamo su se neki brodovi rezali, a nekima se vratila i nova mladost. U Lamjani je renoviran Valjevo koji se sada zove Franeša, renoviran je i Takovo, sadašnja Stella Maris, a nakon renovacije, Punat je postao Arca. To su sve naši stari brodovi koji su u Lamjani ponovo oživjeli. No, neki su tamo i skončali, a nadam se da ovaj neće, iako, nemam podataka”, započeo je kapetan Sršen.

Brod Osijek dolazi iz serije brodova koji su naziv dobili po četiri grada: Mostar, Novi Sad, Maribor i Osijek. “Brodovi gradovi” vozili su na zahtjevnijim lokalnim pravcima, ili kao nadopuna glavnoj dužobalnoj pruzi, navodi Dalmacija Danas.

“Koliko se sjećam, Mostar je stradao u požaru. Tijekom gašenja nalijevali su ga vodom, ali je uslijed velike količine vode potonuo. Novi Sad je u Italiji pod nazivom Patricija, prije par godina uspješno je renoviran i od tada u odličnom stanju vozi dnevne izlete. Maribor je udario u Anconi ili Bariju negdje u rivu i nakon toga je potonuo. Ali sve te havarije dogodile su se nakon njihove dovršene karijere u Jadroliniji”, rekao nam je sugovornik.

Osijek je do kraja 1970-ih bio u Jadroliniji nakon čega je prodan i plovio je kao izletnički brod između Poreča i Venecije svaki dan. Nakon toga je dugo godina ležao u remontnom brodogradilištu Cres, a zatim ga je kupio jedan privatnik iz Rijeke i od njega napravio brod-restoran u Rijeci. Tada je preimenovan u Ninu, i dobio je riječku registraciju. Narednih 10-ak godina služio je kao plovni objekt.

Nije dugo trebalo da Ninu Riječani zavole. Mlađe su generacije svoja prva druženja doživjele upravo u noćnim izlascima na ovome brodu.

Prije par godina, Nina je otegljena u Korčulu gdje je ležala sve do danas.

“Nekad su brodovi plovili brzim prugama, od Rijeke do Dubrovnika, čak i do Kotora. Stajali bi u sve gradove priobalne pruge, što je i Split činilo jednim od stajališta”, prisjetio se kapetan Sršen i nadodao:

“Danas sam malo i promijenio rutu, nisam išao preko Hvara, nego okolo Paklenih otoka samo da bih nekadašnji Osijek sreo, snimio, i pozdravio”.

Prodaja 2020. godine

Nina se krajem 2020. godine prodavala po cijeni od 870.000 eura na Njuškalo oglasima, i prema statusu na navedenoj stranici, čini se kako je brod tada prodan.

“Prodaje se plutajući restoran NINA nekada je bio putnički brod Osijek, sagrađen u Uljaniku zajedno sa sestrinskim brodovima Novi Sad, Maribor i Mostar. Oni su svi bili klasični putnički brodovi s dva motora, dva propelera, jednim kormilom, konstrukcije sa zakovicama, sa zaobljenom kromom, jednom otvorenom palubom i uzdignutim prednjim dijelom palube pramca, strojarnicom na sredini broda, zaposleni (plovili su) na dnevnim putovanjima s kapacitetom 500 putnika i 25 tona tereta. Osijek je plovio za Jadroliniju dok nije prodan
1980.
Brodogradilište „Kraljevica“ prenamijenio ga je u sadašnju funkciju „plutajućeg restorana“. Sve tri palube se koriste kako slijedi: Disco klub (označen kao Night club) na nacrtu smješten je u potpalublju naprijed, „VIP sala“, „Konoba“, kuhinja, garderoba, toaleti i skladišta su smješteni na glavnoj palubi, Kafe barovi i Noćni klub (označen kao Casino na nacrtu ) su smješteni u glavnoj palubi”, glasio je oglas objavljen u listopadu 2020. godine.

Prema pisanju Novog lista, koncem prosinca 2018. godine Lučka uprava Rijeka i vlasnik Nine raskinuli su koncesijski ugovor jer se na Nini duže vremena nije obavljala nikakva djelatnost.

Ipak kraj?

Prema neslužbenim informacijama koje je Dalmacija Danas dobila tijekom dana, Nina je danas posljednji put zaplovila. U Lamjani je čeka konačan, bolan i hladan kraj – rezalište.

Nekadašnji Jadrolinijin putnički brod koji se prvotno zvao Osijek, a sada se zove Nina, jučer je otegljen u brodogradilište Lamjanu koje se nalazi na otoku Ugljanu, nadomak Kornatskog arhipelaga, prenosi Dalmacija Danas.

Osijek je izgrađen 1955. u pulskom Uljaniku za Jadroliniju. Kapaciteta 500 osoba i 25 tona tereta, Osijek je tijekom 1970-ih spajao Rijeku i Dubrovnik, odnosno Kotor. Na svom putu zaustavljao bi se u svim priobalnim lukama, što je i Split činilo jednim od stajališta.

Video: Miro Sršen

Mlađe su generacije svoja prva druženja doživjele upravo u noćnim izlascima na ovome brodu

Njegovu, vrlo moguće i posljednju plovidbu jučer je zabilježio kapetan trajekta Lastovo Milo Sršen koji je s Lastovom ovo poslijepodne plovio prema istoimenom otoku.

“Ne znam ide li u rezalište ili će ipak biti spašen, ali ono što znam je da ide za Lamjanu. Tamo su se neki brodovi rezali, a nekima se vratila i nova mladost. U Lamjani je renoviran Valjevo koji se sada zove Franeša, renoviran je i Takovo, sadašnja Stella Maris, a nakon renovacije, Punat je postao Arca. To su sve naši stari brodovi koji su u Lamjani ponovo oživjeli. No, neki su tamo i skončali, a nadam se da ovaj neće, iako, nemam podataka”, započeo je kapetan Sršen.

Brod Osijek dolazi iz serije brodova koji su naziv dobili po četiri grada: Mostar, Novi Sad, Maribor i Osijek. “Brodovi gradovi” vozili su na zahtjevnijim lokalnim pravcima, ili kao nadopuna glavnoj dužobalnoj pruzi, navodi Dalmacija Danas.

“Koliko se sjećam, Mostar je stradao u požaru. Tijekom gašenja nalijevali su ga vodom, ali je uslijed velike količine vode potonuo. Novi Sad je u Italiji pod nazivom Patricija, prije par godina uspješno je renoviran i od tada u odličnom stanju vozi dnevne izlete. Maribor je udario u Anconi ili Bariju negdje u rivu i nakon toga je potonuo. Ali sve te havarije dogodile su se nakon njihove dovršene karijere u Jadroliniji”, rekao nam je sugovornik.

Osijek je do kraja 1970-ih bio u Jadroliniji nakon čega je prodan i plovio je kao izletnički brod između Poreča i Venecije svaki dan. Nakon toga je dugo godina ležao u remontnom brodogradilištu Cres, a zatim ga je kupio jedan privatnik iz Rijeke i od njega napravio brod-restoran u Rijeci. Tada je preimenovan u Ninu, i dobio je riječku registraciju. Narednih 10-ak godina služio je kao plovni objekt.

Nije dugo trebalo da Ninu Riječani zavole. Mlađe su generacije svoja prva druženja doživjele upravo u noćnim izlascima na ovome brodu.

Prije par godina, Nina je otegljena u Korčulu gdje je ležala sve do danas.

“Nekad su brodovi plovili brzim prugama, od Rijeke do Dubrovnika, čak i do Kotora. Stajali bi u sve gradove priobalne pruge, što je i Split činilo jednim od stajališta”, prisjetio se kapetan Sršen i nadodao:

“Danas sam malo i promijenio rutu, nisam išao preko Hvara, nego okolo Paklenih otoka samo da bih nekadašnji Osijek sreo, snimio, i pozdravio”.

Prodaja 2020. godine

Nina se krajem 2020. godine prodavala po cijeni od 870.000 eura na Njuškalo oglasima, i prema statusu na navedenoj stranici, čini se kako je brod tada prodan.

“Prodaje se plutajući restoran NINA nekada je bio putnički brod Osijek, sagrađen u Uljaniku zajedno sa sestrinskim brodovima Novi Sad, Maribor i Mostar. Oni su svi bili klasični putnički brodovi s dva motora, dva propelera, jednim kormilom, konstrukcije sa zakovicama, sa zaobljenom kromom, jednom otvorenom palubom i uzdignutim prednjim dijelom palube pramca, strojarnicom na sredini broda, zaposleni (plovili su) na dnevnim putovanjima s kapacitetom 500 putnika i 25 tona tereta. Osijek je plovio za Jadroliniju dok nije prodan
1980.
Brodogradilište „Kraljevica“ prenamijenio ga je u sadašnju funkciju „plutajućeg restorana“. Sve tri palube se koriste kako slijedi: Disco klub (označen kao Night club) na nacrtu smješten je u potpalublju naprijed, „VIP sala“, „Konoba“, kuhinja, garderoba, toaleti i skladišta su smješteni na glavnoj palubi, Kafe barovi i Noćni klub (označen kao Casino na nacrtu ) su smješteni u glavnoj palubi”, glasio je oglas objavljen u listopadu 2020. godine.

Prema pisanju Novog lista, koncem prosinca 2018. godine Lučka uprava Rijeka i vlasnik Nine raskinuli su koncesijski ugovor jer se na Nini duže vremena nije obavljala nikakva djelatnost.

Ipak kraj?

Prema neslužbenim informacijama koje je Dalmacija Danas dobila tijekom dana, Nina je danas posljednji put zaplovila. U Lamjani je čeka konačan, bolan i hladan kraj – rezalište.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here