Velikoj francuskoj brodarskoj kompaniji CMA CGM isporučen je CMA CGM Mermaid, prvi brod u seriji od deset novih kontejnerskih brodova od 2.000 TEU pogonjenih ukapljenim prirodnim plinom (LNG), piše Offshore Energy.
Nova serija brodova je dizajnirana u suradnji s francuskim brodograditeljem Chantiers de l’Atlantique i danskom inženjerskom tvrtkom Odense Marine Technique (OMT), a izgradnja broda povjerena je južnokorejskoj brodogradnji Hyundai Mipo Dockyard (HMD).
Francuska tvrtka specijalizirana za tehnologije pomorskog transporta i skladištenje LNG-a, GTT, surađivala je na projektu dizajna i koncepcije LNG tanka, čiji je ukupni kapacitet 1.053 m3.
Inovativni dizajn ovih novih plovila poboljšava energetsku učinkovitost i učinak na okoliš, piše gCaptain. CMA CGM izvještava da su izmijenili veličinu novih brodova, na dužinu od 204,29 i širinu od 29,6 metara, što poboljšava njihove hidrodinamičke i aerodinamičke performanse, prenosi The Maritime Executive.
Ovo je prva serija u floti CMA CGM s nadgrađima smještenim sprijeda radi boljih aerodinamičkih performansi i veće nosivosti u usporedbi s dosadašnjim dizajnima. Također ima gotovo obrnuti ravni pramac s integriranim pramčanim bulbom koji dodatno poboljšava hidrodinamičke performanse, smanjujući potrošnju goriva za 15 % po putovanju.
Ove brodove pokreću 12-megavatni dual fuel MAN motori s pogonom na LNG i bit će opremljeni alternatorom spojenim na glavni pogonski motor, koji će osigurati energiju potrebnu za napajanje električnih instalacija na brodu kada budu plovili morem, navodi Offshore Energy.
Još jedna inovacija uključena u seriju je gorivna ćelija na vodik od 1 MW koja bi trebala biti instalirana na posljednji brod ove klase, čija je isporuka zakazana za siječanj 2025. godine.
Gorivna ćelija omogućit će brodu net zero emisiju ispušnih plinova dok bude usidren.
Isporuka novih brodova će se odvijati između veljače 2024. i siječnja 2025., a deset novih brodova plovit će na kratkim udaljenostima, uglavnom u sjevernoj Europi i na Mediteranu.
Između travnja i srpnja, prvih šest brodova iz serije pridružit će se liniji Intra-Northern-Europe kako bi opsluživali baltičke i skandinavske luke iz središta Hamburga i Bremerhavena. Četiri druga broda pridružit će se Intra-mediteranskoj liniji između rujna i studenog.
CMA CGM Mermaid od 30.900 DWT završio je morska testiranja krajem siječnja i uskoro bi trebao isploviti iz Busana u Južnoj Koreji za sjevernu Europu, ističe The Maritime Executive.
CMA CGM ima flotu od oko 620 plovila, uključujući više od 30 već pogonjenih alternativnom energijom. Procjenjuju da će ovi brodovi ispuštati do 20 % manje CO2 u usporedbi s brodom slične veličine s pogonom na konvencionalno gorivo.
Najnovija isporuka brodova dio je programa obnove flote CMA CGM-a, u koju je uloženo više od 15 milijardi dolara. Ulaganje je dio napora grupe da postigne net zero emisiju ispušnih plinova do 2050. godine, navodi gCaptain.