Tvrtka Yara Clean Ammonia, norveški North Sea Container Line i proizvođač amonijaka Yara International, udružili su se s CMB.TECH i započeli revolucionarni projekt narudžbom prvog kontejnerskog broda na svijetu s pogonom na amonijak kroz 15-godišnji ugovor. Projekt je najavljen prošle godine kao jedan od nekoliko koje podupire norveška vlada putem svog investicijskog fonda Enova za dekarbonizaciju pomorskog prometa.
Brod, nazvan Yara Eyde, kontejnerski je brod od 1.400 TEU klase Ice koji će se graditi u Qingdao Yangfan Shipbuildingu. Očekuje se da će brod biti isporučen do sredine 2026. godine te će ploviti na ruti između Norveške i Njemačke, piše Splash247.
Pročitajte više: VIDEO: Norvežani grade prvi kontejneraš s pogonom na amonijak
Brod će biti u vlasništvu Delphisa, odjela za kontejnere tvrtke CMB.TECH, a njime će upravljati NCL Oslofjord – nova zajednička tvrtka North Sea Container Linea i Yara Clean Ammonia. Komercijalnim operacijama upravljat će postojeće NCL-ovo postrojenje, dok će Yara Clean Ammonia isporučivati amonijak brodu.
Osigurali su dugoročni ugovor o prijevozu tereta s tvrtkom Yara International od Yarine tvornice u Porsgrunnu u Norveškoj do Hamburga i Bremerhavena u Njemačkoj. NCL Oslofjord ima za cilj postati prvi svjetski linijski operater koji će se usredotočiti isključivo na brodove s pogonom na amonijak.
“Projekt dokazuje da je dekarbonizacija danas moguća i uvjereni smo da će projekt utrti put čistom amonijaku kao dominantnom gorivu u industriji”, dodao je Bente Hetland, izvršni direktor NCL-a, ističe Offshore Energy.
“Da bismo uspjeli u dekarbonizaciji brodskog prometa, tehnologije s niskim emisijama moraju se dovesti do komercijalnih razmjera u sljedećem desetljeću. Naglasak je na poticanju kompanija da odaberu goriva s niskim udjelom ugljika,” rekao je Magnus Krogh Ankarstrand, predsjednik Yara Clean Ammonia.
Tvrtke nisu objavile nikakve detalje o plovilu. U prijavi projekta za Enovu, navodi se da će kontejnerski brod biti “pogonjen amonijakom te opremljen baterijom od 250 kWh i opcijom napajanja s obale”, navodi The Maritime Executive.
Enova je u rujnu 2023. projektu dodijelila približno 3,6 milijuna dolara za nastavak razvoja i porinuće broda. Norveški fond dodijelio je novac u sklopu svog programa bespovratnih sredstava od ukupno 63 milijuna dolara najavljenog za projekte dekarbonizacije pomorskog prometa.
“Ovaj inovativni projekt važna je prekretnica za dekarbonizaciju pomorskog prometa i smanjenje emisija stakleničkih plinova u Europi, pokazujući da čisti amonijak može osigurati troškovno učinkovit i ekološki prihvatljiv pomorski promet”, kazali su iz CMB.TECH-a.